Betaalbare video editing laptop 800/900 (backpacken)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Backpacken
Laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor foto en video editting .

Wat is je budget?
Maximaal EU900, liever minder

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal gebruikt worden tijdens een backpack reis van ruim een half jaar. Batterij van 4u + zou mooi zijn. In hotels en hostels hangt de laptop gewoon aan de stekker..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur naar een bepaalde merk. Minimaal een i5, 8GB ram, SSD en tenminste een MX150. Hier zijn een aardig wat modellen om uit te kiezen, maar allemaal met matige beeld/kleur weergaven. Ik verwacht geen 100% sRGB dekking, maar wel iets waar op valt te werken. 14 tot 15.6inch is de sweetspot

Huawei MateBook D 14 vind ik een schappelijk apparaat, helaas lees ik niet veels goeds over het paneel..

Alvast bedankt voor alle tips!!

[ Voor 6% gewijzigd door MartinPRO op 06-07-2019 21:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:52
Wat denk je van deze ? Die schijnt best een goed scherm te hebben en heeft een GTX 1650. Verder de specs zoals je wil voor een prijs onder je budget.

pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik weet niet of je weleens gebackpackt hebt voor langere tijd maar ik zou voor iets van 13"of kleiner gaan met een hoog resolutie scherm uit de zakelijke lijn van Dell of Lenovo (Thinkpad). Je zoekt vooral een lichte en compacte laptop. Een backpack van meer dan 14 kilo is echt een enorme last (letterlijk) voor de rest van je trip. Als je er niet mee gaat hiken zou ik gewoon een degelijke rolkoffer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
Cinemaskoop schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:27:
Wat denk je van deze ? Die schijnt best een goed scherm te hebben en heeft een GTX 1650. Verder de specs zoals je wil voor een prijs onder je budget.

pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH
Dankje voor je tip. Uiteindelijk heb ik besloten om iets extra uit te geven en deze besteld. pricewatch: Lenovo Legion Y530-15ICH 81FV017VMB

Met geluk 100euro goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:41:
Ik weet niet of je weleens gebackpackt hebt voor langere tijd maar ik zou voor iets van 13"of kleiner gaan met een hoog resolutie scherm uit de zakelijke lijn van Dell of Lenovo (Thinkpad). Je zoekt vooral een lichte en compacte laptop. Een backpack van meer dan 14 kilo is echt een enorme last (letterlijk) voor de rest van je trip. Als je er niet mee gaat hiken zou ik gewoon een degelijke rolkoffer nemen.
Ik reis met een 40L backpack. Verder denk ik niet dat ik met zo'n laptop 4K beelden zou kunnen verwerken.
Toch bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 13:10
Die Lenovo is gericht op gamers en verre van compact of licht. Weet je dit echt heel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
Artje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:42:
Die Lenovo is gericht op gamers en verre van compact of licht. Weet je dit echt heel zeker?
15.6inch 2.3kg. Valt wel mee toch? Ik zal niet elke dag mijn backpack op me rug zuilen. Alleen als ik van locatie switch. Op sommige locaties blijf ik enkele weken. Ik ga niet backpacken voor een maand maar 6+ maanden.

Daarbij wil ik niet hele dag achter mijn laptop spenderen om toe te kijken hoe moeilijk mijn laptop het heeft. Als ik 2-3000 te spenderen had, had ik inderdaad een slimmer en lichter laptop gekocht. Maar dat besteed ik liever aan mijn reis.
Pagina: 1