Downloadsnelheid van 25MB alleen in delen te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Luijten
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 10:20
Sinds enige tijd krijg ik maximaal 5.5 MB/s op downloads (game updates, internetbestanden), terwijl ik vroeger altijd 25MB/s kon bereiken. In totaal kom ik wel op die 25MB/s, maar dat is pas als ik meerdere downloads tegelijk aanzet totdat ze in totaal op de 25MB/s komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...i5-4690, 1060 6G, H97 Gaming 3 moederbord, 16G ram. 25MB/s internet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...We hebben de router al gechecked, maar het probleem kan daar niet zitten, omdat de totale downloadsnelheid die ik kan bereiken nog steeds 25MB/s is, maar die kan ik niet in 1 download meer halen.
De kabel is dus ook niet het probleem. Ik heb al wat rond zitten zoeken in de Windows settings, maar er lijken geen limieten in plaats te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het ligt oa aan waar je iets download. al zgn speedtest gedaan ?
(iets downloaden met 5.5MB is best snel) welk abonnement heb je eigenlijk ?(25MB/s zal +-200Mbit/s zijn)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Luijten
Ja, ik heb al een speedtest gedaan, die geeft de 200Mbit die ik zou verwachten (25MB/s), maar ik kan geen 25MB/s bereiken op een enkele download, alleen als ik verschillende downloads tegelijk aanzet. Ik krijg dus maar 20% van de verwachte snelheid als ik 1 download aanzet, maar kan wel de maximale snelheid behalen met meerdere downloads.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39

M2M

medicijnman

QOS wellicht, of misschien dat het aan de andere kant zit? Er zijn wat speedtests te vinden die je een file laten downloaden. Wellicht dat die wel 250Mb haalt?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Luijten
Op internet heb ik een aantal download tests gedaan, en ik kan meerdere internet downloads stacken. Maar individuele downloads houden op bij een max van 5.5MB/s, maar ik kan wel de 25MB/s bereiken door zo'n 10 verschillende bestanden tegelijk de downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Kun je nader specificeren wat voor speedtests je doet met wat voor browsers etc? Is er een verschil tussen browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Luijten
Ik heb een speedtest gedaan, en 'download tests', waarbij ik gewoon een aantal grote bin bestanden download en kijk naar de download snelheid. Bij de speedtest kwam gewoon de normale snelheid eruit. Bij het downloaden was de snelheid eerst 5.5MB/s per bestand, maar ging later bij meerdere bestanden naar 2MB/s omdat de max alsnog 25MB/s is. Tussen browsers is een geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Ik heb even de specs van je moederbord bekeken en zie dat het een Killer network adapter gebruikt. De support software van Killer die naast de drivers wordt geinstalleerd heeft een een slechte naam. Deinstalleer deze eens.

Als ik vraag naar wat voor speedtests dan bedoel ik welke websites je gebruikt en of het een snelheidsmeter danwel binaries gebruikt. Wij kunnen niet weten welke sites jij gebruikt. Deinstalleer eerst maar de support software van Killer.
Pagina: 1