Koffie32 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:43:
[...]
Geen interactieve course maar wel de beste HTML5/CSS3 course die ik ken:
https://internetingishard.com/
Als je wil leren programmeren voorkom dan dat je in een zwart gat valt waar je veel te veel informatie krijgt. Begin eerst eens met iets eenvoudigs zoals Processing (Dit wordt ook op enkele HBO's gebruikt als introductie omdat het eenvoudige ondersteuning biedt voor het tekenen naar het scherm. Dit helpt enorm bij het visualiseren van dat wat je aan het doen bent.) om de basis van het programmeren te leren. Als je goed overweg kunt met array's, verzamelingen, het schrijven van functies en het gebruiken van conditionele statements, kun je verdergaan met concepten als object oriëntatie en geheugenmanagement.
Als je die twee ook beheerst weet ik zeker dat je de volgende stap die je maakt zelf kunt bedenken of beter dat je beter kunt formuleren
wat je wil leren.
Mooie post dit.
Hier iemand die gestart is met Codecademy om Python te leren.
Voor mij is (was!) programmeren helemaal nieuw, ik kan met html en css werken maar functies snapte ik niet.
Codecademy is goed voor je zelfvertrouwen heb ik gemerkt, je wordt stapsgewijs door een curriculum heen geleid waarbij je zelf veel code moet invoeren, waardoor het letterlijk in de vingers krijgt en daardoor linkjes gaat leggen en dingen gaat begrijpen.
Verder zijn er alleen maar nadelen.
Je leert veel sneller als je gewoonweg aan de slag moet met "iets". Met een boek en internet erbij om het uit te zoeken.
Dat laatste is wat ik nu doe, maar nu loop ik weer tegen het volgende aan (het zou ook allemaal eens vanzelf gaan he). Met zelfstudie is er inderdaad een soort "zwart gat", met wat er allemaal wel niet te leren valt t.o.v. wat is nu voor mij nuttig?
Daarmee hangt samen dat ik nog niet 100% weet wat ik ermee wil.
Ik ben begonnen met Python leren voor de data analyse kant (data analyse, statistiek, rapportage/visualisatie en modelleren).
Ik vind business oplossingen, data analyse en automatisering heel interessant.
Maar misschien wil ik wel de ontwikkel kant op, en front-end en UX vind ik ook gewoon heel leuk eigenlijk
Herkent iemand zo'n stadium toevallig ook? Ervaringen? Tips? Hoe kom je er nou achter wat bij je past?
Ik zat al aan stages te denken. Moet financieel ook wel uitkunnen.
Ik ben trouwens in de 30 en een tikkie laat in het hele automatiseringsgebeuren

ik heb tot op heden 10 jaar als organisatieadviseur gewerkt en dat doe ik ondertussen nog gewoon naast Python leren.