Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:46
Mijn oma heeft ongeveer 20 jaar geleden 2 verzekeringen afgesloten die zouden uitkeren aan haar kleinkinderen (en niet haar kinder zelf) Zij is ondertussen de nodige aantal jaren (7) geleden overleden. Deze verzekeringen hebben toen aangegeven dat ze alleen zouden uitkeren als alle gegevens van de kleinkinderen bekend waren en dat er bewijzen van in leven zijnde waren geleverd (attestatie de vita). Nu ben ik gevraagd dit te regelen en loop tegen een probleem aan.

Ik heb zelf contact mijn al mijn broers en zussen en van hun heb ik alles wat ik nodig heb. Van mijn neven/nichten heb ik geen contact gegevens. Zij wonen/werken/leven alleen in belgië Wanneer ik hun ouders vraag, weigeren ze mij die te geven omdat die van mening zijn dat zij er zelf recht op hebben. Dit terwijl de verzekering duidelijk alleen voor de kleinkinderen is. Dat is dus niet de discussie. Maar ik heb dus anders dan de namen en geboorte data, helemaal niets van mijn neven/nichten.

Elke vorm van en poging tot communicatie heeft geen nieuw resultaat.

Graag wil ik daarom vragen als er misschien mensen hier zijn die weten hoe ik aan die contact gegevens zou kunnen komen. Dit uiteraard op legale wijze (om het maar gezegd te hebben). Bij voorkeur zo min mogelijk kosten makend in dit proces.

Dit heb ik al gedaan:
  • Ik heb al gevraagd aan de ouders.
  • googlen leverd ook niets op, zelfs geen facebook
  • andere familie gebelt/email/etc.
Even wat info:
  • verzekeringen zijn bij firma's in belgië
  • neven/nichten hebben allen Belgische nationaliteit (en ook daar geboren)
Wie kan mij hiermee een beetje verder helpen? Mocht er meer informatie nodig zijn, zal ik proberen zo veel mogelijk te delen zonder dat het te veel persoonlijke informatie vrijgeef.

Bij voorbaat dank voor het mee denken!

Beste antwoord (via otandreto op 11-07-2019 14:40)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-10 10:16
Ik zou (als het bedrag dat verantwoord) toch eens met je dossier naar een (belgische) notaris of advokaat stappen.
Die weten beter dan wij wat er kan gedaan worden om adressen te vinden van die kleinkinderen op een wettelijke manier.

Of een detective inschakelen.

Een slinkse manier kan zijn om een brief met een ietwat officiele afzender (niet jij zelf) op de envelop naar de ouders te sturen, maar met de namen van de neven en nichten. (je kan er nog strikt persoonlijk en dringen op zetten)

In die brief (die ze verondersteld worden door te geven) schrijf je dan je verhaal, en wat er moet gebeuren als ze aanspraak willen maken op hun deel.

Als er bij mij thuis post toe komt voor mijn kinderen laat ik die brieven ongeopend en geef ze door bij de volgende gelegenheid.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Voor zover mij bekend loop je tegen de nieuwe privacy regels aan. Daarnaast is niet uit je tekst op te maken welke (soort) gegevens je nog meer nodig hebt om de verzekeraar uit te laten betalen. Normaliter gaat het hier puur om de basis gegevens inclusief akte van leven en een bijbehorend bankrekeningnummer op naam van de ontvanger.....

Deze laatste is bij de bank op te vragen, echter wel met expliciete toestemming van de rekeninghouder....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Afhankelijk van wanneer ze jarig zijn, misschien aan de ouders vragen om hun adres om een verjaardagskaartje heen te sturen, oid? Of een mailtje willen sturen of ze nog aanbevelingen hebben voor mooie Belgische steden.

Een beetje onethisch, maar ik zou zeggen dat hun ouders dat punt sowieso al gepasseerd zijn...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:56
Hoeveel neven en nichten gaat het om? Zijn dat allemaal broers en zussen van elkaar bijvoorbeeld? Dan hoef je er maar 1 te pakken te krijgen om ze allemaal te pakken te krijgen. Dat scheelt wellicht weer.

oproep op facebook plaatsen? (zonder wellicht de reden erbij te zetten, maar wel wat info over waarschijnlijke woonplaats en dergelijk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:10
Kun je niet proberen om alleen het deel van de kleinkinderen waarvan alle documentatie is aangeleverd uit te keren?

Je kunt via Skype ook op naam zoeken. Wellicht heeft dat nog zin.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Is er niet een notaris / executeur testamentair die de overige erfenis heeft geregeld ten tijde van het overlijden van je oma? Die kunnen meestal wel verder zoeken om rechthebbenden op te sporen.

Grote kans van niet, aangezien hij dit dan ook had moeten oppakken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Pfff... 7 jaar geleden en nog steeds niet alles afgerond?

Ik vraag me trouwens af of uitsluitend uitkeren aan de kleinkinderen uberhaupt wel wettelijk kan. (ken het belgische recht niet), maar ik kan me in Nl niet zo'n constructie bedenken. Je hebt een eigen levensverzekering die uitkeert na overlijden. Je kan maar beperkt in je testament de richting bepalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:41

Reptile209

- gers -

Zijn die neven/nichten meerder- of minderjarig? Want bij minderjarigen kunnen de ouders sowieso over dat geld beschikken als ze dat willen, want minderjarig... Tenzij je met ingewikkelde trusts of stichtingen gaat werken. Bij meerderjarig hebben de ouders niets te melden, want meerderjarig.
(IANAL)

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pindakaaspotje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:38:
Pfff... 7 jaar geleden en nog steeds niet alles afgerond?

Ik vraag me trouwens af of uitsluitend uitkeren aan de kleinkinderen uberhaupt wel wettelijk kan. (ken het belgische recht niet), maar ik kan me in Nl niet zo'n constructie bedenken. Je hebt een eigen levensverzekering die uitkeert na overlijden. Je kan maar beperkt in je testament de richting bepalen.
Als dit al 7 jaar loopt, neem ik aan dat hele 'kindsdeel' al lang via testament zou zijn geregeld, anders hadden kinderen al lang aanspraak gemaakt op die verzekering.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom heb je die neven en nichten niet direct benaderd als ik vragen mag? En als jouw ooms en tantes jou niet geloven, waarom laat je het testament dan niet zien? Onterven is ook in testamenten best een ding, zie niet waarom dat niet zou kunnen. ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:25:
[...]

Als dit al 7 jaar loopt, neem ik aan dat hele 'kindsdeel' al lang via testament zou zijn geregeld, anders hadden kinderen al lang aanspraak gemaakt op die verzekering.
De hangt af van de hoogte van de uitkering/verzekering. Het klinkt mij allemaal redelijk vaag. Kindsdeel is het % van het totaal. Ik weet niet hoe de oorspronkelijke erfenis is verdeeld.

Het klinkt in ieder geval weer als een complexe familiesituatie. Is het ook niet een taak van de verzekering om het geld proberen uit te keren?
CH4OS schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:30:
Waarom heb je die neven en nichten niet direct benaderd als ik vragen mag? En als jouw ooms en tantes jou niet geloven, waarom laat je het testament dan niet zien? Onterven is ook in testamenten best een ding, zie niet waarom dat niet zou kunnen. ;)
8)7 Hij heeft geen contactgegevens |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:16

Honesty

kattenneus!

Ik zal inderdaad proberen een facebook-evenement te maken, of desnoods iedereen via facebook een pm sturen. Dit is wel een lastige omdat ouders het hun kinderen dus niet gunnen(zelf willen hebben) gelukkig alleen de andere kant meegemaakt, ouders die de erfenis doorgeven aan hun kinderen(doen wij nu ook).
Hoeveel kinderen had oma? hoeveel kleinkinderen, probeer 1 kind per gezin te overtuigen van je goede bedoelingen.

festina lente

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:46
Reptile209 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:22:
Zijn die neven/nichten meerder- of minderjarig? Want bij minderjarigen kunnen de ouders sowieso over dat geld beschikken als ze dat willen, want minderjarig... Tenzij je met ingewikkelde trusts of stichtingen gaat werken. Bij meerderjarig hebben de ouders niets te melden, want meerderjarig.
(IANAL)
Lijkt me prima kunnen omdat dit naar mijn mening geen erfrecht is.
Het is gewoon een zakelijke afspraak tussen partij X (oma) en partij Y (verzekering) met bepaalde voorwaarden: Wanneer "X" overlijdt dan keert "Y" onder bepaalde voorwaarden "Z-bedrag" uit aan alle kleinkinderen.
De betaalde premie is geen eigendom meer van oma dus haar kinderen hebben daar geen recht op in de erfenis.

