Ik heb als hobby het maken van trading algoritmes voor aandelen. Ik gebruik hiervoor een specifiek simulatie programma dat automatisch historische koersen van Amerikaanse aandelen kan downloaden, maar niet van Europese aandelen. Ik kan wel via Yahoo koersen downloaden in een CSV bestand (1 bestand per ticker) en die importeren. Ik heb zo 100+ CSV bestanden. De CSV bestanden bevatten echter ook regels zonder koersdata (feestdagen,etc), en die moet ik verwijderen om ze te kunnen importeren in mijn simulatie software.
De regels die verwijderd moeten worden bevatten de text 'null", bijvoorbeeld:
1997-01-01,null,null,null,null,null,null
Ik kan ze stuk voor stuk in Excel laden, filteren op 'null', deze regels verwijderen en opnieuw opslaan als CSV bestand, maar voor 100+ bestanden is dat erg veel werk, zeker om dagelijks te doen.
Weten jullie een manier om deze regels automatisch te verwijderen voor een groep CSV bestanden? Bij voorkeur in Excel, maar als er andere programma's zijn die beter geschikt zijn is dat natuurlijk ook goed.
Ik heb Office versie 2016
De regels die verwijderd moeten worden bevatten de text 'null", bijvoorbeeld:
1997-01-01,null,null,null,null,null,null
Ik kan ze stuk voor stuk in Excel laden, filteren op 'null', deze regels verwijderen en opnieuw opslaan als CSV bestand, maar voor 100+ bestanden is dat erg veel werk, zeker om dagelijks te doen.
Weten jullie een manier om deze regels automatisch te verwijderen voor een groep CSV bestanden? Bij voorkeur in Excel, maar als er andere programma's zijn die beter geschikt zijn is dat natuurlijk ook goed.
Ik heb Office versie 2016