Verkoper komt zijn afspraak niet na.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 23:00
Wat moet ik verder doen als de verkoper zijn afspraak niet nakomen?

Op 1-July een product gekocht bij Tweaker Timmert [https://tweakers.net/gallery/16953/aanbod/]
Het gaat hier om de Sennheiser momentum true wirless.

op 3-July reactie gekregen dat die gaat versturen.

Tussendoor niets ontvangen en ook geen reactie. Dus heb ik meerdere PM achtergelaten op tweakers.

7-JULY Track n trace code ontvangen, maar PostNL verwacht nog steeds op de pakket.

9-JULY nog steeds geen pakket bij PostNL en ook geen bericht van de verkoper.
Tussendoor zijn reviews bekijken en het ziet positief uit. Terwijl Tweakers hem aantoont met 5 steren op alle 3 categorien.

Ondertussen de verkoper geinformeerd dat hij binnne 7 dagen product moet leveren of geld terugstorten. Anders ga ik een aangifte doen bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Vervelend dat je product nog niet is geleverd. Gezien de lange track record van deze tweaker verwacht ik niet direct oplichting. Wellicht speelt er iets op dit moment bij de bewuste Tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 18:18
Van welk strafbaar feit wil je eigenlijk aangifte gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flavius schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:07:
Van welk strafbaar feit wil je eigenlijk aangifte gaan doen?
Als je eerst een week na aankoop niets hoort, dan een track&trace-code krijgt waar je verder niets mee kunt en je stuurt hem weer 2 dagen later een ingebrekestelling met daarin een termijn van een week om alsnog te leveren en hij levert dan niet, dan mag je gewoon aangifte doen van oplichting aangezien je dan hoogstwaarschijnlijk wordt opgelicht.

16 dagen na betaling nog steeds geen enkele vorm van communicatie en zelfs gebruik maken van een valse track&trace-code om iemand warm te houden neigt naar oplichting. Ook als er in de familie wat speelt, heb je binnen die 16 dagen de tijd om iemand even een berichtje te sturen dat het wat later wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WouterL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:00:
Gezien de lange track record van deze tweaker verwacht ik niet direct oplichting. Wellicht speelt er iets op dit moment bij de bewuste Tweaker?
Als je de recensies leest, staan er wel meer tussen die klagen over slechte communicatie of trage verzending. Meestal komt het wel goed. De totale 4,5 / 5 sterren geven iets een vertekend beeld.

[ Voor 71% gewijzigd door Cheesy op 09-07-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat je kunt doen is met aangifte dreigen om 'm in beweging te krijgen. Wil hij nog steeds niet overstag gaan, dan moet je de V&A admins een email sturen zodat zij in in ieder geval gepaste actie kunnen ondernemen als dit nodig is. Dat adres staat wel op de Contact pagina van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 18:18
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Als je eerst een week na aankoop niets hoort, dan een track&trace-code krijgt waar je verder niets mee kunt en je stuurt hem weer 2 dagen later een ingebrekestelling met daarin een termijn van een week om alsnog te leveren en hij levert dan niet, dan mag je gewoon aangifte doen van oplichting aangezien je dan hoogstwaarschijnlijk wordt opgelicht.

16 dagen na betaling nog steeds geen enkele vorm van communicatie en zelfs gebruik maken van een valse track&trace-code om iemand warm te houden neigt naar oplichting. Ook als er in de familie wat speelt, heb je binnen die 16 dagen de tijd om iemand even een berichtje te sturen dat het wat later wordt.
Zo zwart-wit is het volgens mij niet, want er moet volgens mij bewust sprake zijn van misleiding. Op basis van de ervaringen die mensen met de verkoper hebben lijkt het er niet op dat er sprake is van bewuste misleiding. Je kunt inderdaad prima aangifte doen, maar of de verdachte ook daadwerkelijk veroordeeld wordt? Daar ben ik eigenlijk niet zo stellig over.
Artikel 326 WvSr
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het tenietdoen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Dan gaat het dus vooral om "oogmerk", welke ik in deze casus mis.

Overigens wil ik ts zeker niet onthouden van het doen van aangifte, want als je denkt slachtoffer te zijn van een strafbaar feit dan raad ik aan te allen tijde aangifte te doen. Dan is het aan de Politie/het Openbaar Ministerie om te bepalen of zij de zaak oppakken, oftewel of zij voldoende aanleiding zien om kans te maken om de verdachte succesvol te laten berechten/veroordelen - of er dus is voldaan aan alle bestandsdelen. Ik wil alleen wel de verwachtingen bijstellen, want anders krijg je weer zo'n verhaal waarbij men boos is dat er niets mee gedaan is.

Dit lijkt mij eerder een civiele kwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 18:39
Buiten dat dit zeer vervelend is. (ikzelf overcommuniceer met koop en verkoop) is het volgens mij wel de bedoeling om de andere partij aan te geven dat je een topic hebt lopen. Iets met kunnen verdedigen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Bedankt voor de reactie allemaal.

Ik wacht alsnog tot volgende week om verder actie te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Wellicht kan @Timmert zelf ook even reageren? Dan kan het misverstand misschien meteen de wereld uit geholpen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hierbij.

Vanwege privéomstandigheden duurde het verzenden helaas veel langer dan gepland en gewenst, waar ik ook mijn excuses voor heb aangeboden. Inmiddels is het pakket onderweg en dit zal morgen bij de koper worden aangeboden.

Overigens heb ik nog nooit iemand opgelicht en vind ik het vrij ver gaan om na een week te gaan dreigen met aangifte. Het is niet dat ik me speciaal voor deze advertentie heb geregistreerd ofzo..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:14:
Hierbij.

Vanwege privéomstandigheden duurde het verzenden helaas veel langer dan gepland en gewenst, waar ik ook mijn excuses voor heb aangeboden. Inmiddels is het pakket onderweg en dit zal morgen bij de koper worden aangeboden.

Overigens heb ik nog nooit iemand opgelicht en vind ik het vrij ver gaan om na een week te gaan dreigen met aangifte. Het is niet dat ik me speciaal voor deze advertentie heb geregistreerd ofzo..
Je laat 4 dagen niets van je horen. Vervolgens geef je een track&trace-code die verder niets oplevert op dat moment (omdat je het nog niet hebt ingeleverd). Dan vind ik het niet raar dat iemand je een ingebrekestelling stuurt met daarin de mededeling dat je nog 7 dagen krijgt om te leveren. En dat lijkt je vaker te gebeuren.

"Beste jakewu123,

wegens privé-omstandigheden ben ik de komende dagen niet in staat je pakketje te versturen. Ik zal dit zo snel mogelijk doen."

Zo-ontzettend-simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakewu123
Vandaag reactie van Timmert ontvangen, dat hij dit vanochtend heeft verstuurd. Nu maar wachten op het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er kan altijd een reden voor zijn dat iemand even niet kan verzenden maar het is voor de koper dan natuurlijk wel prettig als deze daar even over op de hoogte wordt gebracht. Verder is het niet nodig hier een topic voor open te laten.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.