Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 20:39

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Topicstarter
Dear all….

In oudere versies van Android kwam ik wel eens tegen dat je de sd kon encrypten.
Nu met mui10 kan ik daar niets van vinden.
Is er misschien een simpele app waarmee ik mijn sd kan versleutelen.

Mijn doel.
Als ik mijn phone kwijt ben , en iemadn mijn sd eruit haalt. hij er niets op kan zien,,,

Hoop dat

Thanks

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:12
Ik heb zelf geen SD-kaartmogelijkheden op mijn toestel, dus ik zie daar ook geen opties voor helaas (OnePlus)

Ik denk dat je het helaas niet gaat kunnen vinden. Een app die de SD-kaart versleuteld is leuk, maar hoe kunnen andere apps de data op de SD-kaart dan weer lezen? Moet de encrypyie-app dan tussen alle lees- en schrijfacties kunnen komen om 'on the fly' te kunnen versleutelen en ontsleutelen? Lijkt me niet dat apps dit uberhaupt mogen.

Misschien meer geluk in de Root-wereld, maar ook daar weet ik het fijne niet van. Mijn voorstel: geen gevoelige data op de SD-kaart!

Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Topicstarter
xFeverr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:01:
Ik heb zelf geen SD-kaartmogelijkheden op mijn toestel, dus ik zie daar ook geen opties voor helaas (OnePlus)

Ik denk dat je het helaas niet gaat kunnen vinden. Een app die de SD-kaart versleuteld is leuk, maar hoe kunnen andere apps de data op de SD-kaart dan weer lezen? Moet de encrypyie-app dan tussen alle lees- en schrijfacties kunnen komen om 'on the fly' te kunnen versleutelen en ontsleutelen? Lijkt me niet dat apps dit uberhaupt mogen.

Misschien meer geluk in de Root-wereld, maar ook daar weet ik het fijne niet van. Mijn voorstel: geen gevoelige data op de SD-kaart!

Succes met je zoektocht.
Tsja hoe het zou werken..
een app geef je toestemming, terwil als je sd uit je verloren telefoon haalt hij geblokt zou worden.
Mss je op windows bitlocker kent..
zoiets is wat ik zoek.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zou dan wel handig zijn om te vermelden wat je al geprobeerd hebt (zoals iig even Google openen) en op zijn minst welke telefoon het over gaat...
Iig, bij gebrek aan details, het kan op Samsung.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Topicstarter
RGAT schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:47:
Zou dan wel handig zijn om te vermelden wat je al geprobeerd hebt (zoals iig even Google openen) en op zijn minst welke telefoon het over gaat...
Iig, bij gebrek aan details, het kan op Samsung.
Tsja google en dan 20.000000000 hits...
Waarbij er niet staat wat ik zou zoek.
Aangezien me niet lukt te encrypten..
En ik heb een Xiaomi met Miui 10 ook op dat forum al gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gelukkig staan er maar 424 resultaten voor Xiaomi smartphones in de pricewatch, dat dunt het al een beetje uit ;)
Oftewel welke Xiaomi, welke versie van Android etc?

Eerste Google zoekhits komen met resultaten zoals:
Note: The SD card Encryption feature is not available in all the smartphones. For example, Xiaomi Redmi Note and Redmi series smartphones don’t offer SD card encryption.
Welke weinig hoop geven dat dit zomaar mogelijk is zonder een andere ROM oid te installeren, mogelijk dat iemand met kennis van Xiaomi's daar meer over kan zeggen.

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1