Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylight86
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Mijn vraag

Hi all,

Allereerst ben ik een beetje onbenullig met computers.
Ik heb vorige week een 2de hands videokaart aangeschaft, een msi 1060 gaming x 6g.
Mijn oude videokaart was een nvidia 960 2gb.
Nu heb ik geprobeerd de 1060 erin te zetten en aan te sluiten met de benodigde kabels,
helaas blijf ik de melding "please power down en connect all the pcie cables" krijgen.
Heb recentelijk ook een nieuwe coolermaster 500W lite voeding geinstalleerd en deze werk perfect.
Als ik mijn 960 weer aansluit werkt het weer gewoon perfect btw.
Mijn computer heeft een prebuild medion moederbord met 1 pcie slot.
Nu vroeg ik me af of de videokaart kapot is of ik misschien iets fout had gedaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Coolermaster 500W Lite
akoya p5334 i/c138 moederbord
1 x 8gb ddr4 geheugen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nieuwe voeding, beide 6+2 pins pcie adapters gebruikt.

Hoop dat jullie mij eventueel kunnen helpen.
Groet, Danny

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:10

Asitis

Dus.

Ik heb dit toevallig laatst ook meegemaakt met het vervangen van een videokaart. Ik heb toen alle kabels losgehaald en opnieuw vastgemaakt, toen deed ie het gewoon. Weet je zeker dat alle kabels goed strak in alle connectors zitten?
If so; kijk eens in die connectors, ooit zit er een pinnetje omgebogen. De foutmelding die je aangeeft lijkt me specifiek genoeg, ik denk dat het in je kabels zit, niet in je videokaart :)

edit; ik probeerde dit ook met een pre-built mobo, die heb ik uiteindelijk (om andere redenen) ook vervangen door een 'reguliere', maar ik las daarvoor wel iets over mogelijke compabiliteits-problemen afhankelijk van het soort mobo en de GPU

[ Voor 22% gewijzigd door Asitis op 08-07-2019 14:14 ]