Ik ben met MCSA 2016 bezig met het hoofdstuk om een guest cluster aan te maken op twee hyper-v hosts (2016 core) echter loop ik al een tijdje tegen het probleem aan dat ik geen volume kan aanmaken op de virtuele disks van de vm's in de server manager.

Hierbij krijg ik diverse foutmeldingen onder het kopje error occurred during storage enumeration
hieronder een voorbeeld van een foutmelding

Ik heb al diverse dingen geprobeerd die ze op internet hadden geadviseerd zoals bijv firewall rules aanpassen
invoke-Command servernamen { Set-NetFirewallRule –Name “RVM-VDS-In-TCP” –Enabled True -Profile Any
Set-NetFirewallRule –Name “RVM-VDSLDR-In-TCP” –Enabled True -Profile Any
Set-NetFirewallRule –Name “RVM-RPCSS-In-TCP” –Enabled True -Profile Any}
en ook winrm quickconfig die geen gekke dingen returnen
Ook heb ik de servers en VM's een aantal keren herstart en de connectiviteit getest maar helaas blijft dit probleem terugkomen en aangezien er nu erg veel tijd in gaat zitten leek het me wel handig om te vragen of jullie wat pointers hebben om dit probleem op te lossen.
Edit:
Ik heb daarna geprobeerd om een nieuwe shared virtuele schijf aan te maken en deze te koppelen aan de VM's maar hierbij heeft hij het zelfde probleem helaas.
b.v.d.

Hierbij krijg ik diverse foutmeldingen onder het kopje error occurred during storage enumeration
hieronder een voorbeeld van een foutmelding

Ik heb al diverse dingen geprobeerd die ze op internet hadden geadviseerd zoals bijv firewall rules aanpassen
invoke-Command servernamen { Set-NetFirewallRule –Name “RVM-VDS-In-TCP” –Enabled True -Profile Any
Set-NetFirewallRule –Name “RVM-VDSLDR-In-TCP” –Enabled True -Profile Any
Set-NetFirewallRule –Name “RVM-RPCSS-In-TCP” –Enabled True -Profile Any}
en ook winrm quickconfig die geen gekke dingen returnen
Ook heb ik de servers en VM's een aantal keren herstart en de connectiviteit getest maar helaas blijft dit probleem terugkomen en aangezien er nu erg veel tijd in gaat zitten leek het me wel handig om te vragen of jullie wat pointers hebben om dit probleem op te lossen.
Edit:
Ik heb daarna geprobeerd om een nieuwe shared virtuele schijf aan te maken en deze te koppelen aan de VM's maar hierbij heeft hij het zelfde probleem helaas.
b.v.d.
[ Voor 7% gewijzigd door Super Stunner op 08-07-2019 13:38 ]