Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liseeee
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-03 18:44
Hoi!

Aangezien mijn oude iPhone 6 ieder moment het loodje kan gaan leggen, ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone. En dit wordt een grote stap, want ik heb besloten na 5 jaar van Apple af te stappen. Ik ben geen groot fan van hun manier van marketing en de toestellen zijn absurd duur, ik vind het het geld niet waard.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere smartphone, die in ieder geval onder de 500 euro valt en het liefst nog goedkoper. Een belangrijke eis is voor mij dat hij niet al te groot is: hij mag wel groter zijn dan de iPhone 6, maar ook weer niet groter dan bijvoorbeeld de Galaxy A50. Verder zou ik wel graag gewoon een 3,5mm audio jack willen hebben. Hij hoeft niet sterk te zijn voor gaming etc., maar ik luister altijd wel veel muziek en gebruik veel social media en YouTube. Tot slot zoek ik wel minstens 64GB opslag, en vind ik design ook nog wel een beetje belangrijk.

Eerder viel mijn oog op de Honor 10, maar die is alweer ruim een jaar uit en met de recente ontwikkelingen is de toekomst voor Huawei nogal onzeker. Weet iemand hier meer over? Is een telefoon van deze prijs na een jaar al te verouderd, en gaan de ontwikkelingen rondom Huawei invloed hebben op deze telefoon?

De Honor 8X leek me ook interessant, maar die vind ik eigenlijk weer net te groot.

Verder leken de Xiaomi Mi 9 en Mi 9 SE ook prima, maar die hebben weer geen headphone jack. Weet iemand trouwens wat het belangrijkste verschil is tussen deze twee?

Heeft iemand hier ideeën over, of weet iemand nog andere telefoons die het ook waard zijn om in te verdiepen? Alle ideeën, tips, afraders en gedachten zijn welkom.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Liseeee op 08-07-2019 12:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:07
Samsung A40? Als je er geen games mee speelt en geen hoge eisen aan een camera stelt is het een prettig handzaam formaat met mooi beeldscherm voor een schappelijke prijs.
Of anders een Google Pixel 3A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Je kunt op prijs en formaat filteren in de pricewatch:
categorie: Smartphones
Verder verwacht ik elk moment een aanbieding van Samsung, en dan is de S10e iets die binnen je budget komt.
Houd ook rekening even uit te zoeken hoe je bijvoorbeeld je Whatsapp geschiedenis om kan zetten vaniPhone naar Android, idem contacten, mail, andere backups etc. voor zover die nu aan iCloud gelinkt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:53
De A50 die jij aanhaalt is ansich wel een prima toestel, zeker voor die prijsklasse en jouw wensen/eisen.
De A50 heeft 128GB aan opslag en meer dan genoeg voor wat je wilt.

Zeker met Youtube/Spotify sla je niet zo snel wat op dus je kan hier aardig mee uit de voeten.

De Xiaomi is een leuk toestel, zeker qua processor t.o.v. de A50 (855 vs Exynos). Het grootste nadeel van de Xiaomi is de MIUI, wat meer gericht is op de Oosterse markt. Dit is wel te ondervangen met een Launcher zoals Nova of consorten, maar je instelling menu blijft ongewijzigd.

Als je de Xiaomi blijft overwegen dan kan je misschien ook kijken naar Oppo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Liseeee schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:34:
Hoi!

Aangezien mijn oude iPhone 6 ieder moment het loodje kan gaan leggen, ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone. En dit wordt een grote stap, want ik heb besloten na 5 jaar van Apple af te stappen. Ik ben geen groot fan van hun manier van marketing en de toestellen zijn absurd duur, ik vind het het geld niet waard.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere smartphone, die in ieder geval onder de 500 euro valt en het liefst nog goedkoper. Een belangrijke eis is voor mij dat hij niet al te groot is: hij mag wel groter zijn dan de iPhone 6, maar ook weer niet groter dan bijvoorbeeld de Galaxy A50. Verder zou ik wel graag gewoon een 3,5mm audio jack willen hebben. Hij hoeft niet sterk te zijn voor gaming etc., maar ik luister altijd wel veel muziek en gebruik veel social media en YouTube. Tot slot zoek ik wel minstens 64GB opslag, en vind ik design ook nog wel een beetje belangrijk.

Eerder viel mijn oog op de Honor 10, maar die is alweer ruim een jaar uit en met de recente ontwikkelingen is de toekomst voor Huawei nogal onzeker. Weet iemand hier meer over? Is een telefoon van deze prijs na een jaar al te verouderd, en gaan de ontwikkelingen rondom Huawei invloed hebben op deze telefoon?

