Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies RGB Micro-atx gaming pc (Max. 1400 eur)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bommelaar
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11 22:34
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen & beetje internetten..

Wat mag het systeem gaan kosten?
Componenten, kast alles bij elkaar niet duurder dan 1400, mocht ik nu echt iets veel beters voor een kleinere meerprijs op de kop kunnen tikken dan ben ik wel bereid mijn budget wat uit te breiden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Alle randapperatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- CPU, Graka, Mobo, RAM, HDD, Behzuizing...

- Dingen die ik sowieso wil gebruiken voor deze build zijn:
Case: Corsair 280x RGB zwart
CPU waterkoeling: Corsair Hydro H100i RGB Platinum
RAM geheugen: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Corsair, omdat ze naar mijn mening wel degelijk spul produceren.

- Heb voorheen altijd een Intel processor gehad en dit beviel me altijd goed, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar AMD..

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik wil sowieso een moederbord waar 4 RAM slots op zitten, zodat ik eventueel in de toekomst nog kan uitbreiden.
- Genoeg fan headers voor de 2 fans die in de case zitten en de 2 fans van de CPU waterkoeling (deze fans worden zover ik weet op de pomp aangesloten)...

Ga je overklokken?
- Ik ben tevreden met standaard instellingen, ben niet van plan om te gaan overklokken, OC editions van videokaarten zijn overigens gewoon welkom.

Wat verwacht je van ons?
- Ik hoop een duidelijk beeld te krijgen wat ik voor dit geld als micro atx gaming pc kan bouwen, beste bang for buck wat aansluit op de componenten die ik sowieso al wil gaan gebruiken..

Heb ik zelf al wat samengesteld?
- Jazeker, alleen weet ik niet of het zo allemaal klopt, heb er zelf niet mega veel verstand van..

- Dit had ik zelf samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar€ 97,05€ 97,05
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 372,50€ 372,50
1BehuizingenCorsair Crystal 280X RGB Zwart€ 125,95€ 125,95
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB Platinum€ 115,90€ 115,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 97,80€ 97,80
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.196,15

Ik weet dus niet of bijv. het ram functioneert met het moederbord, en of de aansluiting van de videokaart overeen komt..

Bedankt voor jullie aandacht, en ik sta helemaal open voor jullie suggesties en tips _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Bommelaar op 18-07-2019 18:34 . Reden: Correctie. ]

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-11 21:59
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenASRock B450M Steel Legend€ 96,-€ 96,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 519,-€ 519,-
1BehuizingenCorsair Crystal 280X RGB Zwart€ 129,90€ 129,90
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB Platinum€ 115,90€ 115,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.298,75

Als je onder de wenslijst op "Genereer RML" klikt en de code die je dan krijgt allemaal kopieert en in je post plakt dan krijg je het bovenstaande

Een RAID 0 met je OS erop... Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen waarom dat dom is, maar als je backups van je data hebt en downtime kunt hebben dan kan het

Die voeding van je is eigenlijk te oud om mee te nemen.
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Deze redt het wel. Ik ken iemand die een i7 6700K met GTX 1080 draait op zo'n voeding. Beide flink overgeclockt. Als dat kan dan kan dit ook

• Bommelaar
@youridv1 Waarom is de huidige voeding te oud, bedoel je dan de levensverwachting van het ding of de aansluitingen qua kabels..?

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 23:53
@Bommelaar je gaat voor 1300 euro aan elektronica kopen die je met een oude ''onstabiele'' voeding uit 2009/2013 wilt koppelen? Voeding kan heel je systeem slopen , en het kost je maar 8 tientjes op 1300 euro :)

• youridv1
@Bommelaar Levensverwachting ja. Het zou zonde zijn als een oude voeding de boel zou slopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Bommelaar schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 06:00:
@youridv1 Waarom is de huidige voeding te oud, bedoel je dan de levensverwachting van het ding of de aansluitingen qua kabels..?
Die voeding was nieuw al niet best, laat staan na een x aantal jaren gebruik. Daarbij voldoet de voeding niet aan de specs dat vereist wordt door nieuwe hardware, oa ATX2.4.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Vandaag komt vziw ook de RTX 2060 / 2070 Super uit. Wacht dus nog eventjes met je aankoop, wellicht zal je voldoende hebben aan een RTX 2060 Super ipv een 2070.

