Hallo allemaal.
Hieronder een concept voor een game systeem dat ik wil gaan bouwen. Zou graag wat hulp willen bij het bepalen of dit concept een beetje optimaal is. Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat gebruikt worden door de zoon van mijn vriendin. Voornamelijk voor gamen, gamen en nog eens gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro max zou leuk zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als basis denk ik dat een RTX 2700 leuk is. Verder is het handig om op te merken dat hij dit ding voor zijn verjaardag gaat krijgen en die is al heel binnenkort. Zaken als een RTX 2600 Super gaan dus niet meer lukken omdat die nog niet uit zijn. Daarnaast is het uiteraard voor een tiener (en misschien ook wel voor volwassenen....) heel belangrijk dat het ding aan alle kanten licht geeft :-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooralsnog heb ik het volgende lijstje bij elkaar bedacht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Beetje kwaliteit kan ik waarderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel herrie zou leuk zijn. Maar verder is het vooral belangrijk dat ie er gaaf uit zien (RGB kleurtjes enzo) en dat je er redelijk fantastisch mee kunt gamen voor een paar jaar.
Ga je overklokken?
Ik ben zelf niet zo van het overklokken (nog nooit gedaan en heb ook niet de wens). Zou kunnen dat de puber het wel zou willen, maar persoonlijk vind ik het prima als ie het laat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben erg benieuwd of hetgeen wat ik hier zelf bij elkaar heb gezocht
• een beetje bij elkaar past?
• nog te verbeteren valt?
• niet al teveel onnodige overkill heeft? (wat eigenlijk een beetje hetzelfde is als het eerste punt...)
Hieronder een concept voor een game systeem dat ik wil gaan bouwen. Zou graag wat hulp willen bij het bepalen of dit concept een beetje optimaal is. Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat gebruikt worden door de zoon van mijn vriendin. Voornamelijk voor gamen, gamen en nog eens gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro max zou leuk zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als basis denk ik dat een RTX 2700 leuk is. Verder is het handig om op te merken dat hij dit ding voor zijn verjaardag gaat krijgen en die is al heel binnenkort. Zaken als een RTX 2600 Super gaan dus niet meer lukken omdat die nog niet uit zijn. Daarnaast is het uiteraard voor een tiener (en misschien ook wel voor volwassenen....) heel belangrijk dat het ding aan alle kanten licht geeft :-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooralsnog heb ik het volgende lijstje bij elkaar bedacht.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 519,- | € 519,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Crystal 570X RGB Zwart | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | € 130,90 | € 130,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 11 850W | € 198,98 | € 198,98 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 142,31 | € 142,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.469,84 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Beetje kwaliteit kan ik waarderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel herrie zou leuk zijn. Maar verder is het vooral belangrijk dat ie er gaaf uit zien (RGB kleurtjes enzo) en dat je er redelijk fantastisch mee kunt gamen voor een paar jaar.
Ga je overklokken?
Ik ben zelf niet zo van het overklokken (nog nooit gedaan en heb ook niet de wens). Zou kunnen dat de puber het wel zou willen, maar persoonlijk vind ik het prima als ie het laat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben erg benieuwd of hetgeen wat ik hier zelf bij elkaar heb gezocht
• een beetje bij elkaar past?
• nog te verbeteren valt?
• niet al teveel onnodige overkill heeft? (wat eigenlijk een beetje hetzelfde is als het eerste punt...)