Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[username] noemde jou in .

Pagina: 1
Acties:
  • 1.735 views

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik heb zojuist een aantal notificaties gekregen dat ik iemand mij heeft genoemd in . Punt. Geen topictitel en de mention is ook niet klikbaar. Ik *gok* dat dit iemand is die mij noemt in een forum waar ik geen toegang toe heb (ABO-forum?), maar dan zou ik verwachten dat ik ook geen notificaties moet ontvangen. Gezien het een paar keer achter elkaar is denk ik niet dat het een verwijderd topic is. Of is het een bug?

De gebruiker die me noemt is @JeroenE, wellicht kan hij hier bevestigen waar die mention is geschreven.

Edit: een screenshot is ook wel zo aardig

Edit 2: ok, tweede gok: JeroenE is al een uurtje bezig met het draften van een topic dat nog niet zichtbaar was, en die mentions werden toch doorgevoerd :)

[Voor 20% gewijzigd door mux op 07-07-2019 19:35]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Meestal is dan de post of de thread inderdaad verwijderd/verplaatst naar een ontoegankelijk forum.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:13

Fiber

Beaches are for storming.

Gaat het niet gewoon om deze post: JeroenE in "Elektrische auto's - deel 5" ?

[Voor 3% gewijzigd door Fiber op 07-07-2019 19:41]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

Topicstarter
Yep, daar lijkt het over te gaan. Precies een minuut nadat ik dit post is die online gekomen. Alsnog *lijkt* het me niet de bedoeling dat users gespamd worden met onklikbare mentions? Nja, ik vind het zelf niet zo erg, dacht dat de devs het wel wilden weten.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:13

Fiber

Beaches are for storming.

mux schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:42:
Yep, daar lijkt het over te gaan. Precies een minuut nadat ik dit post is die online gekomen. Alsnog *lijkt* het me niet de bedoeling dat users gespamd worden met onklikbare mentions? Nja, ik vind het zelf niet zo erg, dacht dat de devs het wel wilden weten.
LOL, Je zal dan wel niet de enige zijn... :z

Ik heb zelf al die mention onzin uitstaan, maar lijkt me inderdaad wel een redelijke bug... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 22:05

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Die mentions moeten dan getriggerd zijn door de post te bekijken voordat deze geplaatst wordt, want er is geen geschiedenis van de post te zien nu. En mentions krijg je alleen van posts die je ook kan lezen. Het screenshot toont gedrag dat vergelijkbaar is met wat er gebeurt als een post verwijdert wordt door een moderator voordat je 'm kan lezen, maar dat lijkt nu niet aan de orde te zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
mux schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:42:
[...] Nja, ik vind het zelf niet zo erg, dacht dat de devs het wel wilden weten.
Nou, op zich zijn er wel aardig wat topics (zeker als je wat specifieker zoekt) over te vinden. :)

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:17

crisp

Devver

Pixelated

Ik gok dat @JeroenE een paar keer tegen een foutmelding is aangelopen bij het proberen aan te maken van het nieuwe topic. Als ik in de code kijk dan zie ik dat bijvoorbeeld het registreren van het topic als nieuw deel van een topicreeks later gebeurt dan het punt waar de notificaties worden verstuurd, terwijl er op dat punt nog wel een foutmelding kan optreden en de transactie wordt afgebroken. Het verzenden van de notificaties is echter niet transactioneel en wordt dan dus niet teruggedraaid...

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 22:05

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Evanescent schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:49:
[...]

Nou, op zich zijn er wel aardig wat topics (zeker als je wat specifieker zoekt) over te vinden. :)
Had je mijn opmerking erover gemist?
Hero of Time schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:48:
Die mentions moeten dan getriggerd zijn door de post te bekijken voordat deze geplaatst wordt, want er is geen geschiedenis van de post te zien nu. En mentions krijg je alleen van posts die je ook kan lezen. Het screenshot toont gedrag dat vergelijkbaar is met wat er gebeurt als een post verwijdert wordt door een moderator voordat je 'm kan lezen, maar dat lijkt nu niet aan de orde te zijn.
Waar jij naar verwijst is dus niet het issue. :)

Of ik kijk zelf even naar de post tijd. :F Dat had je in die ene minuut ook niet kunnen weten.

[Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 07-07-2019 22:48]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@mux Sorry voor de overlast :'(
crisp schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:31:
Ik gok dat @JeroenE een paar keer tegen een foutmelding is aangelopen bij het proberen aan te maken van het nieuwe topic.
Ja, dat klopt en het duurde even waardoor ik door had wat nu het probleem was en natuurlijk heb ik een paar keer geprobeerd, kwamen er andere zaken tussendoor etc.

De foutmelding die kwam gaf aan dat ik geen rechten had om in het subforum te posten. Het duurde even voordat het kwartje viel dat dit blijkbaar kwam door de link naar het vorige topic en niets te maken had met het posten van het nieuwe topic. Ik dacht het vorige topic ID geknipt en geplakt te hebben maar daar was het laatste getal van verdwenen en dat topic zit blijkbaar in een forum waar ik geen toegang tot heb.

Wellicht een idee voor een verbeterde foutmelding hier over?

Edit: Dit was trouwens de foutmelding tekst:
Je hebt geen toegang tot dit forum

Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

[Voor 12% gewijzigd door JeroenE op 08-07-2019 05:08. Reden: foutmeldingtekst toegevoegd]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb een ticket gemaakt om eea te verbeteren :)

Intentionally left blank

• mux
  • Nu online

mux

99% efficient!

Topicstarter
Nice! Bedankt voor de feedback, @JeroenE en de aandacht van de devs/mods.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Deze is inderdaad gefixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True