SAP Fiori Autorisatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie96
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

Ik ben nog redelijk nieuw in het SAP domein. In SAP GUI kan je met transactiecode SU53 erachter komen welke autorisatie je nodig hebt wanneer je ergens geweigerd wordt.
Nu zit ik midden in een implementatie van naar S/4HANA Cloud met Fiori. Hoe zou ik de autorisatie kunnen checken in Fiori Launchpad, vergelijkbaar met transactiecode SU53 in GUI?
Ik heb nog geen goed antwoord kunnen vinden op internet, of misschien begrijp ik het nog niet voldoende.

Wie o wie kan mij antwoord geven?!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:11

Wish

ingwell

Op welke component van die hele set up wil je gaan checken? Launchpad, Gatewayserver, Backend? Er zitten veel verschillende autorisatie-endpoints in een gemiddelde deployment.

Dit is al redelijke gedateerd, maar misschien helpt het je op weg https://keytosmart.com/sa...pad-roles-authorizations/

(Je noemt niks van de environment - S/4HANA on prem is nog weer eens wat anders dan de volledige SaaS variant).

Ik zou zeggen, praat eens met je solution architect bijvoorbeeld.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie96
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-11-2023
Wish schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:37:
Op welke component van die hele set up wil je gaan checken? Launchpad, Gatewayserver, Backend? Er zitten veel verschillende autorisatie-endpoints in een gemiddelde deployment.

Dit is al redelijke gedateerd, maar misschien helpt het je op weg https://keytosmart.com/sa...pad-roles-authorizations/

(Je noemt niks van de environment - S/4HANA on prem is nog weer eens wat anders dan de volledige SaaS variant).

Ik zou zeggen, praat eens met je solution architect bijvoorbeeld.
Het gaat om een check in de launchpad en het betreft een volledig cloud (SaaS) variant van S/4HANA. Ik heb niet veel mogelijkheden om het intern na te vragen. vandaar dat ik het hier probeer.