Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisgebruik/Game/WoW Classic pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 09:04
Goedenavond allen,

Na in de begin '00 jaren veel met PC's bezig geweest te zijn, is het ook bijna 15 jaar geleden dat ik voor het laatst heb nagedacht over het configureren van een nieuwe pc. (Andere interesses's vanaf 16e jaar tot mid 20's) Ik heb geprobeerd mij zoveel mogelijk in te lezen, maar de tijd van chronologica en cpu's uitdrukken in puur GHZ gaat niet meer op.

Ik zie ook heel slecht de meerwaarde van iets betere componenten? Hier diverse youtube reviews/filmpjes voor bekeken maar zie niet echt verschillen tussen een 1060 of een 1080 kaart?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik heb een macbook pro voor de dagelijkse dingen, pas begonnen met knutselen met 3d printers en andere electronica hobby's die ik weer aan het oppakken ben. De macbook is handig, maar niet ideaal.

Ik wil een nieuwe pc ook gaan gebruiken om te gamen, ik ben zeker geen resolutie of hz purist (1080/60hz lijkt mij tot zover genoeg? :/ ) De bedoeling is om WoW Classic volgende maand goed te kunnen draaien. In het verleden ook FPS gespeeld zoals Americas Army, dit is zeker een mogelijkheid.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik streef naar een bedrag rond de 750 excl randapparatuur, dit komt meer omdat mijn wederhelft verwacht dat dit weer een "tijdelijke" hobby gaat zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

All basis randapparatuur (scherm,toetsenboord,muis etc) zijn aanwezig en kunnen altijd nog ge-upgrade worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Er is geen systeem van mijn dromen, ik wil gewoon wat spellen kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Voorkeur gaat nu uit naar AMD vanwege de betere prijs/kwaliteit verhouding?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het systeem mag zoveel geluid maken als nodig is, energieverbruik is ook geen factor waar ik rekening mee houd.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ben NU niet van plan om te gaan overklokken, is het met het systeem in de toekomst mogelijk dan is dat mooi meegenomen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Mijn vraag is: Waar kan ik iets meer uitgeven voor betere prestaties? Of juist minder uitgeven voor bijna vergelijkbare prestaties? Is er bijvoorbeeld een videokaart voor 50 meer die stukken beter presteert?

Ik heb bijna de volledige BBG gekopieerd, behuizing heeft niet een specifieke reden, zag er simpel maar strak uit. Ik hoop hierdoor ook weer een beetje de "logica" van een pc te begrijpen.

Alvast bedankt voor de behulpzame reacties! :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,95€ 74,95
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G€ 234,99€ 234,99
1BehuizingenCorsair Carbide Series 270R Window€ 58,90€ 58,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 59,89€ 59,89
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 50,95€ 50,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,32€ 67,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 677,95

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-11 21:59
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed nemen en de webshop vragen de bios te updaten. Geen reden om voor oudere hardware te gaan. Een 3600 is duurder maar levert best wat performance improvement. Dat is ook wat waard als je er iets langer mee wilt doen.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Lijkt me prima voor 1080p 60hz. 3600 is zeker sneller maar ook een stuk duurder. Qua prijs / performance is de 2600 nog steeds een beest.

Case is natuurlijk persoonlijk maar als je er een met window neem zou ik het formaat moederbord / case gelijk houden (micro-atx in micro-atx) ivm looks.

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 09:04
Dank voor beide reacties.

Ik ga nadenken of ik de +/- €100,- wil uitgeven om het systeem iets meer future proof te maken.

Bios laat ik inderdaad meteen een update geven door de webshop.