(Let wel: zo zie ik het :P )

@TS: succes met het achterhalen van de gegevens. De tip die eerder genoemd werd vind ik een goeie, probeer 1 van de kinderen te overtuigen, als dat lukt dan moet het met de gegevens uiteindelijk wel lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
Dank allen voor de reacties. Helaas heb ik via Facebook, LinkedIn, Twitter, etc. en zelfs via (voormalige) werkgever van één van hen proberen contact te krijgen. Zonder resultaat.

De verzekeringen zijn aparte constructies. Heb nog nooit zo iets eerder gezien in NL. Het lijkt op een overlijdensrisico verzekering, maar is niet helemaal hetzelfde. De begunstigden staan in de verzekering vast gelegd. Dit staat dus volledig los van de erfenis en haar testament. Deze is ook nog niet geregeld en is op een rechtzaak aan het af stormen.

Er zijn geen minderjarigen meer.

Gegevens zijn onder ander N. A. W., bankgegevens, een attestatie de vita, inschrijf bewijs van de gemeente waar ze woonachtig zijn, kopie ID bewijs, notarieel bewijs dat ze de kleinkinderen zijn, etc.
Een goede waslijst dus. Verzekeringen hebben aangegeven dat er pas uitgekeerd wordt als alle gevraagde documenten geleverd zijn.

Geen van de kinderen van mijn oma zijn onterft, maar dat loopt via haar testament, dit staat er volledig los van.

Ik zou graag de gelegenheid hebben om te proberen ze te overtuigen, maar dan moet ik ze toch eerst te pakken krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

otandreto schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:17:
Dank allen voor de reacties. Helaas heb ik via Facebook, LinkedIn, Twitter, etc. en zelfs via (voormalige) werkgever van één van hen proberen contact te krijgen. Zonder resultaat.

De verzekeringen zijn aparte constructies. Heb nog nooit zo iets eerder gezien in NL. Het lijkt op een overlijdensrisico verzekering, maar is niet helemaal hetzelfde. De begunstigden staan in de verzekering vast gelegd. Dit staat dus volledig los van de erfenis en haar testament. Deze is ook nog niet geregeld en is op een rechtzaak aan het af stormen.

Gegevens zijn onder ander N. A. W., bankgegevens, een attestatie de vita, inschrijf bewijs van de gemeente waar ze woonachtig zijn, kopie ID bewijs, notarieel bewijs dat ze de kleinkinderen zijn, etc.
Een goede waslijst dus. Verzekeringen hebben aangegeven dat er pas uitgekeerd wordt als alle gevraagde documenten geleverd zijn.

Geen van de kinderen van mijn oma zijn onterft, maar dat loopt via haar testament, dit staat er volledig los van.

Ik zou graag de gelegenheid hebben om te proberen ze te overtuigen, maar dan moet ik ze toch eerst te pakken krijgen.
hoe reageert de verzekering op je mededeling ik krijg niemand te pakken, misschien ben ik en mijn broers en zussen de enige kleinkinderen(alles voor jullie) je hebt je best gedaan dus moet eigenlijk dan ook goed zijn, anders krijgen jullie je eigen deel en moet de rest er maar zelf achteraan. Vind dit ....
maar kan belgie zijn vrij bijzonder.

festina lente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
Honesty schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:24:
[...]

hoe reageert de verzekering op je mededeling ik krijg niemand te pakken, misschien ben ik en mijn broers en zussen de enige kleinkinderen(alles voor jullie) je hebt je best gedaan dus moet eigenlijk dan ook goed zijn, anders krijgen jullie je eigen deel en moet de rest er maar zelf achteraan. Vind dit ....
maar kan belgie zijn vrij bijzonder.
Tot nu toe zegt de verzekering eigenlijk dat het ons(mijn) probleem is. Heb het idee dat ze daar zelf ook niet zo goed weten wat ze er mee moeten. Of ze er daarmee makkelijk vanaf proberen te komen weet ik niet. Maar gezien de ervaring die ik wel heb, zou het me niets verbazen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

otandreto schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:31:
[...]

Tot nu toe zegt de verzekering eigenlijk dat het ons(mijn) probleem is. Heb het idee dat ze daar zelf ook niet zo goed weten wat ze er mee moeten. Of ze er daarmee makkelijk vanaf proberen te komen weet ik niet. Maar gezien de ervaring die ik wel heb, zou het me niets verbazen.
Ik zal toch proberen de eerste optie te nemen, en als ze claimen dat niet iedereen claimt gewoon zeggen o dan hebben wij meer toch, leg het probleem maar bij hun neer. Oma gunde jullie dit dus dit moeten jullie krijgen zeker, na die zeven jaar. Veel plezier met haar erfenis, weet zeker dat je het op een manier besteed die haar waardig is.

festina lente

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:41

Reptile209

- gers -

[...]

[...]
Dan zou je misschien eens moeten kijken of je een privé-detective een of meer kinderen kan laten opsporen. Kosten te declareren bij de verzekering (maar die heeft er geen belang bij om uit te keren) of de begunstigden (maar die kan je niet op voorhand toestemming vragen). Iemand met toegang tot de Belgische GBA zou die mensen toch moeten kunnen vinden.
Sterker nog: misschien kan je een Belgische gemeente benaderen of een Belgische notaris, kijken of die hierin kunnen helpen.

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
ybos schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:09:
[...]

Lijkt me prima kunnen omdat dit naar mijn mening geen erfrecht is.
Het is gewoon een zakelijke afspraak tussen partij X (oma) en partij Y (verzekering) met bepaalde voorwaarden: Wanneer "X" overlijdt dan keert "Y" onder bepaalde voorwaarden "Z-bedrag" uit aan alle kleinkinderen.
De betaalde premie is geen eigendom meer van oma dus haar kinderen hebben daar geen recht op in de erfenis.

(Let wel: zo zie ik het :P )

@TS: succes met het achterhalen van de gegevens. De tip die eerder genoemd werd vind ik een goeie, probeer 1 van de kinderen te overtuigen, als dat lukt dan moet het met de gegevens uiteindelijk wel lukken.
Ik denk dat de belastingdienst er iets anders over denkt ;) . Een verzekering vertegenwoordigt gewoon een bepaalde waarde. Indien die wordt uitgekeerd moet er gewoon afgetikt worden. Anders zou deze constructie ideaal zijn om erfbelasting te ontduiken en kinderen te onterven.

Heb je contact opgenomen met de notaris/persoon die de erfenis heeft afgewikkeld.? Er staat duidelijk nog een potje geld open.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:23

DataGhost

iPL dev

De begunstigden staan in de verzekering vast gelegd.
..
Wat willen ze nou dan? Als de personen per stuk in de polis genoemd staan hoef je heel die onzin met "bewijs dat ze kleinkinderen zijn" enz niet, want ze staan gewoon in de polis genoemd. Ze weten ook hoeveel het er zijn dus is er geen enkele reden dat ze niet 1/n aan jou uit kunnen keren en dan is het voor de rest (van de kleinkinderen) hun eigen probleem. En wat nou als er eentje niet meer leeft? Wordt er dan helemaal niet meer uitgekeerd?
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat en wat de precieze polisvoorwaarden zijn, maar op basis van deze informatie lijkt het me iets wat je aan zou kunnen vechten bij een rechter. Voor mij ziet het eruit alsof ze de boel opzettelijk lopen te frustreren zodat ze maar niet uit hoeven te keren.

Verder zou ik informeren of je iets kan bij het bevolkingsregister aangezien je al wat gegevens hebt en een familielijn kan aantonen. Dat zal lastig zijn ivm privacy en bescherming tegen stalkende familieleden, maar wie weet. Wellicht kan je daarmee ook naar bovenstaande rechter 8)7 zodat die in ieder geval oordeelt dat je te goeder trouw bezig bent.

