Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste tweakers, ik heb een vraagje

De laatste tijd heb ik best wel sloom internet, ik heb inmiddels een 10Gigabit ethernet kabel gevonden maar niet weet of dat een goede optie is. Ik heb een beetje advies nodig.

Ik heb namelijk 2 problemen

1. Slome downloadsnelheid (2-3MB per seconde)
2. Sloom internet (100 ping op verschillende games , zoals fortnite )

Ik gebruik een Moca Adaptar (dlink) die ik in het stopcontact stop en een kabel van de adapatar naar m'n pc gaat. Die een signaal krijgt van de router

Ik wil weten welke dingen ik kan kopen om m'n download snelheids te verbeteren en de wifi te verbeteren (met ethernet)

Of ligt het aan m'n SSD dat te weinig downloadsnelheden levert? Ik heb de 500GB Samsung 860 Evo
En ik vraag me af of ik een 10Gigabit kabel (30 euro/10 meter) kan kopen inplaats van dat ethernet kabeltje

Ik hoor graag een reactie tegemoet,

Mvg, Kai. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
En wat zijn de max snelheden die jouw moca adapter kan halen? Want dit zal hoogstwaarschijnlijk de bottleneck zijn. Ik zou er een netwerk kabel doorheen trekken en de coax gebruiken als trekdraad. Want die heb je niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Directe kabel gebruiken, 10gbit kabel heeft geen zin als je computer en overige apparatuur slecht 1gbit netwerk interfaces heeft. Ook heeft het geen zin als je internetabbo maar 100 mbit heeft, de laagste snelheid is altijd je maximaal behaalbare snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Eigenlijk vooral wat @Fore! al zegt. Maar aan je SSD ligt het niet. 10Gbit is voor jouw moederbord (en waarschijnlijk ook je andere apparatuur) kansloos.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Verwijderd
Vul s.v.p. de topic start aan met zaken die er echt toe doen, zoals welke provider je hebt (Ziggo?), welk type verbinding (b.v. xDSL, glasvezel, coax), welk abonnement, welke modem, welke router, switch, moca, WiFi router of Access Point je gebruikt en welke WiFi clients of moederbord je hebt. Met typenummers of links naar producten in pricewatch, daarvoor kun je een inventarislijstje maken (kies "hebben" bij elk ondereel) en maak zo een lijstje aan.

Woon je in een buitengebied?

Met dit soort informatie is de kans op een bruikbare oplossing voor je probleem veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Fore! Max kan het 4mb download p/sec halen. Maar het is meestal tussen de 2-3
En dit is een adapter, het kan geen coax kabel gebruiken, de router is in de woonkamer (beneden)
en de adapter ligt in mijn eigen kamer (boven)

Ik gebruik KPN als provider, maar ik weet zelf niet heel veel over zulke dingen, wat ik ook het lastigste vind want ik wil een oplossing vinden. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Verwijderd begin eerst eens met te testen met je pc direct aan je router .. (ligt het binnen of buiten huis?)

En even bellen naar de helpdesk, ze kunnen je vaak vertellen welke download snelheden je kan verwachten naar je router ..

doorgifte in huis is een ander probleem ..

[ Voor 44% gewijzigd door vso op 09-07-2019 08:40 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@vso M'n zoon heeft een hele lange kabel die hij zelf al gebruikt van boven naar beneden. Ik heb geen extra liggen. Als het moet koop ik wel een gaming router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:42:
@vso M'n zoon heeft een hele lange kabel die hij zelf al gebruikt van boven naar beneden. Ik heb geen extra liggen. Als het moet koop ik wel een gaming router
Heeft hij hetzelfde probleem?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Testen duurt 10 minuten, je kunt de kabel niet even gebruiken voor 10 min ? Of testen vanaf je zoons PC ?

Aangezien we nog steeds heel veel info missen die bv. @mrmrmr vraagt gok ik dat je gewoon niet sneller haalt. 4MB abbo bij KPN en 3MB halen klinkt mij niet heel vreemd :?

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 09-07-2019 08:47 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@sapphire Nee ik heb het over wat ik maximaal kan halen als ik iets download, niet de max van mijn internetprovider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Maar wat is de max van je ISP dan? Vertel het gewoon... :D

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

De bottleneck zit hem gewoon in de adapter die je gebruikt. Verbindingen via het stroomnetwerk zijn altijd afhankelijk van factoren zoals de apparatuur aangesloten op dezelfde groep, zoals een wasmachine.

