netwerkkaart/USB adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Ik ga binnenkort een nieuwe PC aankopen, maar ben nog aan het twijfelen over een nieuwe netwerkkaart of USB adapter.

Momenteel heb ik tussen de 40% en 50% ontvangst en mijn downloadsnelheid is laag (<2,5 MB/s)
Bij mijn vorige huis, kon ik met de huidige USB adapter meer dan 5MB/s halen, maar toen had ik ook een veel betere ontvangst (>80%). Ik vermoed dus dat het internet traag is door de slechte ontvangst en ik ben dus op zoek naar een exemplaar dat een betere antenne heeft.

Het probleem is echter, dat voor zover ik kan zien in de pricewatch, er geen maat is voor hoe goed een adapter een signaal kan ontvangen/doorsturen.
Ik ben aan het twijfelen over deze https://tweakers.net/pric...239;372163;472792;736783/
maar als iemand mij kan garanderen dat een duurder model beter gaat werken kan dat ook nog wel. (maar nu ook niet boven 100€)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als het uitgaande WiFi signaal van je router gewoonweg een slecht signaal geeft dan is het wellicht handiger om dat probleem aan te pakken i.p.v. aan de ontvangende kant van de PC te gaan compenseren met antennes etc ?

Kijk anders eens of je een Acces Point kan plaatsen halverwege of dat een Powerline setje voor jou uitkomst kan bieden ?

Het zou zonde zijn om veel geld uit te geven en erachter moeten komen dat het signaal slecht blijft, ongeacht dure antennes etc ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitSec
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:21
Ikzelf heb een PowerLine adapter. Als je dus al een ethernet port heb op de PC.
pricewatch: TP-Link TL-PA4010KIT-AV500 Nano Powerline adapter startset

Hiermee haal ik 90-95% van de te behalen download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Mijn huidige adapter is sowieso al oud en wordt niet ondersteund in windows 10 (gebruik nu windows 8.1), dus deze moet toch vernieuwd worden.

Verder komt er een nieuw accespunt voor de tuin, maar dat komt niet dichterbij dan de router en zal dus niet veel helpen denk ik. ;) (en om een tweede accespunt te voorzien, moet ik maandelijks bijbetalen, dus na een aantal jaren kost dit sowieso meer dan een betere ontvanger)

EDIT: powerline is mogelijk interessant, maar de tv loopt al over powerline, dus ik vrees voor interferentie...
Mss heeft iemand hier ervaring mee of dit wel/niet goed werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door Robbedem op 07-07-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitSec
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:21
Robbedem schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:59:
EDIT: powerline is mogelijk interessant, maar de tv loopt al over powerline, dus ik vrees voor interferentie...
Dit zal voor powerline adapters waarschijnlijk goed werken. Ik heb er ook meerdere in mijn huis 1 bij de router, 2de op mijn zolder en de 3de bij mijn zusje op de kamer. Geen interference gemerkt. De throughput word wel gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Robbedem schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:59:
Mijn huidige adapter is sowieso al oud en wordt niet ondersteund in windows 10 (gebruik nu windows 8.1), dus deze moet toch vernieuwd worden.

Verder komt er een nieuw accespunt voor de tuin, maar dat komt niet dichterbij dan de router en zal dus niet veel helpen denk ik. ;) (en om een tweede accespunt te voorzien, moet ik maandelijks bijbetalen, dus na een aantal jaren kost dit sowieso meer dan een betere ontvanger)

Zolang je de zelfde modellen gebruikt (of op zijn minst de zelfde powerline standaard en liefst ook merk van de adapter) dan kan je je powerline netwerk gewoon uitbreiden. Een goede USB ontvanger met een verlengkabel is doorgaans ook een prima oplossing. De beste oplossing voor draadloos is een pci-e kaart met een antenne aan een kabel zodat je deze kan richten. Maar zoals hierboven al is aangegeven moet je router/accesspoint dan wel snel genoeg zijn om winst te behalen. Een ander alternatief zou een mesh set van ~3 units kunnen zijn waar je de pc met een kabel in steekt en welke onderling met elkaar communiceren en samen een groot netwerk maken. Echter zijn dit soort sets wat beperkt in mogelijkheden voor de fanatieke gebruikers, maar als je gewoon stabiel wifi wilt hebben voor een gezinswoning dan is het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
De powerline die momenteel geïnstalleerd is, is van het type Topcom AV6400.

Volgens de site van Telenet zijn de volgende adapters compatibel:
Devolo dLAN-200 AVmini, Comtrend PG9042S-TN en Devolo PLC200+DIV

Spijtig genoeg kan ik geen enkele van deze terugvinden in de pricewatch... :(
Heb hier ook nog wat info gevonden :
https://www.netweters.be/...werline-adapter/td-p/5839

De nieuwe powerline is een: Comtrend PG702-TN of Comtrend PG9073-TN
Staan ook niet in de pricewatch.
Momenteel kan ik geen prijs terugvinden, dus zal naar een telenetwinkel moeten om dit te achterhalen.
Hopelijk straks meer info. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Ok, heb wat meer informatie verzameld:
De powerline adapter die ik via Telenet kan krijgen heeft deze specs:
Max PHY Rate (Mbps):
940*
Max TCP Throughput(Mbps):
350*

en zou mij 1€/maand kosten voor elke adapter. Dus 3€/maand voor pakweg 5 jaar => 180€ . Lijkt mij niet interessant voor die specificaties, want op basis van de hardware info test heb ik ook nog deze gevonden:
285Mb/s
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PowerlineDevolo Magic 2 LAN€ 119,95€ 119,95
1PowerlineDevolo Magic 2 LAN€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 198,95

232Mb/s
2PowerlineTP-Link AV1000 2 poorts Gigabit Powerline Starter Kit TL-PA7020 KIT€ 64,90€ 129,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 129,80

221Mb/s
2PowerlineTP-Link AV1000 Gigabit Powerline Starter Kit TL-PA7010 KIT€ 41,49€ 82,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 82,98

Ik ben dan geneigd om voor de goedkoopste optie te gaan. (want het snelheidsverschil is niet echt groot)
Dit zou ik dan nog wel vergelijken met een betere WIFI optie zoals:
1NetwerkadaptersAsus PCE-AC55BT B1€ 44,24€ 44,24
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WB1733D-I€ 33,50€ 33,50
1NetwerkadaptersTP-Link Archer T9UH€ 43,99€ 43,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 121,73

De keuze blijft moeilijk, maar ben momenteel dus aan het twijfelen tussen powerline (85€) of een van de Wifi opties (wss PCIE met antenne, Gigabyte heeft betere specs, maar Asus heeft denk ik betere reputatie?)
Pagina: 1