Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1230180

Topicstarter
Hallo allemaal!

Mijn eerste post hier :)

Mijn vraag is: hoe houden jullie de contactenlijst in je telefoon bij? We hebben al circa 20 jaar mobiele telefoons. Er zijn allerlei handige apps. Maar hoe komt het dat je nog steeds handmatig wijzigingen bij al je contacten moet doorvoeren?

Ik heb diverse apps geprobeerd: Addappt, CircleBack, Simpler Contacts, Ready Contacts, Sync.ME, Cloze, Covve, FullContact, etc. Maar er is altijd wel iets niet goed in zo'n app. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een goede app te maken waardoor je contactenlijst gewoon weer klopt?

Weet iemand een goede applicatie die je echt ontzorgt bij het bijhouden van de gegevens van je contacten?

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe bedoel je contacten kloppen niet
Ik gebruik geen app. Maar gewoon de built in google app.

Een x instellen op naam. huisnummer, adres, etc. En verder nooit meer naar omkijken?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 09:23

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf gebruik ik google om m'n contacten bij te houden. Die synct naar m'n telefoon en daar heb ik geen zorgen mee.
De contacten van andere brinnen worden door de telefoon zelf aan elkaar gekoppeld. Ook geen omkijken naar.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik gebruik ook Google, gezien het dan automatisch gekoppeld zit aan het juiste Gmailadres (heb dualsim dus wil zakelijke contacten aan die sim gekoppeld hebben, dus aparte gmail daarvoor). Daarnaast kan je ze dan ook in de web browser op je laptop bewerken, dat vind ik zelf pretiger dan op m'n telefoonscherm.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden! Ik weet niet helemaal of Google kan wat ik bedoel. Ik heb heel vaak dat ik een WhatsApp bericht krijg van een vriend. Die heeft een nieuw nummer en dat moet ik dan in mijn telefoon wijzigen. Maar ook vaak verhuist iemand of krijg ik een bouncer op een email adres (niet meer in gebruik). Houdt Google ook de wijzigingen voor mij bij? Voor back-up/ sync gebruik ik Google namelijk al. Maar de andere functie ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Anoniem: 1230180 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:27:
Dank voor jullie antwoorden! Ik weet niet helemaal of Google kan wat ik bedoel. Ik heb heel vaak dat ik een WhatsApp bericht krijg van een vriend. Die heeft een nieuw nummer en dat moet ik dan in mijn telefoon wijzigen. Maar ook vaak verhuist iemand of krijg ik een bouncer op een email adres (niet meer in gebruik). Houdt Google ook de wijzigingen voor mij bij? Voor back-up/ sync gebruik ik Google namelijk al. Maar de andere functie ken ik niet.
Hoe zou google moeten weten dat iemand een nieuw emailadres of nummer heeft?

I mean... ze weten erg veel van je... maar dat is wel heel overdreven. Of begrijp ik je verkeerd?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:59
Ik gebruik Radicale op mijn eigen server. Dat is een standalone cardDav en calDav applicatie. Die doet het voor mij en mijn partner.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SmurfLink schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Hoe zou google moeten weten dat iemand een nieuw emailadres of nummer heeft?

I mean... ze weten erg veel van je... maar dat is wel heel overdreven. Of begrijp ik je verkeerd?
Ja, daarom. Maar een oplossing in die richting zou er toch best moeten zijn? Ik dacht van een reactie te begrijpen dat Google dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CurlyMo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:28:
Ik gebruik Radicale op mijn eigen server. Dat is een standalone cardDav en calDav applicatie. Die doet het voor mij en mijn partner.
Ik zal die straks eens proberen. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 1230180 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:27:
Geen enkele applicatie gaat het voor je bij houden, je zult dus je workflow moeten optimaliseren. Bij Whatsapp is het vrij simpel, je kan heel eenvoudig een nieuw nummer toevoegen aan een contact. Adres moet je zelf even aanpassen in Google contacts, kan gewoon via de browser vanaf een desktop. En mail adres zelf ook even aanpassen, maar zo vaak wijzigt dat toch niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1230192

Tsurany schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:33:
[...]

Geen enkele applicatie gaat het voor je bij houden, je zult dus je workflow moeten optimaliseren. Bij Whatsapp is het vrij simpel, je kan heel eenvoudig een nieuw nummer toevoegen aan een contact. Adres moet je zelf even aanpassen in Google contacts, kan gewoon via de browser vanaf een desktop. En mail adres zelf ook even aanpassen, maar zo vaak wijzigt dat toch niet?
Goedendag! Er zijn wel degelijk apps die het voor je bijhouden.

Zie bijvoorbeeld op iCulture: https://www.iculture.nl/apps/nederlandse-apps-mei-2019/
"Onlangs bespraken we op iCulture de app Cardbox, een Nederlandse app die helpt bij het organiseren van je adresboek. Het Nederlandse Phonebook doet eigenlijk exact hetzelfde. Je maakt in Phonebook jouw eigen contactkaartje aan en deelt dit met anderen. Zodra jij iets aan jouw contactgegevens wijzigt, wordt dit automatisch aangepast in het adresboek van jouw connecties."

Er zijn dus zelfs 2 Nederlandse apps die dit kunnen. Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd. Cardbox is schijnbaar alleen voor iOS en beperkt gratis. Phonebook is voor zowel iOS als Android en voor particulieren helemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Na veel heen en weer (via Nextcloud, Zoho en vele andere apps) ben ik nu gewoon weer terug bij Google Contacts. Het werkt goed, het synct lekker en de API is briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welkom op Tweakers @Anoniem: 1230180 :)

Deze vraag heeft echter niet echt iets te maken met Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan. Kijk a.u.b. zelf even of je dit in een van de mobile fora verder wilt bespreken, of eventueel in Client Software Algemeen als het niet gebonden is aan een bepaald mobiel platform.

Mocht je daar een nieuw topic openen, geef dan a.u.b. wat duidelijker aan waar je naar op zoek bent en in welke zin de apps die je al geprobeerd hebt tekort schieten.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 09-07-2019 09:17 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.