Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primaire doel van een PC is gamen. Zo nu en dan een film o.i.d. maar veel meer dan dat niet. (MS Office taken e.d. niet meegerekend). Vroeger altijd concessies moeten maken i.v.m. budget, dus voor een lagere (non K) i5 processor gekozen en nu tijd voor wat beters.
De games welke gespeeld worden (op 1080p 25" 144Hz): World of Warcraft, Diablo 3, BattleField titels, Ark Survival evolved, Arma 3, The division 2, PUBG.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil toch wel rond de 800 EU blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: pricewatch: Cooler Master V Series V550 (3 jaar oud)
Kast: pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker
SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB (3 jaar oud)
GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G (~1 jaar oud)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI en Gigabyte heb ik voornamelijk (goede) ervaring mee, maar alles is welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goeie setup voor een goeie prijs
Ga je overklokken?
Wordt waarschijnlijk wel lastig met de 550 watt voeding. Tzt (of direct) een andere voeding? Advies is welkom.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de Ryzen release afgewacht, maar gezien ik niet echt het gevoel heb dat de nieuwe Ryzen zoveel beter is voor gaming en de pricedrop van intel maakt het toch redelijk interessant is geworden, dit de overweging gemaakt heeft om de samenstelling op Intel te focussen. (met name de i7)
De verwachting is doordat meerdere mensen meekijken en dingen die ik over het hoofd kan zien, dat er op deze manier tot een mooie setup kan komen.
Alvast bedankt voor de input
Primaire doel van een PC is gamen. Zo nu en dan een film o.i.d. maar veel meer dan dat niet. (MS Office taken e.d. niet meegerekend). Vroeger altijd concessies moeten maken i.v.m. budget, dus voor een lagere (non K) i5 processor gekozen en nu tijd voor wat beters.
De games welke gespeeld worden (op 1080p 25" 144Hz): World of Warcraft, Diablo 3, BattleField titels, Ark Survival evolved, Arma 3, The division 2, PUBG.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil toch wel rond de 800 EU blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: pricewatch: Cooler Master V Series V550 (3 jaar oud)
Kast: pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker
SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB (3 jaar oud)
GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G (~1 jaar oud)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 394,99 | € 394,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 UD | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16 | € 134,40 | € 134,40 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 104,39 | € 104,39 |
| 1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,99 | € 5,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 804,57 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI en Gigabyte heb ik voornamelijk (goede) ervaring mee, maar alles is welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goeie setup voor een goeie prijs
Ga je overklokken?
Wordt waarschijnlijk wel lastig met de 550 watt voeding. Tzt (of direct) een andere voeding? Advies is welkom.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de Ryzen release afgewacht, maar gezien ik niet echt het gevoel heb dat de nieuwe Ryzen zoveel beter is voor gaming en de pricedrop van intel maakt het toch redelijk interessant is geworden, dit de overweging gemaakt heeft om de samenstelling op Intel te focussen. (met name de i7)
De verwachting is doordat meerdere mensen meekijken en dingen die ik over het hoofd kan zien, dat er op deze manier tot een mooie setup kan komen.
Alvast bedankt voor de input