Om te beginnen weet ik niet of dit de juiste sectie is, dus mijn excuses als dat niet zo is.
(Dit maal in het Nederlands...)
Het probleem:
Ik heb problemen om een live videobeeld te krijgen op mijn NVR. Deze krijg ik wel te zien via de app op mijn telefoon (yoosee) en op mijn computer middels cmsclient.
Maar om een of andere reden krijg ik deze niet te zien op de NVR. Het ip-adress is wel te zien, selecteren, geeft aan connected maar het laat geen live videobeeld zien.
Verder heb ik in de woonkamer nog een roterende camera staan welke verbonden is met de wifi op het modem in de meterkast.
Deze is te zien middels een andere app (YCC365). Deze is wel te zien te zien op de NVR, maar weer niet op de computer met cmsclient..
De opstelling:
Huawei modem in de meterkast.
Dhcp op dit modem ingeschakeld op 192.168.1.100-200. Het ip van het modem is 192.168.1.1
Alternatieve DNS'en zijn 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Één ethernetpoort is aangesloten middels ethernetkabel aangesloten op de lanpoort van de router welke zich boven bevind.
Deze is ingesteld als accesspoint (DHCP uitgeschakeld).
Vanaf een lanpoort van de router loopt een kabel naar de NVR zelf.
De camera in de woonkamer geeft hier wel gewoon beeld.
Op het modem gaat de andere ethernet poort middels ethernetkabel naar een stroomkabel (powerline) adapter in de meterkast. De andere stroomkabel adapter is ingestoken in mijn garage. Van hieruit loopt de ethernetkabel naar de lanpoort van de zich daarbevindende router (DHCP uitgeschakeld).
Van de lanpoort van de router loopt hier een ethernetkabel naar de ipcamera van de garage.
Internet en wifi zijn ruim voldoende in de garage. (14s ping, 100download 30upload lankabel naar laptop, getest middels ookla speedtest).
Ip adressen zijn:
Modem 192.168.1.1
Router boven 192.168.1.201
Router garage 192.168.1.202
Cam woonkamer 192.168.1.105
Cam garage 192.168.1.101
Gateways op beide routers is het ip van het modem.
Beide routers hebben 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS.
Beide routers hebben de DHCP uitgeschakeld om te kunnen kunnen functioneren als Access Point.
Mijn excuses voor de lange post.
Heeft iemand enig idee?
Bij voorbaat dank.
Groet, Ryan.
(Dit maal in het Nederlands...)
Het probleem:
Ik heb problemen om een live videobeeld te krijgen op mijn NVR. Deze krijg ik wel te zien via de app op mijn telefoon (yoosee) en op mijn computer middels cmsclient.
Maar om een of andere reden krijg ik deze niet te zien op de NVR. Het ip-adress is wel te zien, selecteren, geeft aan connected maar het laat geen live videobeeld zien.
Verder heb ik in de woonkamer nog een roterende camera staan welke verbonden is met de wifi op het modem in de meterkast.
Deze is te zien middels een andere app (YCC365). Deze is wel te zien te zien op de NVR, maar weer niet op de computer met cmsclient..
De opstelling:
Huawei modem in de meterkast.
Dhcp op dit modem ingeschakeld op 192.168.1.100-200. Het ip van het modem is 192.168.1.1
Alternatieve DNS'en zijn 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Één ethernetpoort is aangesloten middels ethernetkabel aangesloten op de lanpoort van de router welke zich boven bevind.
Deze is ingesteld als accesspoint (DHCP uitgeschakeld).
Vanaf een lanpoort van de router loopt een kabel naar de NVR zelf.
De camera in de woonkamer geeft hier wel gewoon beeld.
Op het modem gaat de andere ethernet poort middels ethernetkabel naar een stroomkabel (powerline) adapter in de meterkast. De andere stroomkabel adapter is ingestoken in mijn garage. Van hieruit loopt de ethernetkabel naar de lanpoort van de zich daarbevindende router (DHCP uitgeschakeld).
Van de lanpoort van de router loopt hier een ethernetkabel naar de ipcamera van de garage.
Internet en wifi zijn ruim voldoende in de garage. (14s ping, 100download 30upload lankabel naar laptop, getest middels ookla speedtest).
Ip adressen zijn:
Modem 192.168.1.1
Router boven 192.168.1.201
Router garage 192.168.1.202
Cam woonkamer 192.168.1.105
Cam garage 192.168.1.101
Gateways op beide routers is het ip van het modem.
Beide routers hebben 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS.
Beide routers hebben de DHCP uitgeschakeld om te kunnen kunnen functioneren als Access Point.
Mijn excuses voor de lange post.
Heeft iemand enig idee?
Bij voorbaat dank.
Groet, Ryan.