Smoothest game experience; FPS, refresh rate en G-Sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheyltjenz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-12-2023
Hey all,

Ik heb een vraag omtrent onderstaande desktop monitor.
https://tweakers.net/pric...1hu-(ips)-rood-zwart.html.
27", IPS, 1440p, 144hz (165hz oc), G-sync.

Ik gebruik deze monitor in combinatie met een ASUS STRIX 1070TI en een Intel I7-8700K.
Nu had ik graag geweten op welke manier ik voor mij de beste, smoothste game experience behaal (beste FPS?) in competitieve games zoals Apex Legends bv.
Momenteel staat m'n refresh rate ingesteld op 144hz met G-sync ingesteld via deze guide https://www.blurbusters.c...ag-tests-and-settings/14/ en m'n FPS gecapped op 141 FPS via Rivatuner.

In-game zet ik de meeste settings op low om zoveel mogelijk FPS te halen en zo dus dichter te geraken bij de 144. Ik speel uiteraard in m'n native resolutie 1440p.
In Apex Legends haal ik op deze manier een schommelende FPS tussen 75 en 120 FPS.

Nu is de vraag is, is dit voldoende voor een 144hz monitor? Of gaat het smoother zijn als ik m'n refresh rate bv. instel op 120hz? Of cap ik m'n FPS beter lager op bv 100FPS zodat deze niet meer schommelt en laat ik de refresh rate op 144hz staan?
Ik heb via google al het één en ander opgezocht maar ik zie momenteel de bomen door het bos niet meer 8)7 en zou het enorm appreciëren als iemand mij hier een duidelijk en klaar antwoord op zou kunnen geven.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Gewoon zo laten. En in game vsync uitzetten, 144hz instellen of monitor refresh rate als die optie in de game zit. Het maakt niets uit dat je de 144 fps niet haalt en dat de fps schommelt.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
Als het puur gaat om smoothness moet je zorgen dat het spel elke x milliseconden met het uitrekenen van een frame start en dat de monitor elke x milliseconden die uitgerekende frames laat zien.

Mijn scherm is maximaal 75hz, als ik voor maximum smoothness ga cap ik de framerate op 74 fps met de ingame limiter en heb ik vsync aan staan. Het spel start dan elke 1/74 seconde met een frame, en het scherm kan maximaal elke 1/75 seconde een frame weergeven, dus als een frame per ongeluk te vroeg klaar is wordt er nog even gewacht met weergeven. Waarschijnlijk kan je je monitor wel hoog laten staan en in plaats van vsync de fps cap van rtss gebruiken.

Apex is een online shooter, misschien wil je niet de max smoothness maar juist de minste inputlag, dan met een ingame limiter de fps op 140 cappen ofzo, settings laag, misschien resolutie ook, of die slider voor de variabele resolutie op de hoogste target framerate zetten.

Voor apex is de ingame fps cap command voor bijvoorbeeld 125 fps dit: +fps_max 125
Die moet je invullen bij advanced launch options, in origin rechtermuis op apex, properties.

[ Voor 8% gewijzigd door haarbal op 07-07-2019 10:52 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Lijkt mij vreemd dat je zo weinig fps haalt. Ik heb met de 1080ti op ultra apex stabiel op 144fps draaien. Zelfde monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheyltjenz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-12-2023
NLKornolio schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:04:
Lijkt mij vreemd dat je zo weinig fps haalt. Ik heb met de 1080ti op ultra apex stabiel op 144fps draaien. Zelfde monitor.
Impossible! :? Toch niet in 1440p? Alle benchmarks spreken dit tegen, en al zeker op ultra settings.

Afbeeldingslocatie: https://assets.pcmag.com/media/images/546412-apex-legends-1440p-benchmarks.jpg
(ik weet eigenlijk niet of ik foto's hier zo mag invoegen?)

En dit is nog maar op medium settings.. of heb je de resolutie verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

@Scheyltjenz 1440p + 144hz ryzen 1700 en 1080ti wel alles watercooled en overclocked. Zal is screen plaatsen als ik thuis ben van vakantie. Alleen op low lijkt mij fps omhoog te springen.

Je mag gewoon foto,s posten

[ Voor 11% gewijzigd door NLKornolio op 08-07-2019 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
In de opties zit zo'n slider voor je target framerate. Als die helemaal naar rechts staat haal je die framerates wel.

Je speelt alleen niet meer op 1440p omdat hij dynamisch de resolutie omlaag haalt als de fps wat zakt door een rookgranaat oid.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1