Toon posts:

Laptop dropt WiFi verbinding wanneer niet aan oplader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Nieuwe Hp laptop gekocht. Enige probleem is dat de WiFi uitvalt als de computer niet aan de accu ligt. Ik vermoed dus ergens een batterijbesparende instelling, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Aan de oplader geen problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Hp17-by0958nd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 22:53
Ik lees even mee. Ook een HP laptop met hetzelfde euvel: stabiel Wi-Fi met lader. Zonder lader traag, wegvallen verbinding tot opnieuw opstarten verbinding.
Voeg zo even type nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:58
Al op de support pagina van hp de laatste versie van de wlan en de chipset driver gedownload en geinstalleerd?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al die bende die HP mee levert eraf gegooid? Of liever nog, Windows vers installeren? Wat Windows doet dit iig niet uit zichzelf, wellicht HP wifi software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste versies zijn gedownload. Google Chrome lijkt iets beter te gaan. Maar valt alsnog uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:52
Snelle Google search geeft dit op het HP forum: https://h30434.www3.hp.co...y-on-Battery/td-p/4326928

EDIT: En die verwijst weer naar de energiebesparingsmodus van Windows:
https://support.microsoft...rformance-issues-when-you

[ Voor 38% gewijzigd door BernardV op 07-07-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:54:
Laatste versies zijn gedownload. Google Chrome lijkt iets beter te gaan. Maar valt alsnog uit
Wat heeft Chrome met een uitvallende wi-fi verbinding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:14:
[...] Ik vermoed dus ergens een batterijbesparende instelling [...]
Kijk eens bij energiebeheer. Rechtermuisklik op het Windows logo linksonder en dan de tweede van boven. Rechts op "Extra energie-instellingen" klikken. Dan op schema-instellingen wijzigen klikken (op het schema die nu actief is, als je je lader niet ingestoken hebt). Dan geavanceerde instellingen wijzigen en "instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk" uitklappen. Die instelling die daar staat op "maximale prestaties" zetten.

Succes :)

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:04:
[...]

Wat heeft Chrome met een uitvallende wi-fi verbinding te maken?
De WiFi valt het snelste weg tijdens bijvoorbeeld you tube kijken. In Chrome duurt t langer voor t wegvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Felix! schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Kijk eens bij energiebeheer. Rechtermuisklik op het Windows logo linksonder en dan de tweede van boven. Rechts op "Extra energie-instellingen" klikken. Dan op schema-instellingen wijzigen klikken (op het schema die nu actief is, als je je lader niet ingestoken hebt). Dan geavanceerde instellingen wijzigen en "instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk" uitklappen. Die instelling die daar staat op "maximale prestaties" zetten.

Succes :)
Die had ik ook gevonden en alles op max prestatie gezet. Andere laptops doen het prima dus lijkt echt iets van instelling op de laptop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft niets te maken met powermanagement, aangezien de verbinding weg valt (zo lees ik) op het moment dat de wifi adapter gewoon in gebruik is. Powermanagement schakelt iets pas uit als het daadwerkelijk niet wordt gebruikt. Ik heb dit een poosje geleden eerder voorbij zien komen ook een HP laptop met problematisch wifi adapter, lijkt een adapter issue te zijn. Ik weet alleen exacte modellen niet meer.

Kijk welke wifi adapter er exact in zit merk en type en zoek daar eens op...

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 07-07-2019 16:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:49:
[...]

De WiFi valt het snelste weg tijdens bijvoorbeeld you tube kijken. In Chrome duurt t langer voor t wegvalt
Dus dat is heel anders dan je in 1e instantie aangaf, daar was duidelijk sprake van een 1:1 relatie met de poweradapter en het wegvallen van de wi-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Misschien staat er iets in het rapport over het draadloze netwerk?
https://support.microsoft...g-wireless-network-report

Verder zou ik gelijk de 'netwerk problemen oplossen' optie doen wanneer de verbinding verbroken is, misschien geeft de oplosser aan wat de fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilbert55
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11-2024
ik zou toch eens in contact treden met HP zelf laat hun het maar oplossen en anders een schone installatie, daar heb je ook veel plezier van, minder bloatware bijvoorbeeld! 8)
Pagina: 1