DataGhost wijzigde deze reactie 09-07-2019 01:47 (35%)

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
Even als check. Het gaat om een soort van levensverzekering ipv een erfenis. Normaal gesproken keert zo'n verzekering steeds minder uit gedurende de looptijd. Ook is de uitkering lager als de verzekering op hogere leeftijd wordt afgesloten. Ik weet niet hoe oud je oma was toen ze overleed en hoe lang haar polis al/nog liep, maar weet je zeker wat het uitkeringsbedrag is en of het gedeeld door n wel de moeite waard is hier veel energie in te steken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• otandreto
pindakaaspotje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:38:
[...]
Heb je contact opgenomen met de notaris/persoon die de erfenis heeft afgewikkeld.? Er staat duidelijk nog een potje geld open.
Er is nog niets eens een notaris aangewezen voor de afwikkeling. Maar omdat dit een vastgelegde verzekering is, heeft de rest van de erfenis er niets mee te maken.
Honesty schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:35:
Ik zal toch proberen de eerste optie te nemen, en als ze claimen dat niet iedereen claimt gewoon zeggen o dan hebben wij meer toch, leg het probleem maar bij hun neer. Oma gunde jullie dit dus dit moeten jullie krijgen zeker, na die zeven jaar. Veel plezier met haar erfenis, weet zeker dat je het op een manier besteed die haar waardig is.
Het besteden komt wel goed, zal waarschijnlijk bijdragen in de aankoop van een eerste huis.
DataGhost schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 01:38:
[...]
[...]

Wat willen ze nou dan? Als de personen per stuk in de polis genoemd staan hoef je heel die onzin met "bewijs dat ze kleinkinderen zijn" enz niet, want ze staan gewoon in de polis genoemd. Ze weten ook hoeveel het er zijn dus is er geen enkele reden dat ze niet 1/n aan jou uit kunnen keren en dan is het voor de rest (van de kleinkinderen) hun eigen probleem. En wat nou als er eentje niet meer leeft? Wordt er dan helemaal niet meer uitgekeerd?
Helaas weet ik ook waarom ze al die informatie nodig hebben. Het bewijs dat ze die kleinkinderen zijn gaat er om dat ze aantonen dat zij die specifieke kleinkinderen zijn die er in de verzekering zijn opgenomen en niet iemand die zich voorhoud dat te zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan iemand met 'toevallig' de zelfde naam en geboorte datum. Mocht er 1 niet meer leven, dat wordt de verzekeringswaarde verdeeld over de dan nog levende dacht ik. Het zou ook wel eens kunnen zijn dat als ik bijvoorbeeld niet meer zou leven dat mijn kinderen het recht over nemen als hun erfenis. Van wat ik weet is dat ze allen nog in leven zijn, dus dat is iet van toepassing.
P.O. Box schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:01:
Even als check. Het gaat om een soort van levensverzekering ipv een erfenis. Normaal gesproken keert zo'n verzekering steeds minder uit gedurende de looptijd. Ook is de uitkering lager als de verzekering op hogere leeftijd wordt afgesloten. Ik weet niet hoe oud je oma was toen ze overleed en hoe lang haar polis al/nog liep, maar weet je zeker wat het uitkeringsbedrag is en of het gedeeld door n wel de moeite waard is hier veel energie in te steken?
Het is een soort verzekering die eigenlijk fungeert als een soort spaarpotje. Dus wordt meer waard bij meer inleg. Ik heb ook een brief gezien waarin de verzekering aangeeft dat de waarde veranderd was na gevolg van een investering (iets van 11 cent of zo, dus niet noemenswaardig). Het is dus inderdaad geen erfenis, dat is een heel ander en apart strijd die er parallel aan loopt. Het bedrag is substantieel genoeg om het niet te laten liggen. Zeker omdat sommigen in mijn familie het geld goed kunnen gebruiken.
Reptile209 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:37:
Dan zou je misschien eens moeten kijken of je een privé-detective een of meer kinderen kan laten opsporen. Kosten te declareren bij de verzekering (maar die heeft er geen belang bij om uit te keren) of de begunstigden (maar die kan je niet op voorhand toestemming vragen). Iemand met toegang tot de Belgische GBA zou die mensen toch moeten kunnen vinden.
Sterker nog: misschien kan je een Belgische gemeente benaderen of een Belgische notaris, kijken of die hierin kunnen helpen.
Dat zijn wel mogelijk de opties die moeten gaan overwegen worden. Mogelijk onder dwang de ouders te verzoeken deze informatie te overhandigen en zo niet dat zij kosten voor het 'opsporen' mogen vergoeden.

Nogmaals dank allen voor het meedenken :*) (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:36
DataGhost schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 01:38:
[...]
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat en wat de precieze polisvoorwaarden zijn, maar op basis van deze informatie lijkt het me iets wat je aan zou kunnen vechten bij een rechter. Voor mij ziet het eruit alsof ze de boel opzettelijk lopen te frustreren zodat ze maar niet uit hoeven te keren.
Dit dus. Er voor het gemak van uitgaande dat alle rechthebbenden nog leven is het bedrag waar jij recht op hebt toch gewoon x/n? Het bedrag kan nooit lager worden want de rechthebbenden staan benoemd in de polis dus hoogstens hoger indien rechthebbenden overleden zijn en geen erfgenamen hebben oid. De rest lijkt me hun probleem en dit heeft er alle schijn van dat ze het uitkeren gewoon proberen te frustreren. Heb je een rechtsbijstandsverzekering die je om hulp kan verzoeken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-10 18:18
otandreto schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:30:
Mijn oma heeft ongeveer 20 jaar geleden 2 verzekeringen afgesloten die zouden uitkeren aan haar kleinkinderen (en niet haar kinder zelf) Zij is ondertussen de nodige aantal jaren (7) geleden overleden. Deze verzekeringen hebben toen aangegeven dat ze alleen zouden uitkeren als alle gegevens van de kleinkinderen bekend waren en dat er bewijzen van in leven zijnde waren geleverd (attestatie de vita). Nu ben ik gevraagd dit te regelen en loop tegen een probleem aan.

Ik heb zelf contact mijn al mijn broers en zussen en van hun heb ik alles wat ik nodig heb. Van mijn neven/nichten heb ik geen contact gegevens. Zij wonen/werken/leven alleen in belgië Wanneer ik hun ouders vraag, weigeren ze mij die te geven omdat die van mening zijn dat zij er zelf recht op hebben. Dit terwijl de verzekering duidelijk alleen voor de kleinkinderen is. Dat is dus niet de discussie. Maar ik heb dus anders dan de namen en geboorte data, helemaal niets van mijn neven/nichten.

Elke vorm van en poging tot communicatie heeft geen nieuw resultaat.

Graag wil ik daarom vragen als er misschien mensen hier zijn die weten hoe ik aan die contact gegevens zou kunnen komen. Dit uiteraard op legale wijze (om het maar gezegd te hebben). Bij voorkeur zo min mogelijk kosten makend in dit proces.

Dit heb ik al gedaan:
  • Ik heb al gevraagd aan de ouders.
  • googlen leverd ook niets op, zelfs geen facebook
  • andere familie gebelt/email/etc.
Even wat info:
  • verzekeringen zijn bij firma's in belgië
  • neven/nichten hebben allen Belgische nationaliteit (en ook daar geboren)
Wie kan mij hiermee een beetje verder helpen? Mocht er meer informatie nodig zijn, zal ik proberen zo veel mogelijk te delen zonder dat het te veel persoonlijke informatie vrijgeef.

Bij voorbaat dank voor het mee denken!
Van mijn neven/nichten heb ik geen contact gegevens. Zij wonen/werken/leven alleen in belgië Wanneer ik hun ouders vraag, weigeren ze mij die te geven omdat die van mening zijn dat zij er zelf recht op hebben.

Misschien volledig offtopic en een beetje cru, maar ik vind zulke mensen echt walgelijk. Het minste wat je kan doen is respect hebben voor de laatste wens van iemand die is overleden.

Mensen kunnen echt harteloos zijn als het gaat om geld :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Waarom laat je het niet tot een rechtszaak komen? Dan sla je twee vliegen in één klap. Via het gerecht worden de onbereikbare kleinkinderen alsnog gecontacteerd, plus er wordt expliciet bepaald wat de kleinkinderen krijgen, en de kinderen dus niet.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
Ik zou (als het bedrag dat verantwoord) toch eens met je dossier naar een (belgische) notaris of advokaat stappen.
Die weten beter dan wij wat er kan gedaan worden om adressen te vinden van die kleinkinderen op een wettelijke manier.