Het beste wat je kan doen is de kabel die naar je zoon z'n PC gaat versteken naar een routertje, kan je direct je wifi op de bovenste verdieping verbeteren én extra kabels doortrekken.

Dit heeft weinig of niks te maken met de specificaties van je computer óf wat je internet abbo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:42:
stap 1 = test met directe kabel op het modem .. en niet een "zelf" gemaakte kabel door iemand. liefst kort en direct op het modem. met de website www.speedtest.nl 5x testen = gemiddeld x.y.z
stap 2 = verifeer met de helpdesk dat jou gemiddelden ook overeen komen met wat je geleverd krijgt (lees abbonement)

uitleg.
Een lange "zelf" gemaakte kabel kan storing hebben, of beschadigd zijn tijdens aanleg, met een nieuwe korte kabel ben je meer verzekerd van optimale resultaten.

De afstand tussen de wijkcentrale en je huis is erg van invloed op ADSL/COAX prestaties. ik heb bv een goedkoop abbonement omdat de afstand tussen huis en centrale niet meer kan leveren dan 8MB tenzij ik overga op glasvezel & andere provider.

Als de prestatie binnenhuis anders zijn dan wat je in de bovenstaande tests vind, dan kan je van alles aanschaffen om je prestatie te verbeteren

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
TS, wees nu alsjeblieft even duidelijk want ik snap er steeds minder van:

Wat is je theoretische maximale snelheid?
Hoe zit het allemaal nu aangesloten? Via een coax adapter of niet? Of heb je het over zo'n internet via stroomnetwerk ding? Wees specifiek met het benoemen van de apparaten / verbindingen. Wij kunnen het niet ruiken.
Heb je al een directe kabel getest vanaf je router?

Niet direct gaan roepen over een gaming router, want dat is alleen een oplossing als je chronisch te veel geld hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 09-07-2019 09:02 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

@Verwijderd Om een paar vragen te beantwoorden: Het ligt hoogswaarschijnlijk niet aan je eigen pc. Je SSD heeft hier echt niks mee te maken. De rest van je pc ook niet trouwens. Behalve als je een antieke pc hebt uit het jaar kruik, draaiend op windows XP en het opstarten ongeveer een half uur duurt..

Dan heb je nog je internetaansluiting, en de verbinding tussen jouw computer en die internetaansluiting. Je wil beide testen/benchmarken. Het meest makkelijke is om de verbinding te testen. Sluit je PC direct aan op je modem/router die in de huiskamer staat, en doe dit met een kort draadje. Een 10 meter kabel is niet handig, een kabel van een meter lang is handig. Dit betekend dat je je pc even naar beneden moet slepen, samen met een monitor, toetsenbord en een muis. Meer is niet nodig (zoals luidsprekers)

Haal even de stroom van je modem/router af om 'm opnieuw op te starten. Nadat je weer verbinding hebt (duurt meestal een paar minuten) kijk je opnieuw naar wat je ping is en wat je snelheid is.

Je ping kun je bepalen door in Windows startmenu 'cmd' in te tikken, of om 'Windows commander' of 'Run' aan te klikken. tik dan 'ping www.google.com' in. Je krijgt dan je pingtijden te zien.

Je snelheid kun je bepalen door een testbin te downlaoden, of via een speedtest.

Mocht je met deze ping en snelheidstest nog steeds een slechte verbinding hebben bel dan je internetserviceprovider (ISP), er is dan een probleem met je verbinding. Mocht je wél een goede snelheid en ping hebben dan is je MOCA adapter of je gebruikte netwerkkabels niet in orde.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Theo Ik heb dit net gedaan, en ik werd in schok gezet, ik ging een spel downloaden en zag opeens 35 MB per seconde. Maar ik kan natuurlijk geen router naar boven meebrengen. Want daar is een bepaalde kabel te kort voor. Ik ben echt in de war hoe dit kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:34:
@Fore! Max kan het 4mb download p/sec halen. Maar het is meestal tussen de 2-3
En dit is een adapter, het kan geen coax kabel gebruiken, de router is in de woonkamer (beneden)
en de adapter ligt in mijn eigen kamer (boven)

