Beetje sensatie titel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mg794613
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 15:47
nieuws: AMD Ryzen 3000-processors werken niet met recente Linux-distributies

Sorry, maar ik verwacht iets betere reporting van Tweakers dan dit.

Er zit een bug in een kernel-VERSIE en samenhang met SystemD, niet in "linux-DISTRO"'s

Kernel != Distro (Tweakers weet dit goed)
Init system != Distro (Tweakers weet dit goed)

Het is dus niet een klein beetje fout of misleidend, maar volledig incorrect.
Dus kan bijna niet meer met "oeps foutje" of "oeps wist-ik-niet" te maken hebben.

Er mogen op zijn minst aanhalingstekens rond te titel...

Was dit een eerlijke fout, of gewoon beetje clickbait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
mg794613 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:58:
nieuws: AMD Ryzen 3000-processors werken niet met recente Linux-distributies

Sorry, maar ik verwacht iets betere reporting van Tweakers dan dit.

Er zit een bug in een kernel-VERSIE en samenhang met SystemD, niet in "linux-DISTRO"'s

Kernel != Distro (Tweakers weet dit goed)
Init system != Distro (Tweakers weet dit goed)
Ik zou verwachten dat recente distributies ook een recente (probleem-gevoelige) kernel gebruiken. En dat recente distributies ook systemd gebruiken. Als mijn verwachtingen kloppen voor de meeste distributies, dan klopt de titel van het nieuwsbericht toch?
Het is dus niet een klein beetje fout of misleidend, maar volledig incorrect.
Dus kan bijna niet meer met "oeps foutje" of "oeps wist-ik-niet" te maken hebben.

Er mogen op zijn minst aanhalingstekens rond te titel...

Was dit een eerlijke fout, of gewoon beetje clickbait?
Wikipedia: Hanlon's razor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
@mg794613 Waarom is het clickbait? Het is een feit dat de Ryzen-processors niet werken met de nieuwste Linux-distro's.

Ik voeg 'door bug' toe in de titel, dat geeft wel wat meer informatie. Ik ben geneigd titels zo kort en duidelijk mogelijk te maken. Dat heeft niets met clickbait te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
Ik hoor wat jullie zeggen, maar misschien moet ik met een analogie komen aangezien het niet gesnapt wordt nog:

Het is een fout in het code generatie pad van de "stable" compilers, welke zich alleen uit in combinatie met SystemD.

Dat zou iets zijn als een header maken "AMD Ryzen 3000-processors werken niet met recente Windows"

Terwijl het dan eigenlijk een preview versie van Windows is, waarbij de fout alleen optreed als je een bepaalde app (niet van Microsoft) geïnstalleerd hebt, die op een bepaalde manier gecompileerd is.
Is dus overduidelijk niet echt een Windows probleem dan.
Nou, zo ook hier.

Zal voor nu meegaan in het Hanlon's razor verhaal dan. Maar misschien voor volgend nieuws bericht, even wat langer wachten of wat dieper onderzoek doen, of voorzichtiger headeren. (Aanhalingstekens zoals dat in het verleden ook gedaan werd met vermoedens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
En om het argument te onderstrepen: Het is zojuist bevestigd: Bij downgraden van SystemD naar versie 237 boot het systeem weer.
Dit is precies waar meeste *nix veteranen zo huiverig voor waren bij de feature creep van SystemD.
1 bug en je hele systeem boot niet meer.
Herinnering: SystemD heeft niks met Linux te maken.
Het is een init systeem onafhankelijk ontwikkelt van Linux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mg794613
Xtuv schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:03:
@mg794613 Waarom is het clickbait? Het is een feit dat de Ryzen-processors niet werken met de nieuwste Linux-distro's.

Ik voeg 'door bug' toe in de titel, dat geeft wel wat meer informatie. Ik ben geneigd titels zo kort en duidelijk mogelijk te maken. Dat heeft niets met clickbait te maken.
Maak dan de titel "Bug in SystemD en compilers laat recente kernels crashen" ben je correct EN kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Feit is dat veel gebruikers gewoon een complete distributie downloaden en installeren - verdraaid weinig mensen stellen alles geheel discreet zelf samen. Ook ik ben gisteren overgestapt naar de nieuwste Debian 'stable', zonder mij te verdiepen in versienummers van kernel of SystemD.

En aangezien recente distributies vaak recente kernels en recente systemd-versies zullen hebben, zullen veel recente distributies dus een probleem vormen. Dus @mg794613 , wat mij betreft heeft @Xtuv een prima titelkeuze gemaakt.

Of moet er voortaan bij elk probleem meteen het kleinste onderdeel benoemd worden? "Boeing erkent probleem in softwaremodule XYZ" in plaats van de 737-Max te benoemen? Genoeg Linux gebruikers die niet eens van het bestaan van SystemD af zullen weten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:34
mg794613 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:41:
[...]

Maak dan de titel "Bug in SystemD en compilers laat recente kernels crashen" ben je correct EN kort.
Maar in die titel valt weer weg dat het gaat om AMD Ryzen 3000. Andere processoren werken prima met die combinatie?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
mg794613 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:41:
[...]

Bespaar jezelf de moeite. Tweakers is als de Telegraaf, het is net de Privé niet, maar meer diepgang dan wat sensatiekrenten uit de pap wordt er niet aangeboden. De rest van de pap zal je bij wat meer genuanceerdere sites moeten zoeken. Beetje als Fok! tenopzichte van Nu.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mg794613
Fair point, je kan niet teveel kwijt in een titel, maar het kan best wat accurater.
Je kan ontkennen dat de titel te kort doet, maar is dit nu een tech site of niet?

@Groentjuh Scherp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

Rmg

vanaalten schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:10:
Feit is dat veel gebruikers gewoon een complete distributie downloaden en installeren - verdraaid weinig mensen stellen alles geheel discreet zelf samen. Ook ik ben gisteren overgestapt naar de nieuwste Debian 'stable', zonder mij te verdiepen in versienummers van kernel of SystemD.

En aangezien recente distributies vaak recente kernels en recente systemd-versies zullen hebben, zullen veel recente distributies dus een probleem vormen. Dus @mg794613 , wat mij betreft heeft @Xtuv een prima titelkeuze gemaakt.

Of moet er voortaan bij elk probleem meteen het kleinste onderdeel benoemd worden? "Boeing erkent probleem in softwaremodule XYZ" in plaats van de 737-Max te benoemen? Genoeg Linux gebruikers die niet eens van het bestaan van SystemD af zullen weten, denk ik.
Zon versimpelde titel is hetzelfde als zeggen "alle vliegtuigen van Boeing kunnen elk moment uit de lucht vallen vanwege software bugs."

De titel van dit linux bericht was al fout, en zou zeker nu duidelijk is wat er wel aan de hand is zou een verbeterde titel niet misstaan.

Dat op nu.nl titels versimpeld word is nog tot daar aan toe, t.net pretendeert een tech site te zijn dan moet je niet aan "dumbing down" imo.
Pagina: 1