BNC (coax) en UTP netwerk met elkaar linken

Pagina: 1
Acties:

• VreemdeMummy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:50
Ik heb twee netwerkjes, eentje coax gelinked en de andere via een hub (met utp aansluitingen) Nu heb ik een pc met twee netwerkkaarten (coax (bnc) en utp) via deze pc kun je op alle computers van de twee verschillende netwerken komen.

Alleen op de 'utp pc's' kun je niet op een 'coax-pc' komen en andersom ook niet. Nu heb ik op een van de pc's in het coax netwerk een internetverbinding met een dhpc server. Op de pc die op allebei de netwerken aangesloten is, staat een proxy, waardoor het utp gedeelte via de proxy ook kan internetten.

Is het mogelijk om het windows netwerk (dus gewoon netwerkomgeving) ook op een of andere manier te linken, zodat je bij alle pc's alle andere pc's ziet?

Vraag alsjeblieft niet waarom ik zo moeilijk doe en niet alles utp maak :-)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:23

dijkmane

biertje ?

waarom doe je zo moeilijk en maak je niet alles UTP ???,

sorry, geintje.

waarom neem je niet een hub met coaxaansluiting ? lijkt mij het makkelijkste, die zijn voor rond de 100,- nog wel te koop, is alles opgelost.

specs : wil je niet weten

• _Bullet_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 15:33
Ik heb hier nog een hub liggen met coax aansluiting en 8 poorten UTP 10 Mbit ... intresse ? voor 100,-- is die voor jou vreemdemummy.

• VreemdeMummy
Naaldwijk is een beetje ver, vreemde mummy's komen uit zuid limburg :-) Heeft niemand een softwarematige oplossing die ik op de pc met twee netwerkkaarten kan zetten?

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

wat jij wil is een bridge
die verbind 2 netwerken met elkaar...
kun je gewoon met elke nt of unix bak doen
ik zou zeggen: use ff the search luke

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• _Bullet_
  • Laatst online: 17-06 15:33
Als ik het goed snap zitten die 2 segmenten (1 Coax en 1 UTP) ook in een andere IP-range, wat je dan moet doen is zorgen dat de default gateway voor de UTP PC's de PC wordt met zowel coax als utp. En dat op die coax en utp pc iets draait van IP-forwarding. Dan moet je de routetabel van die coax-only pc's aanpassen dat als ze een pc moeten hebben uit de range van utp dat ze via de coax-utp pc lopen.

Post anders eens hoe je je ip-configuratie op de verschillende pc's heb ingericht.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Men neme een PC
Men neme *twee* netwerkkaarten
Men sluite ene aan op UTP en andere op coax
Men installere Winroute
Men heeft probleem opgelost!

• VreemdeMummy
Het zal wel een domme vraag zyn, maar wil het ff zeker weten, als je winroute gebruikt, heb je dan bij netwerkomgeving ook altijd alle pc's?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:23

dijkmane

biertje ?

eigenlijk bestaan er bijna geen echte domme vragen, behalve als de antwoorden in de FAQ of in de search staan.
en ja, je hebt als het goed is de beschikking over het volledige netwerk.

specs : wil je niet weten

• VreemdeMummy
Op de site van winroute staat dat het is om internet verbindingen te delen, als router, en met dhcp. Is dit dan hetzelfde als sygate? Hoe moet ik dit confugeren zodat ik kryg wat ik wil? (zie boven)?
Pagina: 1