Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik vroeg me af wat waterresistant precies inhoudt. Ik heb gisteren een Tissot Atollo:
Afbeeldingslocatie: http://www.tissot.ch/newsite/watches/generalImages/AtolloShadowed_in.gif
url:
http://www.tissot.ch/newsite/watches/Atollo_index.asp

gekocht, maar er staat achterop waterresistant 100m, wat kan ik hier dan mee, zwemmen? Duiken? enz.

Verwijderd

Hij is dus waterdicht tot een diepte van 100m, maar volgens mij zit daar ook een tijdsduur aan vast.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die waterresistant-aanduiding op horloges zou ik met een grote korrel zout nemen. Het geeft eerder de diepte aan waarop het ding in elkaar klapt door de waterdruk dan de diepte tot waar hij waterdicht is :P

Met een horloge waarop 30 of 50 meter waterresistant staat kun je probleemloos zwemmen of snorkelen. Met een 100m aanduiding kun je ook sportduiken, zolang je maar niet te diep gaat (metertje of 10-15)

Voor dieper heb je een duikershorloge nodig.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

Richard

Kuru Kuru Kururin

Inderdaad, 100M betekend absoluut niet 100Meter. Bij de Kijkshop hangt er een mooi papiertje met de betekenis.

Ik dacht:

0-50 = Spatwaterdicht
50-100 = Afwaswater
100-150 = Zwemmen
150-250 = snorkelen
250+ = duiken

iemand die veel van duiken afweet, kan je zo de echte getallen geven, dat van mij is maar een beetje gegokt.

Edit: Seiko heeft het duidelijker aangepakt dat de consument niet gelijk denkt dat dat 100Meter betekend. Op mijn Seiko staat: 20 Bar

20*350ZO45°

• Daniel
  • Laatst online: 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zaterdag 28 juli 2001 11:17 schreef RDK_NL het volgende:
Ik dacht:

0-50 = Spatwaterdicht
50-100 = Afwaswater
100-150 = Zwemmen
150-250 = snorkelen
250+ = duiken
Nou, zo erg is het ook weer niet hoor :)
Een Swatch is "30 meter waterresistant" en daar kun je prima mee zwemmen :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb zo'n klote adidas horloge van 150 pieken die ook 100M waterdicht is.. nou ik heb het gemerkt.. 1x mee in de regen een wedstrijd gespeeld en helemaal beslagen en vage piepjes enzo..

btw wat kost dat horloge van jou? vind hem wel kewl :)

Verwijderd

Op mijn klokje staat 'Water Resistant 3 bar', lijkt mij genoeg om mee te kunnen zwemmen...

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

hmmm, bij mij staat er dat ie tot 3 ATM Water Resistant is. Wat betekend dat????

Pak je rust!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 16:31

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

ATM betekent Atmosphere weet niet zeker of dit gelijk is aan Bar, maar dacht van wel

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 23:27 schreef JoeCool het volgende:
ATM betekent Atmosphere weet niet zeker of dit gelijk is aan Bar, maar dacht van wel
Zo goed als gelijk aan bar... die centimeter in het afrondings verschil zal je echt niet merken. ;)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb een van de duurste Casio G-shock horloge's en daar kan je tot 200 meter mee duiken.

Staat ook in het boekje dat dat het enigste model is waar je mee mag scuba duiken :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

probeer maar eens 30 meter diep te duiken zonder duikspullen...
als je daar geld voor hebt kun je ook een duikhorloge kopen

simpel toch..

• winnie
  • Laatst online: 19:37

winnie

de poes...

Horloges die tot 20 Atmosfeer (200meter) gaan, kun je gebruiken voor sportduiken (tot +/- 50 meter diep). Horloges die tot 100 meter waterdicht zijn, kun je gebruiken om mee te zwemmen. Horloges die tot 3 meter waterdicht zijn, kun je gebruiken voor de afwas (spatwaterdicht).
Helaas verschilt het per horloge, hoe absoluut deze waardes zijn. Je kan het als gemiddelden aanhouden. Ik neem aan,da t een (goede) juwelier je kan vertellen, wat je met een horloge kan doen.
ps: als je met een horloge kan duiken, dan staat dat er meestal met grote letters op. Dus als het er niet opstaat, is het ten hoogste goed voor een beetje zwemmen. Duikhorloges zijn trouwens minimaal 200 piek (die scubaserie van swatch zijn geloof ik de goedkoopste duikhorloges).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 18:14 schreef rick_h het volgende:
ik heb zo'n klote adidas horloge van 150 pieken die ook 100M waterdicht is.. nou ik heb het gemerkt.. 1x mee in de regen een wedstrijd gespeeld en helemaal beslagen en vage piepjes enzo..

btw wat kost dat horloge van jou? vind hem wel kewl :)
650 gulden...

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik een lijstje gevonden:

http://www.stegeren.nl/ContentHorloges.htm

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 16:41

Knutselsmurf

LED's make things better

Klopt niet allemaal. Op mijn horloge (simpel kijkshop-klokje) stond dattie waterdicht was tot 50 meter en daarmee heb ik zonder problemen gedoken tot een meter of 20.

- This line is intentionally left blank -

Pagina: 1