Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinsamson
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-08 20:46
Goedemiddag allemaal,

Ik heb nu al een aantal maanden mijn MacBook Pro 15 inch uit 2018. Ik ben erg tevreden over de MacBook, maar merk dat het synchronisatie programma van Google (voor Google Drive) erg veel van mijn geheugen in beslag neemt. De MacBook heeft 16 Gb werkgeheugen totaal en dit synchronisatie programma neemt standaard al tussen de 7 en 8 Gb in beslag.

Is hier een bepaalde reden voor dat iemand weet? Of kan ik beter overstappen op iCloud drive (ik betaal al maandelijks voor 50 Gb opslag voor mijn iPhone).

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft of een goed advies :)

Alvast bedankt,

Calvin

PS: Hier nog een foto van mijn activiteitenweergave
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/0t7zjSz

(als de foto niet werkt, hierbij de link: https://ibb.co/0t7zjSz)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Je haalt geheugen en opslag door elkaar. Ik ben met je eens dat het geheugengebruik erg hoog is, maar die 50Gb iCloud Drive is opslag - niet geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 08-07-2019 15:01 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vYFMxGM/Schermafbeelding-2019-07-08-om-14-50-39.png

Heb je de app al eens geforceerd gesloten en handmatig opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinsamson
Nat-Water schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:00:
Je haalt geheugen en opslag door elkaar. Ik ben met je eens dat het geheugengebruik erg hoog is, maar die 50Gb iCloud Drive is opslag - niet geheugen.
Klopt, ik heb het niet helemaal goed verwoord. Ik ben vergeten te vermelden dat ik Google Drive gebruik om bij al mijn bestanden te komen, ook wanneer ik niet thuis ben of niet mijn MacBook mee heb. Hiervoor heb ik de Google Drive Plugins geïnstalleerd en dus ook het synchronisatie programma. Daarom is mijn vraag ook of ik beter kan overstappen naar iCloud drive hiervoor? Vooral omdat ik hiermee ook op elke plek bij mijn bestanden kan. Ik weet alleen niet of dat synchronisatie programma ook zo veel RAM in beslag neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Google verbruikt inderdaad wel erg veel RAM-geheugen. Hoeveel data bewaar je in de Google cloud? Misschien verbruikt het programma enkel zoveel geheugen wanneer het voor het eerst de bestanden naar je pc synchroniseert, heb je al eens gewacht tot de synchronisatie klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvinsamson
Ik heb ongeveer 10 Gb aan data op Google Drive staan. Deze bestanden staan er al een tijdje op dus alle bestanden volledig synchroniseren zou het niet kunnen zijn (denk ik). Naar mijn weten is de synchronisatie altijd up to date. Ik werk wel regelmatig aan documenten in mijn Drive, maar als dat altijd zoveel van mijn RAM moet kosten.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Dat is inderdaad wel absurd veel RAM dan. Verwijder back-up en sync even en herinstalleer het dan. 10 GB valt best mee om even opnieuw te syncen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topictitel aangepast van "Geheugengebruik MacBook Pro" naar "Hoog geheugengebruik Google Drive", aangezien Google Drive hier het geheugen verbruikt, en niet de MacBook Pro ;)

Sowieso is die ~7 GB (niet Gb, dat scheelt een factor 8) niet het daadwerkelijk gebruikte geheugen, maar het toegewezen geheugen plus wat gebruikt wordt voor caches. Zo te zien heb je nog ruim 5 GB over, dus ik zou me nog geen zorgen maken. Ongebruikt geheugen is zonde van de ruimte. Ik zou ik me niet heel erg zorgen gaan maken, zeker niet zo lang andere applicaties niet in de knel komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 09-07-2019 10:16 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1