Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-11 06:06
Mede-auteurs:
  • logtie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:54

logtie

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00

Ollievssn

Mijn vraag
Ik wil voor ons bedrijf in SCCM een bestaande Task Sequence aanpassen zodat Microsoft SEMM UEFI settings naar een Surface Pro 5 wordt geïnstalleerd. (UEFI settings + Certificate + UEFI password)

https://techcommunity.mic...System-Center/ba-p/328937

Met de tool wordt een msi package gemaakt en kan ik met elevated permissions succesvol doorvoeren binnen het OS.
Maar wil dit ook kunne vanuit een OSD inspool methode.

Relevante software en hardware die ik gebruik

We gebruiken Windows 10 1809 als deploy image met bijbehorende boot image.
UEFI als inspool methode.
Sccm build: 1806

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb op verschillende manieren de msi package geprobeerd te deployen:

Als eerste merkte ik dat de msi alleen vannaf een command prompt with elevated permissions moet worden gestart.
Zonder user interactie moet als eerste LUA worden disabled:

Run command line step:
reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /v "EnableLUA" /t REG_DWORD /d 0 /f

Mogelijkheid 1:

Als package met run command line:
Msiexec /i “MSI PACKAGE” /q

Mogelijkheid 2:

Als package met run command line:
Msiexec /i “MSI PACKAGE” /q /forcerestart

Mogelijkheid 3:
Als application:
Msiexec /i “MSI PACKAGE” /q

Mogelijkheid 4:
Als application:
Msiexec /i “MSI PACKAGE” /q /forcerestart

Ik zie ook op verschillende forums dat het mogelijk is dat het met tijd en datum te maken heeft van de surface maar deze staat correct.

[ Voor 3% gewijzigd door arnord op 09-07-2019 13:12 ]

Alle reacties

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Aangenomen dat je dit met elevated permissions kunt installeren, zou je eens kunnen kijken of het pakket geschikt is om uitgevoerd te worden onder het SYSTEM account want dat is wat SCCM by default doet.
Hiervoor kun je eens kijken naar PSEXEC (onderdeel van de SysInternals suite.
Deze heeft een handige optie om bijvoorbeeld een applicatie als SYSTEM uit te voeren.
Zo kun je een cmd.exe onder SYSTEM account openen en dan de commandline msiexec /i "MSIPACKAGE.MSI" /lv "C:\temp\logfile.log"
- C:\temp moet je eventueel eerst aanmaken...
- De logfile kan je helpen om te kijken wat er tijdens installatie allemaal gebeurt.

Doe dit bijvoorbeeld in de nieuwe Windows Sandbox :)

LUA/UAC uitschakelen lijkt me onzin in een tasksequence. Afhankelijk van in welke fase tijdens OSD je iets doet, is er nog helemaal geen user ingelogd)
Ook moet je (als je er een application van maakt) aangeven in een eventuele deployment dat de applicatie ook geïnstalleerd kan worden zonder deployment (dus in een tasksequence)