Een vriend van mij wilt zijn studio PC upgraden, momenteel gebruik hij een laptop met een i3-5005U. Hij wilt deze gebruiken voor het bewerken van vlogs in Adobe Premiere Rush en muziek opnemen in Adobe Audition.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Adobe Audition, maximaal 6-8 tracks
Adobe Premiere Rush
Verder browsen en muziek afspelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
450 euro inclusief verzendkosten, maar minder mag natuurlijk ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis en toetsenbord. Verder is er een externe harde schijf aanwezig om alle afgeronde bestanden op op te slaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb twee builds in elkaar gezet die mij voldoende lijken, nu heb ik alleen vrij weinig ervaring in dit segment. Bovendien zijn de producten zo nieuw dat er geen benchmarks voor uit zijn. ik denk dat alle onderdelen compatible zijn, ik weet niet of het Intel systeem out-of-the-box werkt. Bij het AMD systeem heb ik expres voor dit moederbord gekozen omdat de bios via USB geflashed kan worden.
AMD:
Intel:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact en redelijk stil heeft een voorkeur aangezien deze vrij dicht bij een microfoon komt te staan.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Werken deze onderdelen met elkaar (vooral bij het Intel systeem)? Ik wil liever niet een systeem aanraden dat regelmatig zou crashen. En is er een systeem dat beter zou presteren dan een ander, volgens mij is de Ryzen 5 3400G nog gebaseerd op de Ryzen 2 architecture.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Adobe Audition, maximaal 6-8 tracks
Adobe Premiere Rush
Verder browsen en muziek afspelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
450 euro inclusief verzendkosten, maar minder mag natuurlijk ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis en toetsenbord. Verder is er een externe harde schijf aanwezig om alle afgeronde bestanden op op te slaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb twee builds in elkaar gezet die mij voldoende lijken, nu heb ik alleen vrij weinig ervaring in dit segment. Bovendien zijn de producten zo nieuw dat er geen benchmarks voor uit zijn. ik denk dat alle onderdelen compatible zijn, ik weet niet of het Intel systeem out-of-the-box werkt. Bij het AMD systeem heb ik expres voor dit moederbord gekozen omdat de bios via USB geflashed kan worden.
AMD:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 155,05 | € 155,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Gaming Plus | € 76,99 | € 76,99 |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake Versa H17 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Ventilatoren | Gelid Solutions Silent Pro 14, 140mm | € 6,95 | € 6,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Elite V3 230V 400W | € 30,54 | € 30,54 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A1000 480GB | € 66,32 | € 66,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,69 | ||
Intel:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-9100 Boxed | € 102,70 | € 102,70 |
| 1 | Moederborden | MSI H310I Pro | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart | € 54,45 | € 54,45 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 CO | € 21,90 | € 21,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-16GNT | € 60,81 | € 60,81 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Elite V3 230V 400W | € 30,54 | € 30,54 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A1000 480GB | € 66,32 | € 66,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 415,72 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact en redelijk stil heeft een voorkeur aangezien deze vrij dicht bij een microfoon komt te staan.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Werken deze onderdelen met elkaar (vooral bij het Intel systeem)? Ik wil liever niet een systeem aanraden dat regelmatig zou crashen. En is er een systeem dat beter zou presteren dan een ander, volgens mij is de Ryzen 5 3400G nog gebaseerd op de Ryzen 2 architecture.