Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 21:26
Goedendag tweakers,

Ik kon geen betere titel verzinnen dus daarvoor excuus.

Op dit moment ben ik in het bezit van een nvidia shield, smarttv en alle verlichting werk via hue. Nu heb ik "opdrachten/shortcuts" ontdekt op mijn iphone en dus een c# programma geschreven.

Wanneer ik bijv op "start netflix" druk, opent de iphone op de achtergrond een interne url met deze opdracht en de c# servertje stuurt de commando's naar de apparaten. Alleen hier loopt het een beetje vast.

Na veel google werk ben ik er achter gekomen dat de nvidia shield geen ip api heeft/ondersteund. Ik heb de shield dus in een ontwikkelaars modus moeten zetten om dit deels werkend te krijgen. Alleen bij lang inactiviteit verbreekt de verbinding en kan ik alles weer opnieuw opzetten.

Via internet kwam ik er achter dat google dit allemaal support. En dan nu het probleem. Ik wil geen smart speaker die op stem commandos dingen uitvoert. Ik wil het gewoon via de smartphone zowel IOS als Android kunnen bedienen.

Mijn vraag is nu:
Welke alternatieven zijn er nog? Harmony hub valt ook al af omdat deze geen applicaties kan starten op shield (wat google home wel weer kan).

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53

DataGhost

iPL dev

Jboy1991 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:57:
Alleen bij lang inactiviteit verbreekt de verbinding en kan ik alles weer opnieuw opzetten.
Zoek een command/whatever wat "niks doet" en stuur dat elke paar minuten vanuit je servertje?

• Jboy1991
DataGhost schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Zoek een command/whatever wat "niks doet" en stuur dat elke paar minuten vanuit je servertje?
Dat kan ik idd doen en heb ik ook overwogen. Alleen ik doe nu iets wat eigenlijk niet de bedoeling is. Vandaar dat ik mij begon af te vragen of er geen makkelijker/alternatieve manieren zijn.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53

DataGhost

iPL dev

Nou ja, als het werkt dan werkt het toch? Google is het ook op de een of andere manier gelukt dus als je het niet "makkelijk" wil fixen dan moet je kijken hoe zij het doen en dat imiteren.

• Jboy1991
DataGhost schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:10:
Nou ja, als het werkt dan werkt het toch? Google is het ook op de een of andere manier gelukt dus als je het niet "makkelijk" wil fixen dan moet je kijken hoe zij het doen en dat imiteren.
Denk dat zij een bepaalde certificaat gebruiken aangezien shield via Android tv werkt.

Ik zelf doe het dmv adb

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Move naar domotica, dat lijkt me een beter subforum hiervoor.

• Jboy1991
heb voor de zekerheid google speaker maar besteld, aangezien ik las dat je de mic uit kon zetten.

Nu bezig geweest met google assistent op mn iphone en vanaf daar kan ik blijkbaar niks naar de shield sturen...
Pagina: 1