Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD 3700x gaming systeem. x570 of B450?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 22:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Hallo Tweakers,

Wat een eer om hier te zijn. Laten we beginnen

De pc zal hoofdzakelijk dienen voor games. Daarbij moet je denken aan Overwatch, WoW, LoL en Apex Legends. Dit is natuurlijk onderhevig aan verandering in de toekomst. Daarbij zal ik ook veel websurfen en films kijken.

Alle randapparatuur is aanwezig. Heb een AOC C24G1 recentelijk op de kop getikt voor €179 bij de BCC. Dit is een 1080p 144hz VA monitor met freesynch. Deswege zal mijn configuratie op 1080p 144hz moeten draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Moment van de waarheid, jongens. Het maximale waarvoor ik de knip los wil laten is €800. Nu voel ik je frustratie vanaf hier en denk je: "hoe kun je zulke eisen stellen met dat armzalige budget". Het lot wil dat ik hier een GTX 1660ti heb liggen, die mij meer dan loyaal en ruimhartig zal dienen op 1080p 144hz.

Zijn er componenten of randapparatuur die mee wilt nemen?

Een resolute ja.

Overdraagbare randapparatuur:

Monitor: AOC C24G1
Headset: Logitech G433
Muis: Logitech MX518
Toetsenbord: Razer Blackwidow 2013
GPU: GTX 1660ti

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

500GB SSD is meer dan afdoende voor mijn doeleinde, dus probeer mij geen 1TB SSD aan te smeren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik kom van een Intel build, specifiek de i7 4790 - prachtige cpu die mijn verwachtingen meer dan waar heeft gemaakt - maar ik moet realistisch blijven.

Ik heb geen sterke voorkeur, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat AMD momenteel een betere kwaliteit/prijs verhouding heeft. Mocht ik ongelijk hebben, kom mij tegemoet. Ik ben ontvankelijk voor suggesties.

Ten lange leste heb ik in het verleden de Fractal Design R5 gehad. Top behuizing van hoogwaardige kwaliteit en zeker voor herhaling vatbaar. Sterke preferentie voor een Fractal behuizing, tenzij jij je gedwongen voelt om een behuizing voor mij te bekostigen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Geen noemenswaardige bijzonderheden.

Ga je overklokken?

Doe normaal, wie anno 2019 doet nog aan overclocken? De prestatie die je eruit haalt is gering. Dus een stellige nee

Wat verwacht je van ons?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 98,90€ 98,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK€ 67,41€ 67,41
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 713,31

Oké, rustig. Ik zie ook wel dat ik op €700 uitkom i.p.v. de beschikbare €800. Daarom de vraag aan jullie om dit eventueel op te trekken, mocht dit het waard zijn.

Moet ik voor een ATX of een micro-ATX build gaan? Zijn er toekomstige beperkingen mocht mijn keuze vallen op micro-ATX? Kan eventueel nog goedkoper mocht het geen nadelen hebben.

Heeft het een toegevoegde waarde om voor 3600 RAM te gaan i.c.m. AMD cpu? Of is de winst onbeduidend?

Persoonlijk vind ik de x570 veel te duur en ga ik liever voor een b450 tomahawk. Zal er prestatieverlies optreden? Ik vind een instap mobo voor 200 euro gewoon krankzinnig, dan kom ik op 550 uit i.c.m. cpu en mobo. Voor die prijs haal ik een Intel i9 9900 met een goedkope mobo. Dus advies gewenst betreffende mobo.

Ik wil maximale prestatie uit mijn budget halen zonder concessies te doen aan de kwaliteit en duurzaamheid. Verder een systeem dat goed in balans is en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Alles staat ter discussie. Alle suggesties zijn welkom.

Weer een shout-out naar @br00ky

[ Voor 8% gewijzigd door Ducatii op 08-07-2019 18:40 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

3600X voldoet ook al met 1660Ti.
Verschil kun je in sneller RAM steken, CL16 en TL 10 is niet echt snel te noemen.
CL14 en TL lager dan 9 kost al even duur als 3600(maar is nog niet bekend of B450 bord dat ondersteund)
Dan is dit een goed alternatief pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2C3333C16

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 08-07-2019 18:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb een veel beter idee. :P
Je koopt nu een Ryzen 3600, je wacht een maand totdat er RX5700's zijn met betere koeling en dan verkoop je die GTX1660Ti en met het geld koop je een veel betere RX5700. Als je helemaal wil gaan voor maximale framerates, dan de RX5700XT. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.