Bestaat de juiste Smart speaker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:34
Hoi allemaal, ik heb eerder een vergelijkbare vraag gesteld met als conclusie dat voice controlled een mogelijke oplossing is, maar voice control werkt niet voor mijn schoonmaakster en heeft minder de voorkeur van mijn partner. Maar na een verbouwing van de woonkamer is mijn huidige set helaas definitief weggestemd door de baas....

Ik zoek een?
Speaker met internet radio en Deezer
Te bedienen zonder Smart phone zodat ook de kids de radio aan kunnen zetten
Met input voor de tv, zodat ik ook bij de tv van goed geluid kan genieten ( muziek is belangrijker dan tv)
Bij voorkeur speaker IPV soundbar ( soundbar komt namelijk op de kast waar de tv in staat en daarmee is deze te hoog om door de kids te bedienen tenzij dit kan met een remote)

Wat is je budget?
Bij voorkeur tot 750 euro, maar iets minder mag ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
vooral muziek luisteren, voor een woonkamer 60m2 (in een rijtjes huis, dus het dak hoeft er niet af). Tv geluid bij voorkeur ook over de speaker, hoewel het dat geluid vaak zacht staat en voor ons minder belangrijk is.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Yamaha WXA-50, te bedienen met afstandsbediening, draai knop voor volume, toslink voor de tv. Echter dan moeten de huidige speakers blijven dus geen akkoord van de baas....
- Bose Home Speaker 500, knoppen op apparaat voor afspeellijst of radio, echter tv input via tulip stekker en verouderde Smart interface ( niet compatible met nieuw Bose systeem)
- Citation 500 (HK), goede sound, incl Google assistant en er komt een functie om via touch screen direct radio/ afspeellijst te selecteren. Echter geen tv input mogelijk en begrijp dat afspeellijst niet van Deezer kan
- Citation bar (HK), zie bovenstaande ( begrijp dat hier al een software update is om presents in te stellen), met tv input maar door plaatsing niet te bedienen door kids

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoek ik iets wat niet kan? En zijn er evt andere oplossingen, bv hoe kan ik voice control zo inrichten met voorkeuren dat iedereen het aan de praat krijgt als ik er niet ben?

[ Voor 6% gewijzigd door peter13579 op 07-07-2019 22:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:23
Hoe lelijk zijn je huidige speakers? Is het een optie andere (kleinere) speakers te kopen in combinatie met een 'slimme' receiver?
En klein kan echt klein, bijvoorbeeld kef egg, maar boekenplankmodel geeft natuurlijk wel beter geluid. Als nieuwe speakers+ receiver een optie is heb je direct een hoop mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:34
mikkip schreef op maandag 8 juli 2019 @ 06:03:
Hoe lelijk zijn je huidige speakers? Is het een optie andere (kleinere) speakers te kopen in combinatie met een 'slimme' receiver?
En klein kan echt klein, bijvoorbeeld kef egg, maar boekenplankmodel geeft natuurlijk wel beter geluid. Als nieuwe speakers+ receiver een optie is heb je direct een hoop mogelijkheden.
Mijn huidige speakers zijn boekenplank model. niet super groot, maar iets forser dan onze boekenplank. het lijkt erop dat mijn vrouw die nieuwe smart speakers overal ziet en dat (terecht, want wie ben ik om haar tegen te spreken ;)) mooier vindt dan twee speakers. De speakers zijn wel wat ouder en ogen niet heel modern.

De aansluit/aanstuur mogelijkheden zonder telefoon zijn echter beperkt bij de meeste smart speakers.

Ook is het geluid vaak voldoende maar niet veel meer dan dat... Hier kan ik mee leven overigens.