Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 07:51
HP Omen 15-ax025nd

Ik wil het maximale uit deze laptop halen door upgrades te doen, zodat ik beter kan meegaan met de games van tegenwoordig en wat smoother kan draaier bij wat oudere games.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
1. Ik zoek een tweede SSD in plaats van mijn huidige en tevens standaard HDD schijf.
2. Ook wil ik het RAM geheugen verhogen wat standaard 8gb is. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kan er upgrade worden naar 2x 16 GB.
3. Misschien kunnen er nog wel meer upgrades plaatsvinden?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maakt niet uit, zolang het maar reel blijft voor deze laptop. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Niet perse.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Momenteel speel ik games zoals: World of Warcraft en Rust.

[ Voor 38% gewijzigd door Keesknd op 07-07-2019 16:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Enneeeeh.. wat voor laptop is het?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wintervacht schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:43:
Enneeeeh.. wat voor laptop is het?
Het is inderdaad niet altijd even handig om het product niet in de op te zetten, maar zie het gekoppelde product.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
Excuus, staat er nu ook in de tekst bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

_Dune_ schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Het is inderdaad niet altijd even handig om het product niet in de op te zetten, maar zie het gekoppelde product.
Right, my bad.
Ik lees voornamelijk op mobiel en het onderwerpen tabje is daarbij nooit opengeklapt, in de meeste gevallen ook niet nodig maar ik zal er wat vaker op letten :p

Dus: volgens de specs van HP zit er 2x4GB in, als het losse SODIMM slots zijn kun je er 2x8 in prikken, maar die info kon ik zo gauw niet vinden op de website van HP.

Ik zie ook dat je een 128gb m.2 ssd hebt (aldus HP), is het geen optie om daar eerst een 500/512GB in te prikken en dan later nog eens kijken wat je te kort komt aan ruimte? 1tb hdd lijkt me an sich prima voor pure data opslag en dan je (meest gebruikte) software en/of games op de m.2 ssd te zetten.

Een ssd is altijd sneller dan een hdd, maar een m.2 ssd is ook weer sneller dan een sata ssd :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
Wintervacht schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:03:
[...]

Right, my bad.
Ik lees voornamelijk op mobiel en het onderwerpen tabje is daarbij nooit opengeklapt, in de meeste gevallen ook niet nodig maar ik zal er wat vaker op letten :p

Dus: volgens de specs van HP zit er 2x4GB in, als het losse SODIMM slots zijn kun je er 2x8 in prikken, maar die info kon ik zo gauw niet vinden op de website van HP.

Ik zie ook dat je een 128gb m.2 ssd hebt (aldus HP), is het geen optie om daar eerst een 500/512GB in te prikken en dan later nog eens kijken wat je te kort komt aan ruimte? 1tb hdd lijkt me an sich prima voor pure data opslag en dan je (meest gebruikte) software en/of games op de m.2 ssd te zetten.

Een ssd is altijd sneller dan een hdd, maar een m.2 ssd is ook weer sneller dan een sata ssd :p
Ja wat betreft het Ram geheugen loop ik een beetje vast, moet toch wel te vinden zijn op Internet, zou je zeggen.. en over de schijf ga ik nu nog meer twijfelen wat handig en verstandig is😅

Toevallig niet iemand aanwezig met de zelfde laptop die een upgrade heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
Kan weg, ben er al uit thx to a friend.
Pagina: 1