Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
Ik heb sinds kort een ftp servertje gemaakt van overige hardware met nog windows 10 als os.
Ik kan op mijn oude imac wel direct bestanden openen vanaf de ftp server maar met windows moet ik ze eerst downloaden. Is er een mogelijkheid dat dit niet hoeft.

Ik gebruik voor mijn ftp server filezilla server als dit relevant is.

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar nietgeschoten is altijd mis.

J.H

Beste antwoord (via Jarn00bje op 08-07-2019 11:32)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daar is dus je 'probleem'. De associatie van welk programma er gebruikt moet worden is anders dan standaard. Zet dat eens terug naar de Windows Fax & Picture Viewer, of hoe dat ding tegenwoordig heet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij ftp moet je altijd downloaden, het protocol ondersteunt (AFAIK) geen direct bewerken. Wel kan de client stiekem downloaden, bewerken, uploaden. Een beetje kwalijk dat je Mac niet duidelijk maakt dat dat gebeurt (want risico op dataverlies, bijv. bij syncproblemen).

Je zou dan dus een client kunnen zoeken die op die manier werkt. Ik gebruik onder Windows hiervoor soms Total Commander voor 'direct bewerken' van tekstbestanden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Volgens mij is dat inherent aan het protocol. Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik ook ten tijde van W2K niet een bestand van een FTP-server kon openen, maar eerst moest downloaden.
Mogelijk gaat die mac anders om met het File Transfer Protocol.

Daarbij, bedenk je eens hoe veilig het is om een bestand vanaf een andere computer direct op je eigen machine te openen...

Maarre... geeft Filezilla (of Windows) niet op de een of andere manier aan dat en waarom 'ie er een probleem mee heeft?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of bedoel je met openen alleen het bijv bekijken van een jpg op de server? Dan geldt hetzelfde, maar zo goed als iedere client zou dat wel moeten kunnen. Welke gebruik je, je browser (IE of Edge)?

offtopic:
Ik heb het topic verplaatst van WOS naar CSA aangezien het meer om de client tool gaat dan het OS zelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Ik bedoel inderdaad dat ik direct bijvoorbeeld een jpeg kan bekijken zonder hem te downloaden.
De vraag van client snap ik niet helemaal maar ik gebruik windows verkenner om bij mijn ftp server te komen en als ik dan een bestand moet downloaden doe ik dat via chrome.

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Jester-NL schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:26:
Volgens mij is dat inherent aan het protocol. Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik ook ten tijde van W2K niet een bestand van een FTP-server kon openen, maar eerst moest downloaden.
Mogelijk gaat die mac anders om met het File Transfer Protocol.

Daarbij, bedenk je eens hoe veilig het is om een bestand vanaf een andere computer direct op je eigen machine te openen...

Maarre... geeft Filezilla (of Windows) niet op de een of andere manier aan dat en waarom 'ie er een probleem mee heeft?
nee filezilla en windows geven niets aan.

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je met Filezilla een bestand direct wilt openen, zou dat moeten kunnen. Het download het bestand dan naar een tijdelijke locatie. In de interface staat als 't goed is ook een stukje met logs. Als het bestand niet te downloaden is, moet dat daar staan waarom dat niet werkt. Kan je wel gewoon een bestand downloaden naar bijvoorbeeld je bureaublad en dan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Hero of Time schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:19:
Als je met Filezilla een bestand direct wilt openen, zou dat moeten kunnen. Het download het bestand dan naar een tijdelijke locatie. In de interface staat als 't goed is ook een stukje met logs. Als het bestand niet te downloaden is, moet dat daar staan waarom dat niet werkt. Kan je wel gewoon een bestand downloaden naar bijvoorbeeld je bureaublad en dan openen?
Het downloaden lukt gewoon maarmijn vraag was of het ook direct mogelijk zou zijn om gewoon een foto te openen zonder het te downloaden.

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jarn00bje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Het downloaden lukt gewoon maarmijn vraag was of het ook direct mogelijk zou zijn om gewoon een foto te openen zonder het te downloaden.
Daarom vraag ik ook om foutmeldingen, of je die ziet en whatnot tijdens het 'direct openen'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Hero of Time schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:23:
[...]

Daarom vraag ik ook om foutmeldingen, of je die ziet en whatnot tijdens het 'direct openen'. ;)
als ik in verkenner de foto aanklik die ik zou willen kijken opent hij automatisch chrome en laat hij me inloggen op de ftp server via chrome om te downloaden. 8)7

J.H

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daar is dus je 'probleem'. De associatie van welk programma er gebruikt moet worden is anders dan standaard. Zet dat eens terug naar de Windows Fax & Picture Viewer, of hoe dat ding tegenwoordig heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Hero of Time schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:26:
Als ik vragen mag hoe doe ik dat dan?

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jarn00bje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:27:
[...]

Als ik vragen mag hoe doe ik dat dan?
Je kan Google toch vinden? Beetje inzet hier kan echt geen kwaad. Maar klik eens voor de gein met de rechtermuisknop op een bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Ja oke das waar.

Bedankt voor je hulp

J.H

Pagina: 1