@youridv1 ik zou juist zeggen dat je liever je OS als je data in RAID0 wilt hebben. Een OS zou in principe ten alle tijden stuk mogen gaan zonder dat dat impact heeft op je data.

• youridv1
@Stoelpoot ook je data is niet aan te raden nee. RAID 0 is eigenlijk alleen handig voor scratchdisks en andere volumes die je gebruikt om naartoe te schrijven, niet voor long term storage.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:27
Ik zou eerder dit moederbord pakken. pricewatch: MSI B450M Mortar
Is namenlijk wat beter als de Asrock Steel Legend

• Bommelaar
@Miyazono In welk opzicht is dat boederbord beter, bedoel je dan het moederbord opzich of in combinatie met de andere componenten die ik uitgezocht had?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:27
Bommelaar schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:41:
@Miyazono In welk opzicht is dat boederbord beter, bedoel je dan het moederbord opzich of in combinatie met de andere componenten die ik uitgezocht had?
Het moederbord heeft betere VRM's. Maar in princiepe kan de Steel Legend de 3700X makkelijk aan.

• Bommelaar
Ik had trouwens eens ff alles op een website genaamd www.pcpartpicker.com ingevuld, kwam ik erachter dat je dus de bios van een B450M moederbord moet updaten voordat 'ie werkt met de AMD 3700X, Maar hoe wil je dat doen als je geen andere processor hebt die wel werkt, zodat je die tijdelijk kan gebruiken om hem te updaten?

De melding die op de website stond: "Some AMD B450 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Zen 2 CPUs. Upgrading the BIOS may require a different CPU that is supported by older BIOS revisions."

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Er zijn moederborden die kunnen updaten zonder cpu. MSI B450M Mortar bijvoorbeeld.

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11 14:13
Bommelaar schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:59:
Ik had trouwens eens ff alles op een website genaamd www.pcpartpicker.com ingevuld, kwam ik erachter dat je dus de bios van een B450M moederbord moet updaten voordat 'ie werkt met de AMD 3700X, Maar hoe wil je dat doen als je geen andere processor hebt die wel werkt, zodat je die tijdelijk kan gebruiken om hem te updaten?

De melding die op de website stond: "Some AMD B450 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Zen 2 CPUs. Upgrading the BIOS may require a different CPU that is supported by older BIOS revisions."
Sommige mobos, b.v. van MSI kunnen via een USB stick geupdate worden. Je kunt het ook door de reseller laten doen.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:58
- De RGB van de case fans, radiator fans en RAM sticks kunnen besturen met icue.
Je huidige keuze RAM, AIO en case fans zijn inderdaad allemaal aan te sturen met iCue.
- Genoeg fan headers voor de 2 fans die in de case zitten en de 2 fans van de CPU waterkoeling (deze fans worden zover ik weet op de pomp aangesloten)...
Het klopt inderdaad dat je de AIO fans op de pomp aansluit. De pomp sluit je dan aan op een interne USB2.0 header. Voor de case fans (Dat zijn trouwens Corsair LL fans, mocht je er daar nog meer van willen) sluit je aan op meegeleverde RGB fan hub. Die fan hub sluit je aan op de meegeleverde Lightning Node Pro. Die LN Pro sluit je dan weer aan op een interne USB2.0 header (Zie pagina 18 van de Case Manual). Fan headers op je moederbord zijn zozeer dus niet belangrijk, maar genoeg interne USB2.0 headers en SATA power aansluitingen zijn wel belangrijk!

• Bommelaar
Ik heb het een en ander aangepast, gekozen voor een 1tb ssd i.p.v. een 500gb ssd met een 2tb hdd, graka geswitched en cpu geswitched, denk dat ik hier voldoende aan heb qua performance. Echter weet ik nogsteeds niet of alles compatible is met elkaar en of bijvoorbeeld het ram snel genoeg is voor de cpu, enzovoorts. Weet een van jullie hier misschien wat over te vertellen..?
Pagina: 1