Ryzen 3900X en 3700X Review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@willemdemoor
De chipsets worden niet meer door ASMedia, maar door AMD zelf geproduceerd
Zowel AMD als ASMedia zijn ontwerp bedrijven en produceren niet.
Dat laatste zou overigens betekenen dat AMD toch een Threadripper-variant met Zen 2 zal uitbrengen, maar daarover is nog weinig bekend.
AMD heeft gewoon aangegeven dat Zen 2 Threadrippers komen, er is ook nooit een ander signaal geweest.

[abbr]tage[abbr] mislukte abbr tag.
Voor optimale prijs-prestatie zou geheugen op 3600MT/s moeten worden ingesteld.
Gekocht moet dat zijn lijkt mij.
We hebben onze reeks benchmarks gemoderniseerd om het dagelijks gebruik beter te benaderen.
Zo de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar wat zijn de verbeteringen dan?
Games testen we waar mogelijk met hun ingebouwde benchmarktool, op een Medium- en een Ultra-preset.
Oh ik dacht dat we meer naar dagelijks gebruik gingen? Benchmarktool van de game zegt vaak weinig over de game.
We meten het opgenomen vermogen van de processors door de 12V-voedingslijnen af te tappen, zodat we niet het complete systeem, maar alleen de processor meten.
Vorige keer ook al gezegd, het is de CPU en het mobo VRM.

Wel de juiste AGESA 1.0.0.3AB firmware aanwezig?

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2019 18:13 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
Dank u voor de review!

- Er wordt bij de tests ook een Threadripper-systeem (ook een socket 2066 Intel overigens) meegenomen, maar die staat niet bij de Testmethode.

Later wordt er gemeld: In Premiere scoren de Ryzen 3-processors vrijwel gelijk, maar de Threadripper met evenveel cores als de 3900X is iets sneller. Waarschijnlijk is dat aan het extra geheugen te danken."

Ik mag aannemen dat een vergelijking ook gelijke hoeveelheden geheugen inhoudt of in ieder geval dusdanig getest wordt dat dit niet van invloed is. Ik neem aan dat hier bedoeld wordt dat de Threadripper 4 geheugenkanalen heeft en de zin dus zou moeten zijn: "Waarschijnlijk is dat aan de extra geheugenkanalen te danken (of geheugenbandbreedte of iets dergelijks).

Dat kunnen we dus niet controleren, omdat het TR-systeem niet gespecificeerd wordt.

- In de grafiek op pagina 12, met de Lightroom Export voor Windows 1803 vs 1903 mist de data bij 1903.
Dit geldt ook bij de GTA V 1080 Ultra en de The Witcher benchmarks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Welke Spectre/Meltdown/... patches zijn gebruikt op de Intel platforms, en staan de mitigaties aan in de BIOSsen?
In de beschrijving van de testmethode staat wel de Windows-versie, maar dat geeft niet veel informatie over deze patches en workarounds.
Ik ben benieuwd welk effect die hebben op de vergelijking.

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:19
-The_Mask- schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:59:

Wel de juiste AGESA 1.0.0.3AB firmware aanwezig?
Waarom zou daar firmware voor aanwezig moeten zijn?
AMD heeft zelf al bevestigd dat er voor deze wijziging in Windows 1903 geen Pre-Req's zijn (dus geen driver of firmware benodigd).

Zie deze Tweets van AMD (Robert Hallock)

[Twitter: https://twitter.com/Thracks/status/1139578937531666434]

en

[Twitter: https://twitter.com/Thracks/status/1140859632451293184]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verkeerde stukje tekst gekopieerd. Maar AGESA 1.0.0.3AB is nodig voor voor maximale 1 en 2 core boost.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:19
-The_Mask- schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:17:
Verkeerde stukje tekst gekopieerd. Maar AGESA 1.0.0.3AB is nodig voor voor maximale 1 en 2 core boost.
Is daar ergens een betrouwbare bron van met voor en na tests?

Dit zou bijv. de vreemde resultaten van Der 8auer kunnen verklaren.

Daarnaast kom ik dit ook op Reddit tegen, echter lijkt niemand een bron te linken waarin dit gevalideerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb alleen de review van Tweakers nog gelezen en daar is zoals elke keer heel veel onduidelijkheid over de manier van testen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Dat is de codenaam voor de Zen2-cores in het AM4-platform, het platform waarin ook Zen en daarvoor de FX-processors pasten.
Ik zou toch zweren dat de FX serie op een AM3(+) geprikt moest worden, of ik heb iets gemist?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
  • De chipsets worden niet meer door ASMedia, maar door AMD zelf geproduceerd
    Zowel AMD als ASMedia zijn ontwerp bedrijven en produceren niet.
    Ik heb van 'geproduceerd' 'ontworpen' gemaakt.
  • tag fixed
  • je hoeft geen 3600MT/s geheugen te kopen om het op 3600MT/s in te stellen
  • gelijke hoeveelheden geheugen inhoudt of in ieder geval dusdanig getest wordt dat dit niet van invloed is. Ik neem aan dat hier bedoeld wordt dat de Threadripper 4 geheugenkanalen heeft
    We testen processors altijd met 8GB geheugen per kanaal: voor mainstream is dat 2x 8GB, voor hedt 4x 8GB. Geheugen testen we op de maximaal door de processor /geheugencontroller ondersteunde snelheid.
    Beide hedt-systemen toegevoegd.
  • AGESA 1.0.0.3AB bios/firmware voor Gigabyte-bord is vrijdag uitgebracht. Gezien die timing hebben we getest met het bios dat daarvoor beschikbaar was: AGESA 1.0.0.2 CA + SMU 46.37.0
  • bios f8 voor Aorus Master Z390 en 1705 voor Asus Apex
  • FX -> Excavator
Pagina: 1