Een slinkse manier kan zijn om een brief met een ietwat officiele afzender (niet jij zelf) op de envelop naar de ouders te sturen, maar met de namen van de neven en nichten. (je kan er nog strikt persoonlijk en dringen op zetten)

In die brief (die ze verondersteld worden door te geven) schrijf je dan je verhaal, en wat er moet gebeuren als ze aanspraak willen maken op hun deel.

Als er bij mij thuis post toe komt voor mijn kinderen laat ik die brieven ongeopend en geef ze door bij de volgende gelegenheid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• titan1901
Tommie12 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:08:
Maar jij probeert dan ook vast geen erfenissen achterover te drukken over de rug van je eigen kinderen :9 .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
titan1901 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:41:
[...]

Dit dus. Er voor het gemak van uitgaande dat alle rechthebbenden nog leven is het bedrag waar jij recht op hebt toch gewoon x/n? Het bedrag kan nooit lager worden want de rechthebbenden staan benoemd in de polis dus hoogstens hoger indien rechthebbenden overleden zijn en geen erfgenamen hebben oid. De rest lijkt me hun probleem en dit heeft er alle schijn van dat ze het uitkeren gewoon proberen te frustreren. Heb je een rechtsbijstandsverzekering die je om hulp kan verzoeken?
Ik/Wij hebben inderdaad al gevraagd als ze dat konden uitkeren op die wijze, maar dan kon niet. Rechtsbijstand geeft aan dat omdat het probleem al ontstaan is voor ik die rechtsbijstand verzekering is afgesloten, ik geen recht heb om hulp van hun.
mugen4u1987 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:42:
Misschien volledig offtopic en een beetje cru, maar ik vind zulke mensen echt walgelijk. Het minste wat je kan doen is respect hebben voor de laatste wens van iemand die is overleden.

Mensen kunnen echt harteloos zijn als het gaat om geld :'(
Helaas hoor ik toch altijd dit soort verhalen rond erfenissen. Ik snap zelf ook niet waarom, in een testament staat wat de voormalige eigenaar er van wilde, dan respecteer je dat. Daarnaast is het iets wat je toch niet had en als je dan iets krijgt is het toch gewoon een soort bonus/iets extra's. Dus ja, helemaal mee eens.
Tommie12 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:08:

Dat is wel waar het op af lijkt te gaan en wat ik steeds zie terug komen. Je hoopt toch ergens op een degelijke en volwassen manier dit soort zaken te regelen, maar helaas... Ik zal eens gaan informeren bij de verschillende genoemde personen en hulp bronnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
titan1901 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:12:
[...]

Maar jij probeert dan ook vast geen erfenissen achterover te drukken over de rug van je eigen kinderen :9 .
Klopt, ik zou vandaag eerder erfenissen die ik krijg direct doorgeven.

Daarom dat ik suggereer om de brief te laten lijken als komende van een "derde" partij.
In elk geval, brieven openen die niet aan jou gericht zijn is strafbaar.
Zelfs toen mijn kinderen nog minderjarig waren en er een brief voor hen toekwam deed ik die NIET open.

En nu, als er een brief toekomt, en ze zijn niet direct in de buurt, dan zal ik ze eerst bellen en vragen of ze willen dat ik die brief open.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

otandreto schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:17:
[...]

Ik/Wij hebben inderdaad al gevraagd als ze dat konden uitkeren op die wijze, maar dan kon niet. Rechtsbijstand geeft aan dat omdat het probleem al ontstaan is voor ik die rechtsbijstand verzekering is afgesloten, ik geen recht heb om hulp van hun.
Daarom, als je weet wat het bedrag ongeveer is kan je besluiten een advocaat in de arm te nemen om dit af te dwingen. Ook wat ze in "polis"voorwaarden zetten hoeft geen stand te houden. Ik ben geen jurist maar ik vind dit niks met verzekeringen (of erfenissen) te maken hebben (op de manier waarop je het uitlegde) maar ze (A) zijn een soort escrow/bank voor een periodieke (waarschijnlijk belastingvrije) schenking die je oma gedaan heeft, maar waaraan ze de voorwaarde heeft verbonden dat het bedrag pas toegankelijk mag worden na haar overlijden. Ondertussen is dat bedrag al 7 jaar aan het renderen voor die maatschappij.
Wat betreft je rechtsbijstand (B ), die proberen zich er ook lekker van af te maken zeg. Had je die al voordat je eerste contact of de eerste afwijzing had van A? Want dat is IMO het moment dat het probleem is ontstaan, daarvoor kon je nog niet weten dat er onwil was om uit te keren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Misschien vind je hier nog wat bruikbare tips.

https://www.techpulse.be/...s-zoeken-op-het-internet/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:40
Als ik het dus goed begrijp, beschik je zelf over de polispapieren. Ik neem aan dat je daarmee kennis hebt over de hoogte van de uit te keren bedragen.

Buiten pogingen via sociale media, denk ik dat je nog twee opties hebt. Optie één is langsgaan bij de familieleden, met (kopiën van) de polispapieren onder de arm. Maak in een persoonlijk gesprek duidelijk dat de verzekeraar alleen aan de in de polis genoemde of omschreven personen zal uitkeren (en dus niet aan de kinderen van de overledene). En, dat ze, door hun opstellingen, de kleinkinderen (en daarmee dus hun eigen kinderen) tekort doen. En, trouwens, ook de wensen van de overledene (hun moeder, nota bene).

Als dat niets oplevert, dan denk ik dat er verder niets rest dan een Belgische advocaat in de arm te nemen. Vraag hem wat het ongeveer zou kosten om, op welke manier dan ook, de adresgegevens te krijgen van overgebleven kleinkinderen, en bepaal voor jezelf of dit inderdaad de moeite waard is wanneer afgetrokken van jouw deel van de uitbetaling.

That's about it. Ik denk wel dat het de advocaat zou lukken die gegevens voor je te achterhalen. Maar daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden. Als die kosten niet afwegen tegen de baten, dan denk ik dat je pogingen daar helaas stoppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:29

CurlyMo

www.pilight.org

Wat ik me dan weer afvraag is het volgende. Als oma een polis heeft waarin zij geld nalaat aan de kleinkinderen, dan is dat geld op moment van overlijden toch van die kleinkinderen? Is dat niet vergelijkbaar als bij een erfenis. Als je ouder overlijdt en de andere ouder leeft nog, dan zou je jouw erfdeel kunnen opeisen mits er niks anders over is vastgelegd in het testament.

Zo ja, dan heeft de verzekeraar helemaal geen reden om niet alvast jouw deel uit te keren, en mochten er al kleinkinderen overleden zijn op een later tijdstip de rest.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• P.O. Box
Ik heb het idee dat oma al goed in de gaten had hoe haar kinderen in elkaar steken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:17
Met betrekking tot elk advies wat men hier geeft zou ik de kosten en de baten goed tegen elkaar afwegen.
Alles wat je doet zal namelijk komen uit jouw persoonlijke portefeuille, gezien de rechtsbijstand reeds heeft aangegeven er niets mee te gaan doen. Uiteindelijk moet jij jezelf afvragen of al deze tijd, moeite en eventuele kosten voldoende worden gecompenseerd.

Verder zou ik de voorwaarden goed doornemen om te kijken of de verzekeraar überhaupt in haar recht staat door pas uit te keren wanneer iedereen zich heeft gemeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• otandreto
DataGhost schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:30:
Had je die al voordat je eerste contact of de eerste afwijzing had van A? Want dat is IMO het moment dat het probleem is ontstaan, daarvoor kon je nog niet weten dat er onwil was om uit te keren.
Vrij kort na het overlijden was dit al bekend. Dit was in eerste instantie de verantwoordelijkheid van mijn zus, door zware privé omstandigheden kon zij dit niet meer doen en heeft zij mij gevraagd dit in haar naam te doen. Ja dat is officieel.
Dankje, heb er wat nuttige dingen uitgehaald, maar die hebben tijd nodig om hun uitwerking te laten zien.
Helixes schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:40:
Als ik het dus goed begrijp, beschik je zelf over de polispapieren. Ik neem aan dat je daarmee kennis hebt over de hoogte van de uit te keren bedragen.

Buiten pogingen via sociale media, denk ik dat je nog twee opties hebt. Optie één is langsgaan bij de familieleden, met (kopiën van) de polispapieren onder de arm. Maak in een persoonlijk gesprek duidelijk dat de verzekeraar alleen aan de in de polis genoemde of omschreven personen zal uitkeren (en dus niet aan de kinderen van de overledene). En, dat ze, door hun opstellingen, de kleinkinderen (en daarmee dus hun eigen kinderen) tekort doen. En, trouwens, ook de wensen van de overledene (hun moeder, nota bene).

