Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• SmartguyNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08-2019
Mijn vraag
Ik heb net een nieuwe pc gebouwd die "werkte" nu was ik bezig met drivers updaten en installeren en na een herstart van een update
Voor het moederbord houdt hij er mee op.het dram ledje brand en af en toe verspringt die even naar cpu en terug naar Dram

Relevante hardware
Mb - aorus b450 elite
Processor - AMD Ryzen 2700
Ram - 1x 16 gb corsair vengeange lpx
Gpu - nvidia rtx 2060
2x hdd 1 TB 2 TB in totaal
1x 128 gb nvme m2 ssd
Voeding - corsair vs650

Ik heb de ramstick al in meerdere poorten gehad
De cmos batterij er al uitgehad
En een cmos reset gedaan
En alles is nieuw

Beste antwoord (via SmartguyNL op 09-07-2019 08:00)

Verwijderd

Ik heb dit 2 dagen geleden hetzelfde probleem gehad, ik had 2x8GB trident z rgb geheugen, en toen ik er 1 in probeerde te zetten werkte het niet, alleen in slotje 4 werkte het voor mij, mijn oplossing was om de geheugen stickjes(stickje) eruit te halen, het droogmaken met papier ( het gouden gedeelte van het stickje, de kleine gouden plaatjes) en met je vingers erover wrijven (het moet een beetje glipperig zijn)
Dit is een oplossing dat voor mij heeft gewerkt, en sinds je dat toch (misschien) gaat doen, probeer de CMOS batterij van het moederbord eruit te hebben voor minstens 10-15 minuten, en zet het er dan weer in.
Probeer dit en misschien heb je geluk :) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 23:29 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Gigabyte moet je dan ook niet nemen. Dat zijn de minst stabiele AM4 borden.

Heb je alles al eens buiten de behuizing opgebouwd (op de doos van het moederbord)

Slechte voeding trouwens. Als je die nog terug kunt sturen...

• SmartguyNL
Dat heb ik gedaan voordat ik hem inbouwde
En hij heeft ook een paar dagen gewerkt (3 a 4)

• SmartguyNL
Nu ook andere ram geprobeerd nog steeds geen verbetering

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Vreemde keuzes, je hebt een kreupele processor door 1 RAM module en een voeding die uit de kelder van Corsair komt en ongeschikt is voor een nieuw semi high end systeem.
Maar waarschijnlijk is je bord al gaan hemelen. Terugsturen, geld terug vragen en een bord van Asus, Asrock of MSI nemen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• SmartguyNL
Ik heb inmiddels een tweede ram stick
Maar ik vroeg meer om hulp dan om kritiek op mijn parts

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Ik heb dit 2 dagen geleden hetzelfde probleem gehad, ik had 2x8GB trident z rgb geheugen, en toen ik er 1 in probeerde te zetten werkte het niet, alleen in slotje 4 werkte het voor mij, mijn oplossing was om de geheugen stickjes(stickje) eruit te halen, het droogmaken met papier ( het gouden gedeelte van het stickje, de kleine gouden plaatjes) en met je vingers erover wrijven (het moet een beetje glipperig zijn)
Dit is een oplossing dat voor mij heeft gewerkt, en sinds je dat toch (misschien) gaat doen, probeer de CMOS batterij van het moederbord eruit te hebben voor minstens 10-15 minuten, en zet het er dan weer in.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 23:29 ]

Verwijderd

SmartguyNL schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:51:
Ik heb inmiddels een tweede ram stick
Maar ik vroeg meer om hulp dan om kritiek op mijn parts
Kun je de pc nu opstarten, kom je in het bios?
Zo ja, kijk eens welke bios versie actief is en of Gigabyte een update heeft.

• SmartguyNL
Hier kan ik wat mee thanks!
Ben helaas ook tot de conclusie gekomen dat het moederbord na maar 2 uurtjes dood is

Verwijderd

Wat jammer!
Gigabyte gebruikt in mijn mening goedkope componenten.
een B450/X470 van msi, asus of ASrock zou ik zeker aanraden.
Jammer dat het dood is, heb je nog garantie?

• SmartguyNL
Godzijdank wel maar goeie leer voor de volgende keer. Dan maar weer terug naar asus

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:28:
Ik ga hier toch maar even op in, wat bedoel jij precies met glibberig (ik neem aan dat je dat bedoelt)? Vocht en elektrische contacten zijn nooit een goed idee!
Verder zie ik dat jij andere componenten hebt dan TS, hoe is jouw probleem dan hetzelfde?
Een cmos clear van 30 seconden is ruim voldoende, 15 minuten gaat geen verschil maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:11:
Wat jammer!
Gigabyte gebruikt in mijn mening goedkope componenten.
een B450/X470 van msi, asus of ASrock zou ik zeker aanraden.
Jammer dat het dood is, heb je nog garantie?
Waar haal jij de informatie vandaan dat Gigabyte goedkope componenten gebruikt?
Toegegeven, er zijn wat problemen met sommige AM4 bordjes maar dat wil niet zeggen dat alle Gigabyte bordjes slecht zijn.

@SmartguyNL als het bord helemaal niet meer werkt zou ik een rma aanvragen bij de leverancier.
Ondertussen is mij namelijk nog steeds niet duidelijk of het bord helemaal dood is.
Je bent onduidelijk bij het posten en slaat vragen over, zo komen wij nergens.
Nu schrijf je:
SmartguyNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:00:
Hier kan ik wat mee thanks!
Ben helaas ook tot de conclusie gekomen dat het moederbord na maar 2 uurtjes dood is
Hier stel je:
SmartguyNL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:54:
Dat heb ik gedaan voordat ik hem inbouwde
En hij heeft ook een paar dagen gewerkt (3 a 4)
Wat is het nu?

Verwijderd

@Verwijderd Natuurlijk bedoel ik geen water op de contact padjes, maar vet over wrijven (met je vingers) is iets dat persoonlijk bij mij heeft gewerkt. Natuurlijk bedoel ik niet pak een bak vet, douw je vingers erin en doe het op de ram-module, maar gewoon je eigen vingers erover heen wrijven, en dat over gigabyte is ook een persoonlijke ervaring. Dit geld niet voor alles dat Gigabyte produceert, ik heb genoeg producten van gigabyte die gewoon functioneren.

Verwijderd

:) @Verwijderd En van de CMOS batterij eruit halen dacht ik van, laat het ff afkoelen.

• SmartguyNL
@e65 ik bedoelde dat hij werkte en nu niet meer en dat ik alles tot nu toe heb geprobeerd en dan bedoel ik
Andere ram en alle slots, cmos reset, soft reset en twede bios maar niks nada nops hij accepteert geen ram geheugen meer

Verwijderd

SmartguyNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:12:
@e65 ik bedoelde dat hij werkte en nu niet meer en dat ik alles tot nu toe heb geprobeerd en dan bedoel ik
Andere ram en alle slots, cmos reset, soft reset en twede bios maar niks nada nops hij accepteert geen ram geheugen meer
Duidelijk, dan wordt het een rma helaas.

• SmartguyNL
Helaas wel
Pagina: 1