Pomp schakelaar vloerverwarming kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04:57

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Mijn vraag
ik ben aan het kijken voor een pomp schakelaar voor mijn vloerverwarming. Echter als het binnen mijn huis 28 graden wordt. zal hij natuurlijk ook aanspringen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is hier een oplossing voor? Zonder deze los te koppelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Eco pomp switch hy-02?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ben nog aan het onderzoeken wat ik moet bestellen.

Een slimme stekker aan hangen. En een warmte meter koppelen aan mijn damotica? Als binnen 28 graden is. Dan stroom uitschakelen? Maar is dit het waard?

Usenet handleidingen

Beste antwoord (via TheDudez op 09-07-2019 13:43)

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheDudez schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:49:
Vaak staat deze op 28 graden volgens google. Maar het zou ook 35 kunnen? Slaat hij dan niet te laat aan?
[...]
Ik heb het thuis zo ongeveer staan. Zodra de ketel aan gaat duurt het maar even voordat de pomp ook begint met draaien.
de Peer schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:01:
Kun je niet gewoon 1 x per jaar de stekker er uit trekken op het moment dat het stookseizoen voorbij is? Dat levert je nóg meer energiebesparing op en je hoeft nu niets nieuws aante kopen. Zorg alleen wel dat je op de 1 of andere manier een foolproof reminder voor jezelf hebt. Zet het in je agenda ofzo.

Je huis 28 graden zal niet gebeuren voor April of na Oktober waarschijnlijk, dus dat zijn momenten dat je even 1 handeling moet doen (stekker er in/uit).

De rest van het jaar gebruik je dan wel gewoon die pompschakelaar die op 28 graden werkt.
Een beetje goede pompschakelaar laat de pomp ook elke x dagen even lopen zodat deze niet vast kan gaan zitten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
je plakt een sensor die bij de schakelaar zit aan de toevoer van je vloerverwarming. die zet je op bijvoorbeeld een drempel van 35 graden (ik noem maar wat). zodra de cv aan gaat en er warm water bij de verdeler komt zal de pomp pas aan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Vaak staat deze op 28 graden volgens google. Maar het zou ook 35 kunnen? Slaat hij dan niet te laat aan?
Kaasplank schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:32:
je plakt een sensor die bij de schakelaar zit aan de toevoer van je vloerverwarming. die zet je op bijvoorbeeld een drempel van 35 graden (ik noem maar wat). zodra de cv aan gaat en er warm water bij de verdeler komt zal de pomp pas aan slaan.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

Kun je niet gewoon 1 x per jaar de stekker er uit trekken op het moment dat het stookseizoen voorbij is? Dat levert je nóg meer energiebesparing op en je hoeft nu niets nieuws aante kopen. Zorg alleen wel dat je op de 1 of andere manier een foolproof reminder voor jezelf hebt. Zet het in je agenda ofzo.

Je huis 28 graden zal niet gebeuren voor April of na Oktober waarschijnlijk, dus dat zijn momenten dat je even 1 handeling moet doen (stekker er in/uit).

De rest van het jaar gebruik je dan wel gewoon die pompschakelaar die op 28 graden werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 09-07-2019 10:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
TheDudez schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:49:
[...]
Ik heb het thuis zo ongeveer staan. Zodra de ketel aan gaat duurt het maar even voordat de pomp ook begint met draaien.

Een beetje goede pompschakelaar laat de pomp ook elke x dagen even lopen zodat deze niet vast kan gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

Kaasplank schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Ah ok, dat wist ik niet. :)

Persoonlijk zou ik gewoon een Sonoff gebruiken i.c.m. een domoticasysteem, dan heb je volledige controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Pomp moet af en toe aan. Anders loopt die vast

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hoe vaak en hoe lang komt je huis boven de 28?

je kan ook in de zomermaanden het setpoint op 35 + zetten.. weet je zeker dat hij niet aanspringt en toch netjes 1 x per 24 uur dat ding laat draaien.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Laatste tijd in de CV ruimte regelmatig. Maar inderdaad dat is ook een goede optie.
cactusman schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:08:
Hoe vaak en hoe lang komt je huis boven de 28?

je kan ook in de zomermaanden het setpoint op 35 + zetten.. weet je zeker dat hij niet aanspringt en toch netjes 1 x per 24 uur dat ding laat draaien.

Usenet handleidingen

Pagina: 1