Als dat niets oplevert, dan denk ik dat er verder niets rest dan een Belgische advocaat in de arm te nemen. Vraag hem wat het ongeveer zou kosten om, op welke manier dan ook, de adresgegevens te krijgen van overgebleven kleinkinderen, en bepaal voor jezelf of dit inderdaad de moeite waard is wanneer afgetrokken van jouw deel van de uitbetaling.

That's about it. Ik denk wel dat het de advocaat zou lukken die gegevens voor je te achterhalen. Maar daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden. Als die kosten niet afwegen tegen de baten, dan denk ik dat je pogingen daar helaas stoppen.
Ja ik beschik daar over, iedereen beschikt over die polis. We hebben al eens geprobeerd hun 'good nature' aan te spreken, maar antwoord bleef hetzelfde.
Ik ben nu lijntjes aan het uitgooien bij advocaten en notarissen. Dit zal ongetwijfeld geld kosten. De vraag is hoe dat in verhouding gaat zijn. De poliswaarde wordt je niet rijk van, maar is wel erg fijne om te hebben.
CurlyMo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:49:
Wat ik me dan weer afvraag is het volgende. Als oma een polis heeft waarin zij geld nalaat aan de kleinkinderen, dan is dat geld op moment van overlijden toch van die kleinkinderen? Is dat niet vergelijkbaar als bij een erfenis. Als je ouder overlijdt en de andere ouder leeft nog, dan zou je jouw erfdeel kunnen opeisen mits er niks anders over is vastgelegd in het testament.

Zo ja, dan heeft de verzekeraar helemaal geen reden om niet alvast jouw deel uit te keren, en mochten er al kleinkinderen overleden zijn op een later tijdstip de rest.
Helaas geeft de verzekering aan dat de eisen die ze stellen vast zijn en ze niet om heen kunnen en willen.
P.O. Box schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:26:
Ik heb het idee dat oma al goed in de gaten had hoe haar kinderen in elkaar steken.
Ja klopt, helaas heeft het deze ellende toch niet weten te voorkomen. Het spreekwoordelijk omdraaien in je graf zal ze nu wel de nodig aantal keren gedaan hebben.
TheBrut3 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:39:
Met betrekking tot elk advies wat men hier geeft zou ik de kosten en de baten goed tegen elkaar afwegen.
Alles wat je doet zal namelijk komen uit jouw persoonlijke portefeuille, gezien de rechtsbijstand reeds heeft aangegeven er niets mee te gaan doen. Uiteindelijk moet jij jezelf afvragen of al deze tijd, moeite en eventuele kosten voldoende worden gecompenseerd.

Verder zou ik de voorwaarden goed doornemen om te kijken of de verzekeraar überhaupt in haar recht staat door pas uit te keren wanneer iedereen zich heeft gemeld.
Dat probeer ik inderdaad allemaal goed in de gaten te houden. Tijd en moeite neem ik voor lief. Als ik mijn familie daarmee kan helpen, doe ik dat graag. Het zijn inderdaad de kosten die ik probeer te vermijden omdat die uit mijn eigen zak komen en die is niet zo diep.

Ik ga in ieder geval eens vragen wat die kosten zouden moeten zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

otandreto schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:47:
[...]
Helaas geeft de verzekering aan dat de eisen die ze stellen vast zijn en ze niet om heen kunnen en willen.
Ik ben totaal niet bekend met dit deel van de wet (in België), maar in zijn algemeenheid, als de wet iets anders zegt, dan moet de verzekeraar dat volgen. Desnoods afgedwongen. Ik ben dus wel benieuwd hoe het in België werkt. Dat moet een advocaat of notaris wel kunnen verduidelijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb het nog niet uitgezocht, maar ik dacht dat een belgische verzekeraar die dergelijke uitkering moet doen ook zelf inspanningen moet doen om de begunstigden daarvan te achterhalen. Blijkbaar zijn ze dat vergeten.

Ik zou ze in gebreke stellen. Dat de andere begunstigden onvindbaar zijn is niet jouw probleem. Jij hebt recht op die som, en dat zou ik in eerste instantie toch eens bij een advokaat bespreken hoe je kansen daarop zijn.

Desnoods een contact opnemen met de FSMA als toezichthouder en werken via de gratis ombudsman.

https://www.ombudsman.as/nl/

https://www.fsma.be/nl/verzekeringen

Tommie12 wijzigde deze reactie 09-07-2019 10:55 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

otandreto schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:47:
[...]

FTFY. Ik heb werkelijk geen idee hoe het met de wet zit op dit gebied, zowel in NL als in BE niet, maar ik zou dit persoonlijk zien als iets wat onredelijk bezwarend is, het is in ieder geval niet nodig voor de uitvoering. Je zou dan (even heel negatief gedacht) de situatie kunnen krijgen met 10 kleinkinderen dat een van hen tegen de maatschappij zegt van "als jullie mij 20% geven meld ik mij niet officieel". Scheelt de maatschappij het uitkeren van 80%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
edit: denk dat mijn post incorrect was.

Bio wijzigde deze reactie 09-07-2019 11:15 (96%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
otandreto schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Er is nog niets eens een notaris aangewezen voor de afwikkeling. Maar omdat dit een vastgelegde verzekering is, heeft de rest van de erfenis er niets mee te maken.
Dat blijf jij wel leuk beweren.. maar daar zou ik niet zo zeker van zijn. Het is gewoon iets dat waarde vertegenwoordigd van je Oma. Per definitie hoort het dus bij de totale erfenis. (Als je oma schulden had.. waren die simpelweg voor gegaan). Dat wordt uitgekeerd aan een specifieke groep erfgenamen. Tot zover kan dat inderdaad bepaald worden. Maar bedenk wel dat dit de totale erfenis "ophoogt". Dit betekent dat het kindsdeel waar de kinderen recht op hebben hoog verhoogd is.
1 ding kan je zeker van zijn... de belastingdienst(en) zien dit als een erfenis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

pindakaaspotje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Dat blijf jij wel leuk beweren.. maar daar zou ik niet zo zeker van zijn. Het is gewoon iets dat waarde vertegenwoordigd van je Oma. Per definitie hoort het dus bij de totale erfenis. (Als je oma schulden had.. waren die simpelweg voor gegaan). Dat wordt uitgekeerd aan een specifieke groep erfgenamen. Tot zover kan dat inderdaad bepaald worden. Maar bedenk wel dat dit de totale erfenis "ophoogt". Dit betekent dat het kindsdeel waar de kinderen recht op hebben hoog verhoogd is.
1 ding kan je zeker van zijn... de belastingdienst(en) zien dit als een erfenis.
Dat hangt enorm van de constructie af. Zoals ik het zie heeft de oma periodiek schenkingen aan alle kleinkinderen gedaan, op voorwaarde dat 'ie pas vrijkomt na haar overlijden. Die schenking mag bijvoorbeeld jaarlijks belastingvrij gebeuren. Als je ouders een spaarrekening voor jou maken en jou daar op je 18e toegang toe geven hoef je ook niet opeens schenkbelasting te betalen over het bedrag wat daar op staat, omdat het op legale wijze belastingvrij is opgebouwd. Houd er ook rekening mee dat die oma na het doen van elke schenking dat geld kwijt was, dus zelf ook geen beschikking meer over heeft gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
Tommie12 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:53:
Ik heb het nog niet uitgezocht, maar ik dacht dat een belgische verzekeraar die dergelijke uitkering moet doen ook zelf inspanningen moet doen om de begunstigden daarvan te achterhalen. Blijkbaar zijn ze dat vergeten.

Ik zou ze in gebreke stellen. Dat de andere begunstigden onvindbaar zijn is niet jouw probleem. Jij hebt recht op die som, en dat zou ik in eerste instantie toch eens bij een advokaat bespreken hoe je kansen daarop zijn.

