Toon posts:

Apache webserver aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey guys,

Ik heb nu thuis 2 pc's in een netwerk geparkeerd. Internet sharen en alles gaat prima... Maar nu wil ik op een van de PC's constant Apache aan hebben staan zodat ik aan mijn website kan werken (die draait met PHP3 en MySQL en dus kan dat niet gewoon zonder Apache te draaien).

Hoe is het nu mogelijk dat ik vanaf de computer waar geen Apache opstaat de computer aanspreek waarop dat wel staat?
Typ ik dan gewoon het IP adres van die andere compu in ofzo? En is het ook mogelijk dat anderen (vanaf het internet) de site kunnen bekijken als ik daarvoor toestemming geef?

Greetz,

Joost

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 19:02
Internet sharen en alles gaat prima...
Met welk programma?
Hoe is het nu mogelijk dat ik vanaf de computer waar geen Apache opstaat de computer aanspreek waarop dat wel staat?
Typ ik dan gewoon het IP adres van die andere compu in ofzo?
Normaal gesproken wel (als je apache tenminste goed werkt en aan staat :+ )
En is het ook mogelijk dat anderen (vanaf het internet) de site kunnen bekijken als ik daarvoor toestemming geef?
ja, dit is mogelijk, maar hangt een beetje vanaf wat je voor sharings programma gebruikt. Ik gebruik zelf winroute en daar kan je een poort in mappen. Of het met ICS kan weet ik zo effe niet

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Binnen het netwerk tik je het IP adres in van het desbetreffende systeem, bijvoorbeeld http://192.168.1.33

als je buiten het netwerk de webserver aan de praat wilt krijgen gaan we iets moeilijker doen.

Ik ga ervan uit dat je één ip hebt, bijvoorbeeld 185.235.687.34. Wat je doet is in je router (winroute, sygate of standalone) poort 80 doorsturen naar het netwerkip van de webserver. Dan is de webserver buiten het netwerk gewoon bereikbaar via jouw IP (185.235.687.34)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik om mijn verbinding te sharen gewoon de ingebouwde functie van Windows 2000. Is het daar ook ergens mogelijk om je poorten te mappen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ff Winroute Lite gedownload, geinstalleerd en de portmapping aangezet, maar als ik nu mijn IP intyp (195.240.230.248) zegt ie dat ie de website niet kan vinden :'(

Iemand enig idee hoe dat komt?

Verwijderd

wel goed geshared?
tcp/udp (of iets van 'both', weet niet hoe het er precies staat) van 185.235.687.34 naar 192.168.1.33 op port 80

dat is alles en zou zo moeten werken!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Vanuit je EIGEN netwerk kan je niet gebruik maken van de portmapping. Dan moet je dus gewoon het interne IP gebruiken en aan iemand van bv. icq vragen of hij FF wil testen of de portmapping het doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon poort 80 doorgestuurd naar de ip van de webserver. Hoef verder niks in te geven over het 'luisterIPadres' zeg maar omdat ik de Lite versie heb.

Zou toch moeten werken, maar om de een of andere reden doet ie het niet...

Intern (op het netwerk) kan ik wel gewoon de webserver aanspreken :?

Verwijderd

Topicstarter
Ow... vandaar

Bedankt... zal het eens proberen
Pagina: 1