Toon posts:

Traag internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen op Tweakers, ik heb een vraag over mijn internet.

Ik speel de laatste tijd veel games, maar ik heb voortdurend lag. Het probleem ligt volgens mij niet bij de laptop zelf (i7 7700k en geforce 960).

Als ik een internet-test doe, is dit het resultaat: https://www.speedtest.net/result/8397296285
De gemiddelde latency die ik heb is 30

Ik gebruik trouwens ethernet.

Snapt iemand waarom ik dus constant lag heb? Als ik met mensen in discord zit, zeggen die ook steeds dat ik weg val.

Ik hoop dat er iemand is die het begrijpt en me kan vertellen hoe ik dit moet oplossen :)
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Laat eens een continue ping lopen als je aan het gamen bent. Gebeurt het probleem bij één specifieke game of bij meerdere games?

De ping bij de speedtest results ziet er overigens netjes uit. Ik ben geen gamer maar een latency van 30ms is dacht ik niet slecht.

Aannemende dat Discord en games zelf poorten open zetten met uPnP kun je nagaan of dat poorten op de router open zijn? Wat voor verbinding heb je? Wat voor modem/router gebruik je? Heb je een tweede router in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Weet je zeker dat het je netwerk is? Heb je je systeem al gemonitord om te zien of daar de bottleneck niet zit? Verder inderdaad ook een ping laten lopen tijdens het gamen. En het liefst ook een vanaf een ander apparaat.

Overigens is op Ziggo een ping van 30 misschien wel wat hoog, ja. Ik haal 9ms op een 500/40-verbinding van Ziggo. Heb je die test al eens op een ander apparaat gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 07-07-2019 18:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Even naar de eigen router pingen om te kijken wat je daar ziet en wat @Room42 al zegt, vanaf een ander toestel in je netwerk. Ik zit zelf op 7ms op een bonded VDSL aansluiting (210/66Mb)

Hoe lager je internet snelheid, hoe trager je "ping", die heeft er dan domweg langer voor nodig om een pakket over de lijn te krijgen. Maar zo te zien heb je iets van 200/40 of zo. In ieder geval lijkt mij je "ping" aan de hoge kant.

Punten ter overweging:
- Zit je PC rechtstreeks aangesloten op je router?
- En werkt dat op 1Gb? Aangezien je internet snelheid boven de 100Mb zit is dat noodzakelijk
- Werkt het elders vanaf je netwerk ook zo met dezelfde ping waarde?
- Heb je een laptop (ja lees ik net)? Sluit die dan eens rechtstreeks aan op je router met een patchkabel om te kijken wat dat doet
- Heb je meer switches aan je netwerk hangen? Als je de vorige test doet, trek alles dan even los van je router

[ Voor 8% gewijzigd door Houtenklaas op 07-07-2019 19:10 ]