Desnoods een contact opnemen met de FSMA als toezichthouder en werken via de gratis ombudsman.

https://www.ombudsman.as/nl/

https://www.fsma.be/nl/verzekeringen
Dankje. Ik zal nog eens contact opnemen met deze verzekeraars. Mocht dat niets opleveren zal ik eens via de gelinkte kanalen gaan informeren.
Bio schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:08:
edit: denk dat mijn post incorrect was.
Toch bedankt voor et meedenken! ;)
pindakaaspotje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:17:
Klopt deels ja. Het is een vorm van erfenis. Echter omdat het om een verzekering gaat gaat het volledig buiten om het normale erven via wettelijke lijnen en of testamenten. Theoretisch had ze op deze zelfde wijze iedere willekeurige persoon kunnen dekken. Omdat mijn oma zelfde de premie/inleg heeft betaald, is het onderhevig aan erfbelasting. Maar dat is geen probleem en ook niet direct onze zorgen.
DataGhost schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:24:
Dat hangt enorm van de constructie af. Zoals ik het zie heeft de oma periodiek schenkingen aan alle kleinkinderen gedaan, op voorwaarde dat 'ie pas vrijkomt na haar overlijden. Die schenking mag bijvoorbeeld jaarlijks belastingvrij gebeuren. Als je ouders een spaarrekening voor jou maken en jou daar op je 18e toegang toe geven hoef je ook niet opeens schenkbelasting te betalen over het bedrag wat daar op staat, omdat het op legale wijze belastingvrij is opgebouwd. Houd er ook rekening mee dat die oma na het doen van elke schenking dat geld kwijt was, dus zelf ook geen beschikking meer over heeft gehad.
Hoe de belastingdienst dit ziet ga ik mij nu niet druk over maken. Dat komt daarna wel. Daar hebben we namelijk ook nog twee stelsel voor omdat een deel in NL en een deel in BE woont. We'll cross that bridge when we get to it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Maar dan staat het geld al op jouw naam... en mag je daar keurig vermogensbelasting over betalen. :) Vermogen van minderjarige wordt opgeteld bij de ouders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
pindakaaspotje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:44:
[...]

Maar dan staat het geld al op jouw naam... en mag je daar keurig vermogensbelasting over betalen. :) Vermogen van minderjarige wordt opgeteld bij de ouders.
Denk niet dat vermogensbelasting hiermee gemoeid is. Misschien als je totaal over je persoonlijke max heen gaat. Maar daar hoef ik me niet bang voor te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Ja, prima. Liever 1.2% dan 30%, toch?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bio
  • Nu online
Misschien toch nog eens contact opnemen met de verzekeraar en iets meer achtergrond hierbij zoeken?
Wanneer een levensverzekering uitbetaald moet worden en de begunstigde geen contact opneemt met de verzekeraar, wordt ze na verloop van tijd als ‘slapend beschouwd’. In dat geval moet de verzekeraar een wettelijke procedure voor de opsporing van de begunstigden opstarten. Ook die procedure maakt minister Peeters sneller. Voortaan wordt een verzekeringsovereenkomst na vier maanden als slapend beschouwd in plaats van na zes maanden nu. De bedoeling is dat de begunstigden sneller worden opgespoord en dat sneller wordt overgegaan tot de betaling.

Bovendien krijgt de verzekeraar de mogelijkheid om bij het aflopen van de verzekering, onmiddellijk het Rijksregister en de Kruispuntbank van de sociale zekerheid te raadplegen. De verzekeringsonderneming hoeft voor deze raadpleging dus niet meer te wachten tot de verzekering slapend is geworden. Als de begunstigde na 12 maanden nog niet gevonden is, wordt de verzekering overgedragen aan de Deposito- en Consignatiekas (DCK). Momenteel bedraagt die termijn 18 maanden, maar door de snellere opsporing is een kortere periode voldoende.
bron: https://www.cdenv.be/actu...-van-levensverzekeringen/

Klinkt alsof zij de mogelijkheden en de verplichting hebben om hier zelf toch een actievere rol in te spelen. Ook vermeld dit citaat dat zij de mogelijkheid hebben om het Rijksregister en de Kruispuntbank van de sociale zekerheid te raadplegen. Daar moeten adresgegevens in staan lijkt me...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• otandreto
Bio schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:08:
Misschien toch nog eens contact opnemen met de verzekeraar en iets meer achtergrond hierbij zoeken?

[...]

bron: https://www.cdenv.be/actu...-van-levensverzekeringen/

Klinkt alsof zij de mogelijkheden en de verplichting hebben om hier zelf toch een actievere rol in te spelen. Ook vermeld dit citaat dat zij de mogelijkheid hebben om het Rijksregister en de Kruispuntbank van de sociale zekerheid te raadplegen. Daar moeten adresgegevens in staan lijkt me...
Dat is nuttig om te weten als ik straks contact opneem met de verzekeringen. Super. (y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• titan1901
Volledig off-topic maar ik vind het altijd mooi om te zien hoe op tweakers iedereen belangeloos probeert een steentje bij te dragen om iemand te helpen met dit soort zaken. Met veel mensen krijg je dan toch wel het een en ander aan nuttige info boven tafel. Klasse _/-\o_ !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

otandreto schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Dat is nuttig om te weten als ik straks contact opneem met de verzekeringen. Super. (y)
Laat je vooral niet te makkelijk afschepen als je ze weer aan de lijn hebt, wanneer je het vermoeden hebt dat je onrechtmatig wordt behandeld. Oftewel, wees vriendelijk maar duidelijk. Refereer ook aan de (feitelijke) informatie in dit topic.

Ik kan het mis hebben, maar tot nu toe lijkt het alsof je je rug onvoldoende recht heb gehouden in het contact.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:16
[...]

https://www.belastingdien...ngifte_doe_na_een_erfenis

Zelfs voordat je het geld hebt kan de fiscus moeilijk doen

Wel vraag ik me af hoe lang mensen niet thuis kunnen blijven geven en wel aanspraak maken

https://www.erfrechtshulp...lt-of-verjaart-kindsdeel/

peltco wijzigde deze reactie 09-07-2019 14:46 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

peltco schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:43:
[...]

https://www.belastingdien...ngifte_doe_na_een_erfenis

Zelfs voordat je het geld hebt kan de fiscus moeilijk doen

Wel vraag ik me af hoe lang mensen niet thuis kunnen blijven geven en wel aanspraak maken

https://www.erfrechtshulp...lt-of-verjaart-kindsdeel/
Dit is allemaal Nederland. Probleem van TS speelt in Belgie ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
CurlyMo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:19:
[...]

Laat je vooral niet te makkelijk afschepen als je ze weer aan de lijn hebt, wanneer je het vermoeden hebt dat je onrechtmatig wordt behandeld. Oftewel, wees vriendelijk maar duidelijk. Refereer ook aan de (feitelijke) informatie in dit topic.

Ik kan het mis hebben, maar tot nu toe lijkt het alsof je je rug onvoldoende recht heb gehouden in het contact.
In het verleden is inderdaad een te lakse/toespelende/afwachtende houding aangenomen. Daarom heb ik het ook op mij genomen om hier wat vaart in te krijgen.

Omdat ik zonder voorkennis hier in stap, is het voor mij ook aftasten. Maar we komen er uiteindelijk wel. ;)
CurlyMo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Dit is allemaal Nederland. Probleem van TS speelt in Belgie ;)
Dat klopt. Maar omdat ik in nederland woon, wilt de belasting vast mee snoepen. Maar daar maak ik mij niet druk om. Ik heb het nu ook niet, ben er niet van afhankelijk en dus als het iets minder zou zijn lig ik er ook niet wakker van. Eerst er voor zorgen dat er beweging in komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

otandreto schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:54:
[...]
Dat klopt. Maar omdat ik in nederland woon, wilt de belasting vast mee snoepen. Maar daar maak ik mij niet druk om. Ik heb het nu ook niet, ben er niet van afhankelijk en dus als het iets minder zou zijn lig ik er ook niet wakker van. Eerst er voor zorgen dat er beweging in komt.
Had niet begrepen dat je zelf NL was. Dan klopt het inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:33
Theo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:56:
[...]

Waarom laat je het niet tot een rechtszaak komen? Dan sla je twee vliegen in één klap. Via het gerecht worden de onbereikbare kleinkinderen alsnog gecontacteerd, plus er wordt expliciet bepaald wat de kleinkinderen krijgen, en de kinderen dus niet.
En wie klaagt dan wie aan?

Je moet ook eens denken aan genealogie clubs, die zijn steengoed in het opsporen van dit soort mensen.

falconhunter wijzigde deze reactie 09-07-2019 14:57 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
CurlyMo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:56:
[...]

