Problemen met resetten Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-05 14:31
Ik ben nu een paar dagen bezig om Windows 10 opnieuw te installeren. Maar ik kom er maar niet uit..

Tijdens de reset krijg ik steeds de fout ''There was a problem resetting your pc. No changes were made.'' Ik heb deze fout op google opgezocht, en heb een sfc /scannow gedaan.

''Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log.''

Mijn windows 10 is een upgrade van Windows 7 uit 2016, dus ik kan volgens mij ook niet een hele nieuwe install doen, toch?

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 17:42
Als jouw windows netjes een geldige licentie heeft voor win 10 kun je hem gewoon opnieuw installeren. De key staat veilig bij microsoft. Als je inlogt met je microsoft account is het helemaal appeltje eitje.

Carpe Diem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt gewoon een nieuwe installatie uitvoeren. Tijdens de activatie/upgrade van Windows 7 naar 10, is er door het OS een uniek ID gegenereerd en opgeslagen bij Microsoft. Dit op basis van het moederbord.

Dus, USB stickje maken, je harde schijf / SSD formatteren en herinstalleren maar. :)

spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 09-07-2019 13:01 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Ik probeer Windows 10 nu op een SD card te zetten, (32GB Sandisk Ultra class 10) maar krijg de fout

We're not sure what happened, but we're unable to run this tool on your PC. If you continue experiencing problems, reference the error code when contacting customer support. 0x80042405 0xa001b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Op een SD card?

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 09-07-2019 18:56 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Ja, ik heb geen USB bij de hand, maar ik ga er van uit dat een SDcard de zelfde functie heeft? toch?

Heb het nu toch met USB geprobeerd, maar krijg de zelfde fout.

[ Voor 12% gewijzigd door Bhkrebel op 09-07-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Bhkrebel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Ja, ik heb geen USB bij de hand, maar ik ga er van uit dat een SDcard de zelfde functie heeft? toch?
Gaat ie dan rechtstreeks in je computer/laptop? Mss dat die ingang niet als boot gebruikt kan worden? Oh, nvm.
Bhkrebel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Heb het nu toch met USB geprobeerd, maar krijg de zelfde fout.
Het kan zijn dat je een specifieke USB poort moet gebruiken. En wellicht de bootvolgorde in je bios veranderen?

Of andres dit:
Are you installing or trying to download the media creation tool onto a USB?
If installing then be aware there’s a bug where installation fails if a USB drive or an SD card is inserted into the PC, this includes the installation media.
The workaround is to upgrade directly via the media creation tool.
This doesn’t affect clean install.

https://answers.microsoft...0c-4454-be95-cb36d84c3cec

[ Voor 58% gewijzigd door Dwarlorf op 09-07-2019 19:11 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
Oke, dan ga ik dat even proberen (direct via de tool) . Mijn USB (en de SD kaart) zitten in een USB Hub, maakt dat nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bhkrebel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:36:
Oke, dan ga ik dat even proberen (direct via de tool) . Mijn USB (en de SD kaart) zitten in een USB Hub, maakt dat nog uit?
Idealiter gewoon rechtstreeks in je moederbord prikken, als het kan in de snelste poort die hij heeft.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1