Toon posts:

Te weinig vermogen AGP slot?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht jippie ik zal mijn nieuwe Asus V6800 deluxe ff inbouwen......NOT
Volgens Smartdoctor is de spanning veelste laag 2,8V inplaats van 3,3......nu piept mijn computer eigenlijks alleen maar, mooi shit dus. Zijn hier oplossingen voor of heb ik een bout moederbord???
nog wat gegevens:
Asus V6800 Deluxe duh
Gigabyte BXE (nieuwste bios)
PIII 450 Mhz
128 Mb Ram
Sblive
3com netwerkkaart
Adaptec scsi kaartje

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:26
Als je zeker weet dat de spanning in je BIOS op 3.3 V staat (kweet nie eens of dat kan met dat mobo van jouw) dan kan het komen als er een apparatus teveel vermogen trekt op 3.3V. Dan daalt het voltage namelijk ;) (duh)

Dus: waarschijnlijk levert je voeding te weinig vermogen op 3.3V, dus tijd voor een zwaardere voeding. Ze zijn al verkrijgbaar tot 450 Watt ;)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• mrguust
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-03 20:21
Dat had ik ook.....ik stopte hem er in en dat ding begon te piepen toen ik hem aandeed en het beeld bleef zwart!!
Heb je toevallig een compaq?? Die dingen kunnen niet zonder de orginelen AGP kaart!

Verwijderd

Topicstarter
neej geen compaq gelukkig, maaruh ik heb een 250W voeding en ik had bijna alles losgekoppeld en dan nog steeds geen ene millivolt hoger dus lijkt me sterk dat het aan mijn voeding ligt, ik heb een PIII geen Athlon ofzo

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het ligt niet aan je voeding ... sommige moederborden kunnen gewoon niet genoeg stroom leveren aan het AGP-slot. Kijk hier maar eens naar: http://www.tweak3d.net/faq/#hw:gef:troub:inst:gigabyte . De BXE staat er ook bij ... er is dus hoop maar ook een kans dat je mobo de V6800 gewoon niet kan laten werken :'( ... suc6.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Bomberman, tis geen goed nieuws maar ik weet nu in ieder geval waar ik aan toe ben, word waarschijnlijk een nieuw mobo dus
:(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:45
Op die site staat ook een link naar een handleiding voor het verbouwen van het mobo zodat dat ding wel werkt.
Heb ik met m'n Asus P2L97 ook moeten doen.
Dat ding draait met een Geforce en 235 watt voeding perfect.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmmmm ik heb ff goed gelezen en denk dat ik eerst maar eens draadje ga door verbinden
wens me succes jongens :)

• Bomberman
Suc6 ;)!

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
WHOEHOEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!
ut werkt, nogmaals bedankt voor die link, heeft me minstens 300 piek bespaart !!!!!
:) :) :) :) :)

• Bomberman
Allrighty :)! Veel plezier met je GeForce DDR kaartje ...

PC Specs

Pagina: 1