De Honor 8X leek me ook interessant, maar die vind ik eigenlijk weer net te groot.

Verder leken de Xiaomi Mi 9 en Mi 9 SE ook prima, maar die hebben weer geen headphone jack. Weet iemand trouwens wat het belangrijkste verschil is tussen deze twee?

Heeft iemand hier ideeën over, of weet iemand nog andere telefoons die het ook waard zijn om in te verdiepen? Alle ideeën, tips, afraders en gedachten zijn welkom.

Alvast bedankt!
Waarom niet naar de Mi 9T kijken. Goedkoper en buitengewoon mooi toestel.

En MIUI is een paar dagen spelen, dan ben je eraan gewend. Zie dat absoluut niet als nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05 22:00
CuBras schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
De Xiaomi is een leuk toestel, zeker qua processor t.o.v. de A50 (855 vs Exynos). Het grootste nadeel van de Xiaomi is de MIUI, wat meer gericht is op de Oosterse markt.
Ik heb totaal 0 problemen gehad met MIUI, werkt top voor mij en ik erger me er niet aan.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liseeee
swhnld schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
Je kunt op prijs en formaat filteren in de pricewatch:
categorie: Smartphones
Verder verwacht ik elk moment een aanbieding van Samsung, en dan is de S10e iets die binnen je budget komt.
Houd ook rekening even uit te zoeken hoe je bijvoorbeeld je Whatsapp geschiedenis om kan zetten vaniPhone naar Android, idem contacten, mail, andere backups etc. voor zover die nu aan iCloud gelinkt zijn?
Bedankt voor de tip! Waar baseer je dat over die aanbieding op? Want de S10e klinkt wel interessant, maar hij ligt nu inderdaad nog best wel boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Persoonlijk vind ik Android One altijd wel een fijn pluspunt; schone Android, zonder opsmuk van fabrikanten. Als zoiets je trekt zou je eens kunnen kijken naar de product: Motorola One Vision. Een prima toestel, ruim onder je budget, waar je tijden mee kunt doen. 128GB opslag, 3.5mm-aansluiting en op regelmatige basis updates van Android en qua beveiliging. Maar dat is wat ik weer een leuk toestel vind...

Voor de rest noem je was basisspecs met een heel ruim budget, waardoor dit topic denk gaat verzanden in een opsomtopic van Tweakers die maar toestellen spuien. Waarom heb je de devices die je nu in de topicstart genoemd? Wat trekt je bijvoorbeeld aan bij deze toestellen? Heb je een bepaalde merkenvoorkeur, hoe lang wil je updates krijgen, wil je mogelijkheden zoals draadloos opladen of niet, wat wil je qua camera's kunnen doen? Weet je iets over de verschillende schillen van fabrikanten die ze over Android heen leggen en heb je daar misschien voorkeur voor een bepaalde fabrikant, omdat je dat kent van familie / vrienden en vriendinnen?

Zet voor jezelf nog even wat meer op een rijtje, zodat we nog gerichter advies kunnen geven :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Liseeee schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Bedankt voor de tip! Waar baseer je dat over die aanbieding op? Want de S10e klinkt wel interessant, maar hij ligt nu inderdaad nog best wel boven budget.
Begin augustus wordt de Note gelanceerd door Samsung, andere jaren komt er dan een 100 Euro cash back actie voor de S serie toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liseeee
CLB schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:43:
Persoonlijk vind ik Android One altijd wel een fijn pluspunt; schone Android, zonder opsmuk van fabrikanten. Als zoiets je trekt zou je eens kunnen kijken naar de product: Motorola One Vision. Een prima toestel, ruim onder je budget, waar je tijden mee kunt doen. 128GB opslag, 3.5mm-aansluiting en op regelmatige basis updates van Android en qua beveiliging. Maar dat is wat ik weer een leuk toestel vind...

Voor de rest noem je was basisspecs met een heel ruim budget, waardoor dit topic denk gaat verzanden in een opsomtopic van Tweakers die maar toestellen spuien. Waarom heb je de devices die je nu in de topicstart genoemd? Wat trekt je bijvoorbeeld aan bij deze toestellen? Heb je een bepaalde merkenvoorkeur, hoe lang wil je updates krijgen, wil je mogelijkheden zoals draadloos opladen of niet, wat wil je qua camera's kunnen doen? Weet je iets over de verschillende schillen van fabrikanten die ze over Android heen leggen en heb je daar misschien voorkeur voor een bepaalde fabrikant, omdat je dat kent van familie / vrienden en vriendinnen?

