Hallo
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige computer is inmiddels een jaar of 8 oud.
Het spel wat ik momenteel veelal speel is Cities Skylines. Echter loop ik tegen het probleem aan dat wanneer een stad groter wordt, rond de 60/70k inwoners, het allemaal wat trager begint te lopen. Ook kan ik niet erg veel mods / assets laden omdat het geheugen maar 8gb is. Ik zit dus aan het limiet van mijn pc.
Hier en daar een vastloper geeft de nodige ergenis. Upgraden naar 16gb zou kunnen, maar geeft dit een oplossing voor de problemen?
Ik game momenteel niet meer in mijn 'mancave' op zolder, maar ik heb mijn computerkast naar beneden verplaatst, deze staat netjes naast het TV meubel (valt eigenlijk niet op dat hij er staat). Met een tweetal USB verlengkabels kan ik vanaf de bank gamen op de tv (LG 55E8). De resolutie dat mijn computer maximaal doorkan geven via de HDMI poort is 1080p. Dit ziet er op zich prima uit. 4K zou natuurlijk mooier zijn, maar ik verwacht dat dit niet binnen het budget past. 1440p op een 4k geeft, heb ik gelezen, niet zo'n mooi beeld.
Verder vind ik spellen zoals Civilication leuk om te doen, heb ik geprobeerd Total War te spelen maar daar haakte mijn computer echt op af, verder vind ik GTA V leuk om te doen (veel gespeeld op de PS4, maar ik ben echt geen console gamer). Om het allemaal in ultra te draaien is niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 in gedachten, liever iets minder. Zonder randapparatuur en software.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een HDD mee van 2TB, vorig jaar met kerst gekocht voor opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32gb voor Cities Skylines, kan ik de nodige assets en mods laden.
De behuizing ziet er mooi uit, past prima in de woonkamer. Airflow is volgens mij prima in deze kast.
512gb SSD is volgens mij prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren/eisen/wensen?
De computer moet stil zijn (wil er geen last van hebben in de woonkamer) en als het kan zuinig omgaan met de energie.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over de videokaart, ik twijfel tussen een aantal kaarten, welke kunnen jullie aanraden
- Het geheugen, is wellicht ander geheugen een beter idee (hogere geheugensnelheid, 3200/3600)?
- Ik denk dat de Ryzen 3600 meer dan voldoende vermogen heeft voor hetgeen ik ermee ga doen, een 3700x lijkt mij overkill.
- Is de voeding geschikt/goed voor dit systeem? Qua wattage zou het voldoende moeten zijn, maar is het kwalitatief goed? Het liefst modulair ivm kabels.
- Moederbord heb ik gekozen omdat hij te updaten is via USB, maar er zit RGB verlichting op, iets wat ik onzin vind, is er een goed alternatief?
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige computer is inmiddels een jaar of 8 oud.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI 990FXA-GD65 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus EAH6770 DC/2DI/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake Soprano VB1000BWS Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 41,42 | € 41,42 |
| 1 | Voedingen | Corsair VX450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 41,42 | ||
Het spel wat ik momenteel veelal speel is Cities Skylines. Echter loop ik tegen het probleem aan dat wanneer een stad groter wordt, rond de 60/70k inwoners, het allemaal wat trager begint te lopen. Ook kan ik niet erg veel mods / assets laden omdat het geheugen maar 8gb is. Ik zit dus aan het limiet van mijn pc.
Hier en daar een vastloper geeft de nodige ergenis. Upgraden naar 16gb zou kunnen, maar geeft dit een oplossing voor de problemen?
Ik game momenteel niet meer in mijn 'mancave' op zolder, maar ik heb mijn computerkast naar beneden verplaatst, deze staat netjes naast het TV meubel (valt eigenlijk niet op dat hij er staat). Met een tweetal USB verlengkabels kan ik vanaf de bank gamen op de tv (LG 55E8). De resolutie dat mijn computer maximaal doorkan geven via de HDMI poort is 1080p. Dit ziet er op zich prima uit. 4K zou natuurlijk mooier zijn, maar ik verwacht dat dit niet binnen het budget past. 1440p op een 4k geeft, heb ik gelezen, niet zo'n mooi beeld.
Verder vind ik spellen zoals Civilication leuk om te doen, heb ik geprobeerd Total War te spelen maar daar haakte mijn computer echt op af, verder vind ik GTA V leuk om te doen (veel gespeeld op de PS4, maar ik ben echt geen console gamer). Om het allemaal in ultra te draaien is niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 in gedachten, liever iets minder. Zonder randapparatuur en software.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een HDD mee van 2TB, vorig jaar met kerst gekocht voor opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk | € 98,90 | € 98,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 358,- | € 358,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 137,- | € 137,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 999,85 | ||
32gb voor Cities Skylines, kan ik de nodige assets en mods laden.
De behuizing ziet er mooi uit, past prima in de woonkamer. Airflow is volgens mij prima in deze kast.
512gb SSD is volgens mij prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren/eisen/wensen?
De computer moet stil zijn (wil er geen last van hebben in de woonkamer) en als het kan zuinig omgaan met de energie.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over de videokaart, ik twijfel tussen een aantal kaarten, welke kunnen jullie aanraden
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 358,- | € 358,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2 | € 275,50 | € 275,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 928,50 | ||
- Het geheugen, is wellicht ander geheugen een beter idee (hogere geheugensnelheid, 3200/3600)?
- Ik denk dat de Ryzen 3600 meer dan voldoende vermogen heeft voor hetgeen ik ermee ga doen, een 3700x lijkt mij overkill.
- Is de voeding geschikt/goed voor dit systeem? Qua wattage zou het voldoende moeten zijn, maar is het kwalitatief goed? Het liefst modulair ivm kabels.
- Moederbord heb ik gekozen omdat hij te updaten is via USB, maar er zit RGB verlichting op, iets wat ik onzin vind, is er een goed alternatief?
Alvast bedankt
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5