Toetsenbordstickers for Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 14:26
Hallo Medetweakers, ik heb laatst een 2e hands Lenovo X260 gekocht, en ik ben er helemaal blij mee. Alleen is er alleen het kleine probleem dat het een Belgische Azerty toetsenbord is, en dat is natuurlijk een compleet andere layout!

Ik zelf heb daar niet veel last van, maar mijn ouders die veel met die laptop gaan werken zijn er helemaal verward van en snappen ze er geen bal van om met een nieuwe layout te moeten werken.

Dus ik ben op zoek naar stickers voor het toetsenbord, ik heb een beetje zitten googlen voor Lenovo specifieke stickers, maar het zijn allemaal redelijk dure aanbiedgen van boven de 10 euro, dat vind ik voor een setje qwerty stickers een beetje gortig.

Weten jullie misschien een degelijk site waar ik qwerty stickers kan vinden voor een iets betere prijs?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:03
AliExpress? Ligt eraan hoeveel haast je hebt.

De 1e beste hit (toetsenbordstickers.nl) heeft een setje voor nog geen 10 euro. Dat valt nog mee.

[ Voor 85% gewijzigd door Nat-Water op 08-07-2019 13:18 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
Jammer genoeg is dat de cover voor de apple, en de Lenovo is aanzienlijk anders :+
Nat-Water schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:12:
AliExpress? Ligt eraan hoeveel haast je hebt.

De 1e beste hit (toetsenbordstickers.nl) heeft een setje voor nog geen 10 euro. Dat valt nog mee.
Ik ben daar ook al terecht gekomen, maar de toetsen zijn niet zoals de Lenovo, dus dan word het alsnog een half-half ding wat niet compleet is.

Het probleem is dat ook via Aliexpress er vooral de US versie word aangeboden, daar zijn de toetsen net anders. Bijvoorbeeld is de enter plat ipv als een 7, en de linker shift is daar lang en bij de EU klein. Dus het is vooral nog even zoeken.

Maar wel bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

En zelf een ontwerpje maken en op vinyl stickervel af laten drukken? :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
Wintervacht schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:42:
En zelf een ontwerpje maken en op vinyl stickervel af laten drukken? :+
had ik eigenlijk niet eens over nagedacht, dat kan ik altijd ook nog doen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
deknegt schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Jammer genoeg is dat de cover voor de apple, en de Lenovo is aanzienlijk anders :+

[...]

Ik ben daar ook al terecht gekomen, maar de toetsen zijn niet zoals de Lenovo, dus dan word het alsnog een half-half ding wat niet compleet is.

Het probleem is dat ook via Aliexpress er vooral de US versie word aangeboden, daar zijn de toetsen net anders. Bijvoorbeeld is de enter plat ipv als een 7, en de linker shift is daar lang en bij de EU klein. Dus het is vooral nog even zoeken.

Maar wel bedankt voor de suggesties!
Maarre, je hoeft toch niet elke sticker over te plakken? Je knipt degene uit het vel die momenteel verkeerd zijn. De shift is dan misschien een ander formaat maar dat maakt niet uit. Het blijft een shift - dus die vervang je niet. Idem met enter. Je moet alleen van de A een Q maken etc..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

Op AliExpress valt er wel het een en ander te vinden voor geen drol: https://nl.aliexpress.com....1000016.1.5618ce739UQEJN

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 19:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

De letter toetsen kan je met wat voorzichtig gepriegel waarschijnlijk wel omwisselen. voor de tekens zou ik er dan nog een goedkoop universeel setje van AE bij halen.

Of als je het goed wilt doen haal je een compleet qwerty toetsenbord, op ebay zie ik ze voor minder dan $30 staan. dat is voor die paar euro extra een stuk netter dan stickertjes.

[ Voor 35% gewijzigd door -36- op 08-07-2019 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Is het niet netter om gewoon het toetsenbord te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:06
Goede tip. Vervangen en dat azerty op 2ehands.be gooien. Of een ruil proberen. Gezien er veel meer betaalbare qwerty overjaars te koop staan doen er genoeg Belgen de omgekeerde ruil. Moet je er enkel nog een vinden die net dat type zoekt... Ik heb maar gewoon qwerty "geleerd" maar velen kunnen dat niet zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
Bedankt voor alle tips, ik heb iig wat stickers gekocht en ik ga in de tussentijd zoeken naar misschien een vervangend toetsenbordje om alles uiteindelijk toch mooi uniform te maken!
Pagina: 1