Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFlintstone
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-05-2024
Hi Tweakers,

Weet iemand of de nieuwe 3000 series / Ryzen 7 3700x met thermal paste komt of moet ik / is het aangeraden om themal paste ernaast te kopen?

Mvg,
Ruben

Beste antwoord (via RFlintstone op 07-07-2019 21:33)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

RFlintstone schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:19:
[...]

[...]

Dus het is (in dit geval) niet aangeraden om er themal paste bij te kopen?
Het kan nooit kwaad (tenzij je slechtere pasta koopt dan meegeleverd) maar nodig is het niet, nee.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:02
Zit op de koeler die meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:51
Ik ben er zelf maar vanuit gegaan dat het zonder paste kwam dat was namelijk bij mijn 1700 ook het geval. De cpu koeler die erbij zat had al standaard paste erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bartosy schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:18:
Ik ben er zelf maar vanuit gegaan dat het zonder paste kwam dat was namelijk bij mijn 1700 ook het geval. De cpu koeler die erbij zat had al standaard paste erop.
...dan zit er dus al wel pasta op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFlintstone
Uszka schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:17:
Zit op de koeler die meegeleverd wordt.
Bartosy schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:18:

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

RFlintstone schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:19:
[...]

[...]

Het kan nooit kwaad (tenzij je slechtere pasta koopt dan meegeleverd) maar nodig is het niet, nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:53

DataGhost

iPL dev

Wintervacht schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Ik zou het afraden, gezien de vraagstelling en de geschiedenis van de TS wat betreft zichzelf inlezen in dingen waar 'ie geen verstand van heeft. Ik zie in gedachten al een platgetrapte tompouce tussen de CPU en heatsink.
Gewoon lekker houden bij de standaard meegeleverde koelpasta die al op de standaard meegeleverde koeler zit, niks aan veranderen.

Edit:
@RFlintstone het helpt enorm als je in je topicstart vollediger bent. Ik moest door je posthistorie heenzoeken omdat je summiere topicstart niet genoeg was om je bedoelingen duidelijk te krijgen. In een ander topic link je een wenslijst waarin een losse CPU-koeler staat. Ik neem aan dat dat betekent dat je de standaardkoeler dus niet gaat gebruiken. Dat is best belangrijke informatie. Er is een behoorlijke kans dat daar geen koelpasta op wordt meegeleverd (in tegenstelling tot de standaard AMD-koeler die je bij je processor krijgt) dus dan zou je het juist wel nodig hebben, maar dat moet je echt even via (de website van) de fabrikant uitzoeken. Lees je dan gelijk in in hoe je koelpasta moet gebruiken, en in welke gevallen je het wel of niet moet gebruiken. Zomaar koelpasta op je CPU kwakken terwijl het op de heatsink al standaard zit wordt een enorme bende en komt de temperatuur niet ten goede.

[ Voor 49% gewijzigd door DataGhost op 07-07-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFlintstone
DataGhost schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:25:
[...]

Ik zou het afraden, gezien de vraagstelling en de geschiedenis van de TS wat betreft zichzelf inlezen in dingen waar 'ie geen verstand van heeft. Ik zie in gedachten al een platgetrapte tompouce tussen de CPU en heatsink.
Gewoon lekker houden bij de standaard meegeleverde koelpasta die al op de standaard meegeleverde koeler zit, niks aan veranderen.

Edit:
@RFlintstone het helpt enorm als je in je topicstart vollediger bent. Ik moest door je posthistorie heenzoeken omdat je summiere topicstart niet genoeg was om je bedoelingen duidelijk te krijgen. In een ander topic link je een wenslijst waarin een losse CPU-koeler staat. Ik neem aan dat dat betekent dat je de standaardkoeler dus niet gaat gebruiken. Dat is best belangrijke informatie. Er is een behoorlijke kans dat daar geen koelpasta op wordt meegeleverd (in tegenstelling tot de standaard AMD-koeler die je bij je processor krijgt) dus dan zou je het juist wel nodig hebben, maar dat moet je echt even via (de website van) de fabrikant uitzoeken. Lees je dan gelijk in in hoe je koelpasta moet gebruiken, en in welke gevallen je het wel of niet moet gebruiken. Zomaar koelpasta op je CPU kwakken terwijl het op de heatsink al standaard zit wordt een enorme bende en komt de temperatuur niet ten goede.
Hi,

Ik heb me wel ingelezen en doe ook elke dag (graag!) steeds meer kennis op als het op hardware aan komt. Ik ben inderdaad niet super in posts maken maar probeer dit wel zo goed mogelijk te doen. De lijst die jij benoemt is een oude lijst (inmiddels inactief gezet op mijn profiel) en plan voor nu in iedergeval om de stock cooler te gebruiken. Geen losse cooler nu dus. (Ik heb om Megekko gekeken en kon zien dat er cooling bij wordt geleverd en heb ook ergens anders gezien dat er thermal pads(?) bij worden geleverd (altans, zo zag het eruit) maar vroeg mij toch af of het handiger is om er thermal paste zoals dit bij te kopen.

Build: wenslijst: Wenslijst computer Julie/Augustus gemaakt met Jagmeet

Mvg,
Ruben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:53

DataGhost

iPL dev

Als je toch de meegeleverde koeler gebruikt zou ik de thermal pad die daarop zit lekker laten zitten. Pas op het moment dat je je koeler weer loshaalt moet je het schoonmaken en vervangen, dus je zou voor de zekerheid wat Arctic Silver kunnen kopen maar dat heb je voor je build normaal gesproken niet nodig.
Pagina: 1