Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPS_Thomas
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09-2024
Beste medetweakers,

Omdat ik binnenkort weer aan een opleiding ga beginnen heb ik een laptop nodig. Aangezien mijn huidige desktop PC al redelijk op leeftijd is heb ik de intentie om deze te vervangen met een nieuwe gaming laptop.Na wat zoekwerk ben ik tot een aantal alternatieven gekomen:
  • MSI GS-65
  • ASUS ROG Zephyrus
  • Alienware m15 (nieuwe versie), config: I7-9750H, 16GB werkgeheugen, 2060RTX, 512GB (2x256GB in RAID0) + OLED scherm :*)
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt gebruikt om mijn huidige (verouderde) desktop te vervangen. Specs desktop I7 3770K, 16GB werkgeheugen, 770GTX, 256GB SSD.

De laptop wordt in eerste instantie gebruikt voor schoolwerkzaamheden, tekstverwerken, Matlab en andere simulatieprogramma's. Daarnaast zal die thuis gebruikt worden voor de gamen. Games welke gedraaid worden zijn o.a. Civ VI, EU4 (en andere Paradox games), Total war en diverse oudere games wat geen problemen zal opleveren.

Wat is je budget?
De MSI GS-65 in de eerste link is het uiterste limiet

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eén keer in de week naar school en voor de rest zal deze veelal thuis op mijn bureau staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus, MSI of Alienware; vanwege hun "graphics amplifier" waarmee ik de laptop na 2 a 3 jaar kan "upgraden" d.m.v. het aanschaffen van een nieuwe videokaart en natuurlijk het OLED scherm...

Additionele eisen:
  • Levensduur 4 a 5 jaar;
  • Beperkte thermal throttling, laptop zal thuis om een laptopkoeler geplaatst worden;
  • Minimale bloatware, ik hou er niet van als veel onnodige software op de achtergrond draait;
  • opslag ≥500GB
  • Goed draagbaar, gewicht van rond de 2kG excl. adapter
Wat zijn jullie ervaringen of adviezen met de bovenstaande merken/ type laptops?