Best een tijdje terug een topic gemaakt om te upgraden naar Ryzen 2000 maar uiteindelijk besloten om hier niet mee door te gaan. Dit aangezien ik toch een vrij klein budget had en het nog niet helemaal zeker was wat ik precies met m'n pc ging doen naast gamen. Maar gelukkig heb ik nu een iets ruimer budget en zijn de doeleinden gewoon duidelijk 
Ik zoek een?
Processor, moederbord en werkgeheugen.
Wat is je budget?
Ik 700 euro wel een leuk bedrag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik eigenlijk geen voorkeuren, hoewel de nieuwe Ryzen cpu's mij wel erg aanspreken. Ik vind ook Asus ROG er wel leuk uitzien maar helaas is dat met mATX geen optie voor AMD
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal mijn pc voornamenlijk gaan gebruiken om mee te gamen, dit doe ik op 1080p60 maar er is natuurlijk altijd een kans dat ik in de toekomst wellicht naar een hogere resolutie ga. Qua games speel ik eigenlijk een erg grote variatie maar als ik een paar games moet noemen die ik voornamenlijk speel dan zit je een beetje te kijken in de richting van Battlefield V, World of Tanks, Modded Skyrim, Apex Legends, Overwatch en in de toekomst Cyberpunk, Halo en dergelijke. Dus een beetje een mix van eSports titles en next gen graphics AAA games.
Daarnaast werk ik ook op hobbymatig niveau in programma's zoals Photoshop, Paint.NET, Krita en Autodesk Maya. Ik zou ook weer livestreamen op Twitch op willen pakken wat ik al een hele tijd helaas niet meer heb kunnen doen omdat m'n lieve kleine i5 al best lang om genade smeekt.
Overclocking ben ik niet van plan om te gaan doen.
Het liefst geef ik iets meer uit aan een iets wat overkill upgrade omdat ik van plan ben er best een tijd mee te doen (iets met geen geld hebben als student of zo) zodat ik in de komende jaren gewoon goed zit.
Nu heb ik twee lijstjes gemaakt, een AMD en de andere Intel
Mijn huidige pc:
AMD upgrade:
Intel upgrade:
Qua game benchmarks is de 9700K nog sneller als de 3700X dus zou, gok ik, de 9700 ook nog net iets sneller moeten zijn terwijl de 3700X weer sneller is in niet game gerelateerde zaken. Persoonlijk neig ik toch naar de 3700X zoals eerder aangegeven maar het kan natuurlijk nooit kwaad om dubbel te checken
Ik zoek een?
Processor, moederbord en werkgeheugen.
Wat is je budget?
Ik 700 euro wel een leuk bedrag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik eigenlijk geen voorkeuren, hoewel de nieuwe Ryzen cpu's mij wel erg aanspreken. Ik vind ook Asus ROG er wel leuk uitzien maar helaas is dat met mATX geen optie voor AMD
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal mijn pc voornamenlijk gaan gebruiken om mee te gamen, dit doe ik op 1080p60 maar er is natuurlijk altijd een kans dat ik in de toekomst wellicht naar een hogere resolutie ga. Qua games speel ik eigenlijk een erg grote variatie maar als ik een paar games moet noemen die ik voornamenlijk speel dan zit je een beetje te kijken in de richting van Battlefield V, World of Tanks, Modded Skyrim, Apex Legends, Overwatch en in de toekomst Cyberpunk, Halo en dergelijke. Dus een beetje een mix van eSports titles en next gen graphics AAA games.
Daarnaast werk ik ook op hobbymatig niveau in programma's zoals Photoshop, Paint.NET, Krita en Autodesk Maya. Ik zou ook weer livestreamen op Twitch op willen pakken wat ik al een hele tijd helaas niet meer heb kunnen doen omdat m'n lieve kleine i5 al best lang om genade smeekt.
Overclocking ben ik niet van plan om te gaan doen.
Het liefst geef ik iets meer uit aan een iets wat overkill upgrade omdat ik van plan ben er best een tijd mee te doen (iets met geen geld hebben als student of zo) zodat ik in de komende jaren gewoon goed zit.
Nu heb ik twee lijstjes gemaakt, een AMD en de andere Intel
Mijn huidige pc:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 499,90 | € 499,90 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 38,79 | € 38,79 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | € 118,- | € 118,- |
| 3 | Kabels | Akasa PWM fan splitter | € 4,95 | € 14,85 |
| 1 | Processorkoeling | Cryorig H7 Quad Lumi | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Ventilatoren | Phanteks PH-F120MP Zwart/Wit, 120mm | € 14,90 | € 29,80 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 92,99 | € 92,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 108,05 | € 108,05 |
| 1 | CableMod Basic Cable Extension Kit 6+2 White | -- | -- | |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.232,88 | ||
AMD upgrade:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 345,05 | € 345,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3000C15W | € 164,90 | € 164,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 606,95 | ||
Intel upgrade:
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700 Boxed | € 358,50 | € 358,50 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B365-G GAMING | € 111,40 | € 111,40 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3000C15W | € 164,90 | € 164,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 634,80 | ||
Qua game benchmarks is de 9700K nog sneller als de 3700X dus zou, gok ik, de 9700 ook nog net iets sneller moeten zijn terwijl de 3700X weer sneller is in niet game gerelateerde zaken. Persoonlijk neig ik toch naar de 3700X zoals eerder aangegeven maar het kan natuurlijk nooit kwaad om dubbel te checken