Had niet begrepen dat je zelf NL was. Dan klopt het inderdaad.
Geboren, getogen en verblijvend in ja...
falconhunter schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:56:
[...]

En wie klaagt dan wie aan?

Je moet ook eens denken aan genealogie clubs, die zijn steengoed in het opsporen van dit soort mensen.
Een rechtszaak heeft niet altijd met aanklagen te maken. In dit geval zou een rechtszaak betekenen dat wij zouden willen bereiken dat ze gedwongen worden mee te werken. Wij zijn niet opzoek naar vergoedingen of iets dergelijks. Gewoon afhandelen van de erfenis zodat het achter ons gelaten kan worden.

En wij zijn 'meesters' in genealogie. Vanuit onze geloofsachtergrond houden wij ons daar al decennia mee bezig. Via die route is niets te winnen.

otandreto wijzigde deze reactie 09-07-2019 15:02 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:33
Een rechtszaak heeft niet altijd met aanklagen te maken. In dit geval zou een rechtszaak betekenen dat wij zouden willen bereiken dat ze gedwongen worden mee te werken. Wij zijn niet opzoek naar vergoedingen of iets dergelijks. Gewoon afhandelen van de erfenis zodat het achter ons gelaten kan worden.
Ik denk niet dat dat strafbaar is. Je zou een civiele procedure kunnen proberen (die zijn nogal ruim bemeten in Belgie), maar een rechtszaak lijkt me uitgesloten. Maar iemand dwingen om mee te werken aan iets waar zij in principe niets mee te maken hebben is iets waar juristen slechts met de grootst mogelijke tegenzin aan beginnen. Zie het zo, ik klaag meneer X aan omdat ie niet wil meewerken om mezelf en mevrouw Y aan geld te hebben. Snap je waarom ik denk dat je niet in die trend moet denken?

Het feit dat de verzekeraar jouw deel niet wil uitbetalen lijkt me eerder een aanknopingspunt. Daar zou ik zeker nog eens wat verder naar kijken. Om te beginnen moet dat duidelijk in de polis staan (is dat zo?) en zelfs als dat zo is lijkt het me een voorwaarde die wellicht te veel restricties met zich mee brengt.
Ik neem aan dat er in België ook een ombudsman voor verzekeringszaken is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Enoxiz
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-09 14:30
Ik ga ook een duit in het zakje doen. Ik heb ooit aardig wat gegevens weten te achterhalen van een willekeurige vrouw op facebook die vrienden van mij aan het bedreigen was, dus ik ken aardig m'n weg op het internet. Wellicht dat mijn tips je wat kunnen helpen.

Allereerst noteer alle informatie die je hebt van je neven en nichten. Naam, woonplaats, geboortedatum. Ookal zullen ze misschien niet meer in dezelfde plaats wonen het kan je helpen met traceren waar ze heen zijn gegaan. Aangezien je ooms en tantes niet willen meewerken laat ik deze nu even erbuiten.

Ga na of je kan achterhalen welke woonplaats ze nu wonen. Aangezien je geen contactgegevens krijgt ga ik er vanuit dat ze niet langer thuis wonen en dus oud genoeg zijn om op zichzelf te wonen. Wellicht hebben ze een relatie waar je vanaf weet en kan je die bereiken. Misschien ken je vrienden, sportclubs, hobbies of werkplekken. Je zegt een oude werkgever gevonden te hebben, wellicht kan je oudcollega's traceren en hen vragen naar een nummer. Zij zijn niet per se gebonden aan privacy wetgeving en kunnen jouw nummer wellicht doorspelen.

Misschien weet je wat voor een opleiding ze doen of hebben gedaan. Zoek naar de school en eventuele klas waar ze in hebben gezeten, misschien vind je een oud medeleerling wie nog contact heeft met ze. Google op naam en achternaam, probeer het te combineren tot een e-mailadres en zoek daar op. Misschien wordt het gelinkt aan een social media account of een pagina van een sportclub.

Je zegt dat ze geen socialmedia hebben, maar er zijn meer platformen waarop ze actief kunnen zijn. Wellicht was je neef een gamer en heeft hij een account op een gamewebsite of platform, steam, discord, twitch bijvoorbeeld. Of wellicht op 4square een plek waar je mee kan inloggen op plekken, het is oud, maar e-mailadressen blijven lang geldig. Je zou altijd kunnen wagen aan een e-mail naar voorletter.achteraam@hotmail, of gmail of een voornaam.achter@gmail je weet nooit wat je binnenhaalt.
Probeer bijvoorbeeld de specifieke pagina van belgie op reddit in de hoop dat iemand ze kent of dat het trending wordt waardoor misschien een bekende van ze getriggerd wordt.

Je zou ook je ooms en tante's een bericht kunnen sturen namens een oudklasgenoot. Deze kan misschien opzoek zijn naar je neven en nichten voor een mogelijke reunie en wenst in contact te komen. Je kan daarvoor een valse naam gebruiken, of wellicht een naam die je gevonden hebt bij het online speuren. (het is niet netjes en potentieel levert het veel gezeik op, maar als ze niet mee willen werken kan je het zo proberen) als ze vragen hoe je het e-mailadres wist kan je vast wel iets verzinnen. Facebook kwam ik je tegen en herkende ik je naam, of je begint de e-mail met een vraag of ze de moeder is van oud klasgenoot, iets in die trant.

Als laatste tip kan je proberen datingwebsites af te gaan (als je weet dat er 1 of meerdere single zijn) dit kost tijd en energie en is totaal niet handig, maar is meer een laatste 'gratis' redmiddel. Je kan denken aan een tinder account die je instelt op de plaats waar je nicht/neef woont. En swipe in de hoop ze tegen te komen. Wellicht kan je zo met ze in contact komen.

Ik hoop voor je dat het je lukt (Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

falconhunter schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:10:
[...]

Ik denk niet dat dat strafbaar is. Je zou een civiele procedure kunnen proberen (die zijn nogal ruim bemeten in Belgie), maar een rechtszaak lijkt me uitgesloten. Maar iemand dwingen om mee te werken aan iets waar zij in principe niets mee te maken hebben is iets waar juristen slechts met de grootst mogelijke tegenzin aan beginnen. Zie het zo, ik klaag meneer X aan omdat ie niet wil meewerken om mezelf en mevrouw Y aan geld te hebben. Snap je waarom ik denk dat je niet in die trend moet denken?
Een rechtszaak hoeft niet om strafbare zaken te gaan, en een civiele procedure is ook een rechtszaak. Je kan bijv. het bevolkingsregister dwingen de gegevens van de kleinkinderen af te staan om zo in contact met ze te kunnen komen, en/of je kan de verzekeraar dwingen alvast het deel wat ze aan TS verschuldigd zijn uit te keren. De ouders tot medewerken dwingen kan in zekere zin ook nog maar dat is niet de meest logische manier als er officielere wegen zijn. Maar op het moment dat meneer X niet wil meewerken en daardoor jou en mevrouw Y benadeelt en er verder voor meneer X geen gerechtvaardigd belang is om tegen te werken, mag je hem best aanklagen om te zorgen dat 'ie toch meewerkt hoor. Je kan niet zomaar ongestraft een eikel zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• otandreto
falconhunter schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:10:
[...]

Het feit dat de verzekeraar jouw deel niet wil uitbetalen lijkt me eerder een aanknopingspunt. Daar zou ik zeker nog eens wat verder naar kijken. Om te beginnen moet dat duidelijk in de polis staan (is dat zo?) en zelfs als dat zo is lijkt het me een voorwaarde die wellicht te veel restricties met zich mee brengt.
Ik neem aan dat er in België ook een ombudsman voor verzekeringszaken is.
heeft niets met strafbaar te maken zoals @DataGhost zegt. Het is ook niet alsof ik ze zou betrekken ergens bij waar ze niets mee te maken hebben, ze zijn er namelijk al bij betrokken door de bloedband die familie heet. De ombudsman is eerder een keer gelinkt. die staat op mijn lijst met bronnen nu en zodra ik wederom contact heb gehad met de verzekeringen en het blijkt nodig te zijn zal ik daarmee contact op nemen.
Enoxiz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:11:
Ik ga ook een duit in het zakje doen. Ik heb ooit aardig wat gegevens weten te achterhalen van een willekeurige vrouw op facebook die vrienden van mij aan het bedreigen was, dus ik ken aardig m'n weg op het internet. Wellicht dat mijn tips je wat kunnen helpen.

