Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcroos
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07-2022
Hi mede tweakers,

Ik wil een nieuwe tv gaan kopen en twijfel nu tussen 2 modellen, de Samsung QE75Q90 of de LG65E9.

Het budget is 4500 euro.

Ik wil de tv voornamelijk gebruiken om series, films, PlayStation en sport op te kijken. Het idee is om de Sennheiser Ambeo Soundbar erop aan te sluiten.

De LG is een stuk goedkoper, echter is deze 65 inch tov de 75 inch van Samsung 4900 met een 500 euro cashback actie.

Hij komt in een lichte woonkamer te staan en lees dat dan de Samsung beter presteert.

Kijkafstand circa 5 meter.

Iemand toevallig ervaring met 1 van beide toestellen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
Als je de c8 pakt van lg dan heb je 77 inch voor minder dan 4500, prijzentopic op Tweakers gebruiken voor nog meer korting.

Verder jezelf afvragen wanneer je de tv het meest gebruikt, overdag savonds?

Ga ze eens opzoeken in de winkels die zijn toch fel genoeg, enkel de beeldinstellingen op normaal zetten en dan zou je wel een goede keuze moeten kunnen maken.
Je zou idd zeggen dat in een lichte ruimte oled minder practisch is, ik heb daar zelf weinig last van en anders heb ik wel gordijnen ;)

"Enkel ervaring met C7 naast een raampartij en een c8 in het donker"

[ Voor 7% gewijzigd door LuisjeNL op 08-07-2019 09:04 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Wat is de reden waarom je specifiek qua OLED tv de LG E9 in gedachten hebt?

Zoals LuisjeNL al opmerkt, wat jouw definitie van een lichte woonkamer en wat is jouw kijkgedrag?

Wanneer je toch beslist om voor een LCD te kiezen houdt er dan rekening mee dat de Samsung Q90R gebruik maakt van een speciale laag wat de kijkhoeken verbeterd, dit komt helaas het native contrast niet ten goede. Wanneer goede kijkhoeken geen grote rol spelen, kan je beter voor de Samsung Q9F kiezen.