Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en Youtube/series te bekijken. Het soort games dat ik speel zijn vooral CPU intensieve games:
- Planet Coaster
- Factorio/Rimworld/...
- Transport Fever
Andere spellen die ik verwacht te spelen zijn oa:
- Kingdom Come Deliverance
- Cyberpunk 2077
- Anno 1800
Dit betekent dat de CPU vooral een hoge singlethread snelheid moet hebben (multicore ondersteuning is meestal beperkt in dit soort games). Ik ga dan ook overklokken (liefst tot boven 5GHz)
GPU moet echter ook wel degelijk zijn voor 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1500€ moet zeker doenbaar zijn (goedkoper mag uiteraard als er geen prestatie of comfort wordt ingeleverd)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor (1080p, 60Hz), geluid, muis, tobo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet uiteraard snel zijn, maar mag ook niet te luid zijn. Wat geluid tijdens gamen is niet zo erg, maar als ik Youtube kijk, moet hij stil zijn.
Verder heb ik een DVD lezer nodig om series/films te bekijken.
Ga je overklokken?
Ja, ik zou liefst tot 5GHz of hoger geraken op de CPU (GPU zal ik niet overklokken)
Wat verwacht je van ons?[i]
Is het gekozen moederbord goed om te overklokken?
De koeler zou goed moeten voor die prijs, maar is deze genoeg om te overklokken?
Zijn er zaken die teveel kosten voor wat ze bieden of is er ergens waar voor een kleine meerprijs veel winst behaald kan worden?
PS ik ga ook nog een internet aansluiting hebben, maar dat wordt besproken in dit topic: HKS-Skyline in "netwerkkaart/USB adapter"
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen en Youtube/series te bekijken. Het soort games dat ik speel zijn vooral CPU intensieve games:
- Planet Coaster
- Factorio/Rimworld/...
- Transport Fever
Andere spellen die ik verwacht te spelen zijn oa:
- Kingdom Come Deliverance
- Cyberpunk 2077
- Anno 1800
Dit betekent dat de CPU vooral een hoge singlethread snelheid moet hebben (multicore ondersteuning is meestal beperkt in dit soort games). Ik ga dan ook overklokken (liefst tot boven 5GHz)
GPU moet echter ook wel degelijk zijn voor 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1500€ moet zeker doenbaar zijn (goedkoper mag uiteraard als er geen prestatie of comfort wordt ingeleverd)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor (1080p, 60Hz), geluid, muis, tobo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet uiteraard snel zijn, maar mag ook niet te luid zijn. Wat geluid tijdens gamen is niet zo erg, maar als ik Youtube kijk, moet hij stil zijn.
Verder heb ik een DVD lezer nodig om series/films te bekijken.
Ga je overklokken?
Ja, ik zou liefst tot 5GHz of hoger geraken op de CPU (GPU zal ik niet overklokken)
Wat verwacht je van ons?[i]
Is het gekozen moederbord goed om te overklokken?
De koeler zou goed moeten voor die prijs, maar is deze genoeg om te overklokken?
Zijn er zaken die teveel kosten voor wat ze bieden of is er ergens waar voor een kleine meerprijs veel winst behaald kan worden?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed | € 235,05 | € 235,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Gaming X | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 365,- | € 365,- |
1 | Interne harde schijven | Toshiba P300 (Bulk), 2TB | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Zwart | € 125,01 | € 125,01 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 32,55 | € 32,55 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 | € 76,73 | € 76,73 |
1 | Optische drives | Lite-On IHAS124 | € 11,49 | € 11,49 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,75 | € 69,75 |
1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 960GB | € 131,48 | € 131,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.235,96 |
PS ik ga ook nog een internet aansluiting hebben, maar dat wordt besproken in dit topic: HKS-Skyline in "netwerkkaart/USB adapter"