Zet voor jezelf nog even wat meer op een rijtje, zodat we nog gerichter advies kunnen geven :)
Goed punt inderdaad, ik heb gewoon niet veel vereisten eigenlijk. Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Motorola dus daar zou ik niet zo snel naar neigen. Ikzelf en al mijn vriendinnen gebruiken vooral iPhone maar daar wil ik dus vanaf.

Voor de Huaweis/Honors geldt dat ze me gewoon qua uiterlijk heel erg opvielen en ze ook goed beoordeeld worden op het internet, maar ook omdat je er niet heel veel mensen mee ziet. Ik vind het altijd wel leuk om iets unieks te hebben in plaats van een best mainstream toestel als een Samsung of een iPhone.

Draadloos opladen hoeft voor mij niet, QuickCharge is wel een pro maar hoeft ook niet. Verder zoek ik wel iets met een snelle processor, maar het moet wel binnen budget vallen. Qua scherm wil ik wel met kleine randjes, notch is prima maar hij moet wel te verbergen zijn. Verder vind ik OLED gaaf maar dan kom je vaak ook al wat duurder uit. Speakers boeien me niks want die gebruik ik nooit, camera moet wel goed zijn. Ik maak op vakantie (zowel in de bergen als in grote steden) veel foto's en ga ook regelmatig naar een concert, dus dan wil ik wel decent foto's kunnen schieten.

Maarja dit alles moet wel onder de E400 (ik heb het iets bijgesteld) dus ik ben heel flexibel, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
Stond onlangs voor dezelfde keuze en ben voor een Mi 9 gegaan.

Kwam van een Honor 9 en als er geen sancties waren had ik zeker een Huawei/Honor overwogen, prima kwaliteit en vlot met updates.

De Mi9 bevalt mij goed, als Miui je niet aanstaat kun je natuurlijk een andere launcher gebruiken. Heb hem besteld bij xiaomigermanystore aanrader qua prijs, global version en snel geleverd (vanuit Duitsland).

Naast de Mi 9 zou je nog naar de Mi 9T kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
ChinaGeek schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:03:
[...]

Waarom niet naar de Mi 9T kijken. Goedkoper en buitengewoon mooi toestel.

En MIUI is een paar dagen spelen, dan ben je eraan gewend. Zie dat absoluut niet als nadeel.
@iCore
Ik heb totaal 0 problemen gehad met MIUI, werkt top voor mij en ik erger me er niet aan.
Qua lay-out kan je misschien wel uit de voeten. Alleen het idee alleen al dat er reclame in de skin zit op een toestel waar je voor betaald hebt is not-done.
Er is een reden dat er in mijn thuisnetwerk een Pi-Hole draait en een VPN op mijn telefoon daarnaartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
CuBras schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:47:
[...]

@iCore

[...]

Qua lay-out kan je misschien wel uit de voeten. Alleen het idee alleen al dat er reclame in de skin zit op een toestel waar je voor betaald hebt is not-done.
Er is een reden dat er in mijn thuisnetwerk een Pi-Hole draait en een VPN op mijn telefoon daarnaartoe.
Die reclame kun je gewoon uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Absoluut gaan voor de Xiaomi Mi 9T. Goede camera, veel opslag ( 128GB), mooi Amoled scherm en notchless en snel genoeg voor alles. Heb hem nu een kleine week naast mijn iPhone XR en ga denkelijk mijn XR weg doen omdat ik de Mi 9T in veel aspecten beter vindt.

Link https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-9t/128gb-zwart €379

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05 22:00
CuBras schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:47:
[...]

@iCore

[...]

Ik had (en nu nogsteeds) op mijn Redmi 4x 0.0 reclame, helemaal niks, ook niet op mijn Xiaomi Redmi Note 4.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
ChinaGeek schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:52:
[...]

Die reclame kun je gewoon uitschakelen.
Ik weet dat je het kan uitschakelen. Alleen de mogelijkheid om het uit te schakelen zal voor Johnny en Anita op de hoek geen prioriteit hebben en zal zonder blikken of blozen op 'akkoord' klikken en nooit weten dat je het kan uitschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
CuBras schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Ik weet dat je het kan uitschakelen. Alleen de mogelijkheid om het uit te schakelen zal voor Johnny en Anita op de hoek geen prioriteit hebben en zal zonder blikken of blozen op 'akkoord' klikken en nooit weten dat je het kan uitschakelen.
Okay, maar die hebben verder weinig te maken met de topicopener.
Het is gewoon een geweldig toestel tegen een aangename prijs.
Pagina: 1