Stekker achter/onder fornuis een probleem? warmte?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinchj
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-05-2023
Beste lezer,

Wij hebben een nieuwe keuken gekocht. Achter het fornuis op 10 cm van de vloer is een loze leiding.
Hierin wil een krachtstroom aansluiting laten maken. Echter, is het een probleem dat de stekker/stopcontact zo dicht op de oven zit? Kan niet veel over vinden of het qua warmte kan.

Meer info:
Het betreft Boretti Fornuis MFBI901 (inductie 10.45 kW).
Het aanrecht komt op ca. 95 cm hoog. Het fornuis zelf is 75 cm hoog. Er is een dus onder achter het fornuis 20 cm vanaf de grond de ruimte voor een stopcontact.

Wie kan mij helpen? Anders moet ik de aansluiting verplaatsen.

groet,
David Thomas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Check de handleiding van je fornuis, daarin staat ongetwijfeld iets in over welke afstanden aangehouden moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dat kan normaal gewoon. Maar raadpleeg de handleiding van jouw specifieke oven.

Die van mij heeft aan de voorkant zelf drielaags glas waar hij koude lucht tussendoor blaast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
Mijn siemens oven heeft specifieke instructies in de handleiding staan waar wel/niet een stekker achter de oven mag zitten.

Ik heb het stopcontact van de oven overigens bewust in het kastje ernaast gemaakt, is dat geen idee?

[ Voor 29% gewijzigd door leecher op 08-07-2019 17:37 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinchj
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-05-2023
@Firestorm @kabeltjekabel @leecher
Handleiding:
De voedingskabel mag niet in aanraking komen met hete oppervlakken en moet zo geplaatst worden dat de temperatuur nergens boven de 75°C komt

Helaas zie ik nergens staan welk gedeelte van het fornuis boven de 75°C komt. Verder staat er niks omschreven over afstanden waar het stopcontact moet komen.

@leecher Ik zal de aansluiting ook in het kastje ernaast maken indien het nodig is. De bestaande aansluiting gebruiken is natuurlijk veel makkelijker/goedkoper.

Misschien moet ik Boretti Nederland even contacten om het maar zeker te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Die kabel zelf komt zo'n beetje op die hoogte uit het apparaat; dus daar is hij sowieso niet 75+. Gewoon doen dus.

Verder; wat een onhandig ding zeg. Lekker knoeien, want los apparaat en kier met aanrecht, kookplaat lijkt erg ondiep en alhoewel "90cm" maar vier pitten; allemaal klein en met erg lage of zelfs geen boost.
Pagina: 1