Allereerst noteer alle informatie die je hebt van je neven en nichten. Naam, woonplaats, geboortedatum. Ookal zullen ze misschien niet meer in dezelfde plaats wonen het kan je helpen met traceren waar ze heen zijn gegaan. Aangezien je ooms en tantes niet willen meewerken laat ik deze nu even erbuiten.

Ga na of je kan achterhalen welke woonplaats ze nu wonen. Aangezien je geen contactgegevens krijgt ga ik er vanuit dat ze niet langer thuis wonen en dus oud genoeg zijn om op zichzelf te wonen. Wellicht hebben ze een relatie waar je vanaf weet en kan je die bereiken. Misschien ken je vrienden, sportclubs, hobbies of werkplekken. Je zegt een oude werkgever gevonden te hebben, wellicht kan je oudcollega's traceren en hen vragen naar een nummer. Zij zijn niet per se gebonden aan privacy wetgeving en kunnen jouw nummer wellicht doorspelen.

Misschien weet je wat voor een opleiding ze doen of hebben gedaan. Zoek naar de school en eventuele klas waar ze in hebben gezeten, misschien vind je een oud medeleerling wie nog contact heeft met ze. Google op naam en achternaam, probeer het te combineren tot een e-mailadres en zoek daar op. Misschien wordt het gelinkt aan een social media account of een pagina van een sportclub.

Je zegt dat ze geen socialmedia hebben, maar er zijn meer platformen waarop ze actief kunnen zijn. Wellicht was je neef een gamer en heeft hij een account op een gamewebsite of platform, steam, discord, twitch bijvoorbeeld. Of wellicht op 4square een plek waar je mee kan inloggen op plekken, het is oud, maar e-mailadressen blijven lang geldig. Je zou altijd kunnen wagen aan een e-mail naar voorletter.achteraam@hotmail, of gmail of een voornaam.achter@gmail je weet nooit wat je binnenhaalt.
Probeer bijvoorbeeld de specifieke pagina van belgie op reddit in de hoop dat iemand ze kent of dat het trending wordt waardoor misschien een bekende van ze getriggerd wordt.

Je zou ook je ooms en tante's een bericht kunnen sturen namens een oudklasgenoot. Deze kan misschien opzoek zijn naar je neven en nichten voor een mogelijke reunie en wenst in contact te komen. Je kan daarvoor een valse naam gebruiken, of wellicht een naam die je gevonden hebt bij het online speuren. (het is niet netjes en potentieel levert het veel gezeik op, maar als ze niet mee willen werken kan je het zo proberen) als ze vragen hoe je het e-mailadres wist kan je vast wel iets verzinnen. Facebook kwam ik je tegen en herkende ik je naam, of je begint de e-mail met een vraag of ze de moeder is van oud klasgenoot, iets in die trant.

Als laatste tip kan je proberen datingwebsites af te gaan (als je weet dat er 1 of meerdere single zijn) dit kost tijd en energie en is totaal niet handig, maar is meer een laatste 'gratis' redmiddel. Je kan denken aan een tinder account die je instelt op de plaats waar je nicht/neef woont. En swipe in de hoop ze tegen te komen. Wellicht kan je zo met ze in contact komen.

Ik hoop voor je dat het je lukt (Y)
Dankje voor de tips. Ik ben gelukkig ook niet onervaren in het zoeken naar mensen. Twee van mijn neven/nichten hebben wel een facebook profiel maar die zijn niet up-to-date en bij berichten of vriendschap verzoeken komt er geen reactie. Dit is dan of moedwillig of ze gebruiken die niet meer. Zelfde met LinkedIn. Er is ook wel andere informatie te vinden van studies en publicaties. De informatie die ik daar uit kan halen geeft ook een dood spoor.

En dankje, ik hoop ook dat het lukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
LinkedIn suggereert een bedrijf? Bedrijf bellen en naar [naam neef/nicht] vragen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bio
  • Nu online
Ja, ik ben ook al door recruiters gebeld die gewoon een cold call naar de portier van ons bedrijf deden, en die uiteindelijk toch maar mooi mij aan de lijn kregen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:09
Kun je niet je ouders gebruiken? Gaat toch immers om hun broer/zus.
Dat die dat dan doorspelen bij een verjaardag van je oom/tante aan hun kinderen (of je gaat mee).
Of is die relatie niet zo goed?

let the past be the past.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:16
SPee schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:08:
Dat die dat dan doorspelen bij een verjaardag van je oom/tante aan hun kinderen (of je gaat mee).
Ik denk dat als het zo makkelijk was TS dit zeker al geprobeerd had. Het klinkt meer als deel 1 van de familie heeft absoluut geen contact met deel 2.

• otandreto
P.O. Box schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:31:
LinkedIn suggereert een bedrijf? Bedrijf bellen en naar [naam neef/nicht] vragen?
Pogingen tot contact met via hun werkgever heeft tot niets geleid.
SPee schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:08:
zoals @peltco suggereert is de relatie tussen de twee familie delen door gebeurtenissen in het verleden dus danig beschadigd dat dit niet gaat.

Ik ben nu met een aantal dingen bezig:
  • Contact met verzekering om te kijken als hun die plicht niet hebben
  • Contact met notaris om te kijken als zij daar bevoegd toe zijn en hoeveel dat zou kosten
  • Contact met advocaat om te kijken als zij daar bevoegd toe zijn en hoeveel dat zou kosten
  • Formele brief naar ouders met verzoek om gegevens onder dwang van het verhalen van de kosten van de eventuele notaris dan wel advocaat als zij niet mee werken
  • Wederom een poging doen tot contact via (oud) werkgevers
  • Gelijktijdig nog steeds zoeken naar gegevens van neven/nichten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bio
  • Nu online
Je kan ook nog een gerechtsdeurwaarder in België contacteren. Die hebben ook de mogelijkheid om opzoekingen in het rijksregister te doen, geen idee alleen of die dat ook voor zoiets zouden mogen inzetten...

• otandreto
Bio schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:36:
Je kan ook nog een gerechtsdeurwaarder in België contacteren. Die hebben ook de mogelijkheid om opzoekingen in het rijksregister te doen, geen idee alleen of die dat ook voor zoiets zouden mogen inzetten...
De naam doet mij vermoeden dat die dat niet voor deze doeleinden doet. Maar hij komt op de lijst met last resort options.

• otandreto
Even maar een update voor de geïnteresseerden.

Ik heb ondertussen een advocaat gevonden die de adres gegevens opgevraagd heeft. Blijken ze allemaal op het ouderlijk adres te wonen. Dat lijk mij zeer waarschijnlijk gezien de commute van één van hen ongeveer 2,5 uur is enkele reis.

Daarnaast ook contact gehad met de verschillende verzekeringen. #1 geeft aan alle informatie te gaan emailen...dit was ondertussen een maand geleden. Nu nog niets ontvangen. Dus maar weer bellen.
#2 gaf aan dat het bij een andere verzekering is ondergebracht na fusering of overname. Reden niet direct belangrijk. Deze dan maar gebeld en geeft aan dat het op een regeringsdeposito is geplaatst en ik nu niet meer met hun maar met de overheid te maken heb. Uitkeringsvoorwaarden zouden echter niet veranderd moeten zijn. Contact gegevens heb ik onder tussen maar nog niet kunnen bellen.

Werk laat niet altijd toe dat ik tijdens werktijden er tijd aan besteed. Ook blijken veel mensen pauze te hebben als ik dat ook heb, maakt het niet makkelijker.
Ik ben nu met een aantal dingen bezig:
  • Contact met verzekering om te kijken als hun die plicht niet hebben
  • Contact met notaris om te kijken als zij daar bevoegd toe zijn en hoeveel dat zou kosten done
  • Contact met advocaat om te kijken als zij daar bevoegd toe zijn en hoeveel dat zou kosten done
  • Formele brief naar ouders met verzoek om gegevens onder dwang van het verhalen van de kosten van de eventuele notaris dan wel advocaat als zij niet mee werken
  • Wederom een poging doen tot contact via (oud) werkgevers
  • Gelijktijdig nog steeds zoeken naar gegevens van neven/nichten
Zijn hier toevallig mensen die voor Uhasselt of Centrale dienst FOD (brussel) werken?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True