Ik gebruik KPN als provider, maar ik weet zelf niet heel veel over zulke dingen, wat ik ook het lastigste vind want ik wil een oplossing vinden. :)
Also ik moca adapter opzoek is dit een adapter voor coax naar utp. Dus als er geen coax gebruikt wordt, gebruik jij verkeerde termen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:36:
@Theo Ik heb dit net gedaan, en ik werd in schok gezet, ik ging een spel downloaden en zag opeens 35 MB per seconde. Maar ik kan natuurlijk geen router naar boven meebrengen. Want daar is een bepaalde kabel te kort voor. Ik ben echt in de war hoe dit kan gebeuren.
Maar wat is nou de max snelheid van jouw KPN-abonnement?

Hier thuis hebben we 100Mbit van KPN, maar via de powerline adapter haal ik max ~40Mbit ofzo, dus zo'n 4MB/s. Met internet via het stroomnetwerk verlies je nou eenmaal enorm veel snelheid en je bent afhankelijk van flink wat factoren. In sommige huizen werkt het als een zonnetje, in andere huizen is het doffe ellende. Jij hebt echter een adapter die via coax gaat. Er ligt dus al een kabel daar waar je 'm willen hebt. Waarom die niet vervangen door een netwerkkabel en zo je probleem oplossen?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Verwijderd, er is al meerdere keren aangegeven dat het je netwerk over stroom adapter is dat de problemen veroorzaakt. Ga zelf maar eens zoeken online naar gebruikerservaringen met die dingen. M'n ouders hebben thuis 250/25 internet en toch haalt de PC maar max 4-5 MB/s, simpelweg omdat er zo'n adapter tussen zit.

Als jij op zolder zit met je computer en de modem/router staat beneden, vanwaar je een adapter in het stopcontact hebt gestoken, zit je hoogstwaarschijnlijk niet in dezelfde groep. Dat helpt ook niet om een degelijke snelheid te halen.

Ga dus het advies aan wat al meerdere keren is gegeven: trek een directe kabel en werk niet met die adapters.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Je zegt dat je zoon een kabel naar boven heeft naar zijn pc?
Kan je daar niet gewoon een switch tussen leggen met een kabeltje naar jouw computer.
Ben je met twee tientjes klaar.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
Of laat je zoon op zijn computer www.speedtest.net opstarten en die test uitvoeren.
Doe hetzelfde op jouw computer en kijk wat het verschil is (en meld dat hier even), dan heb je binnen 2 minuten al een indicatie van hoe de snelheden en de problematiek er rondom ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Kai_1964 :)

Twee dingen die je nog niet helemaal door lijkt te hebben:

1) het is niet zo handig om een vraag lukraak in de eerste de beste subforum te stellen. Je stelt hier een vraag dat niet met processors, moederborden of geheugen te maken heeft in Processors, Moederborden en Geheugen. Het is een vraag over netwerken. Daar hebben we... Netwerken voor.

2) ongeacht waar op GoT kunnen mensen je alleen helpen als je duidelijk en gedetailleerd je situatie beschrijft en ingaat op vragen erover. Hier zijn we 20 post verder en is nog steeds volstrekt niet helder hoe je situatie eruit ziet, exact welk apparatuur (niet alleen merk maar ook model) je gebruikt, welk internetabonnement je hebt, op welk apparaat dat geleverd wordt, hoe het op elkaar aangesloten zit en hoe je tot je constateringen over snelheid of gebrek eraan komt. Zo kan niemand je verder helpen en heeft dit topic weinig zin.

Als een verder goed topic verkeerd staat verplaatsen wij moderatoren die wel, maar in dit geval heeft dat weinig zin. We vragen op GoT niet dat je alles van tevoren al snapt, maar wel dat je serieus ingaat op vragen om verduidelijking van mensen die je proberen te helpen. Bovendien hebben we een quickstart guide voor hoe een goed topic te openen die je bijkbaar ook gemist hebt:

Het algemeen beleid #quickstart

Dit topic sluit ik, als je nog hulp wilt raak ik je aan om bovenstaande goed tot je te nemen en dan in het juiste subforum een topic aan te maken met meer relevante informatie en bovenal met de insteek ontbrekende info waar anderen om vragen ook daadwerkelijk te geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.