Toon posts:

Twee externe beeldschermen op Ideapad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recent (mei 2019) heb ik een nieuwe Lenovo laptop Ideapad 330-15IKB (type 81DE) gekocht. Deze heeft een aantal externe aansluitingen waaronder 1x HDMI, 2x USB 3.0 en 1x USB-c.

Op deze laptop wil ik 2 externe beeldschermen aansluiten.
Het eerste externe beeldscherm heeft een HDMI-aansluiting, dus die kan op de HDMI-poort van de laptop en die fungeert goed.
Het tweede externe beeldscherm heeft een VGA-aansluiting. Aangezien de laptop geen VGA-poort heeft wilde ik die op de USB-c poort aansluiten met behulp van een VGA-USB-c kabel. Deze heb ik voor minder dan 10 Euro gekocht via Bol.com. Helaas werkte dit niet. Zelf heb ik nog een andere (ongeveer 1 jaar oude) laptop van Lenovo en daar werkte het wel. Vervolgens heb ik contact gezocht met Lenovo. Die vertelde dat het waarschijnlijk aan de kabel zou liggen. Als ik een Lenovo VGA-USB-c kabel zou kopen, zou het wel werken. Vervolgens een dergelijke Lenovo kabel (4X90M42956) gekocht. Helaas, ook daarmee functioneert het beeldscherm niet. Ik krijg de melding dat de beeldscherminstellingen mogelijk beperkt zijn.

Wat kan ik nu doen om dat 2e externe beeldscherm op de laptop aan te sluiten?
* Kan die via een VGA-USB3 3.0 kabel werken?
* Of moet ik een externe HUB kopen, al dan niet van Lenovo?

Wie kan mij helpen?????

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Een USB-C poort heeft lang niet altijd een mogelijkheid tot video output. Het is geen onderdeel van de USB standaard. Je poort moet displayport alternate mode ondersteunen. Dat is kennelijk niet het geval.

I reject your reality and substitute my own