Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-05 17:07
Beste Tweakers,

Ik beschik over een Office Professional Plus 2016 licentie waar ik hiervoor gebruik van maakte op mijn computer. Sinds kort heb ik een laptop die ik nodig heb voor mijn stage en hier staat word en alle andere mikmak ook al op waarschijnlijk omdat ik met het account bent ingelogd waar de licentie op staat.

Mijn vraag nu is eigenlijk: Het is dus mogelijk om met 1 account op meerdere gebruik te maken van de licentie?

Het gaat hierom een Office Professional Plus 2016 life time licentie.

Waarom ik dit vraag is omdat het zeer lastig is om er iets over te vinden op het web en wist niet dat dit kon namelijk. Maar eigenlijk om de reden dat ik straks stage moet gaan lopen in het buitenland waar ik geen of beperkt internet heb en straks niet met verassingen komt te zitten dat mijn word, exel etc. niet werkt, en die ik juist nodig hebt op dat moment.

Ik heb dit gevonden op Tweakers maar gaat dan over 365 abbo's en gaat dus niet echt voor Office op.
nieuws: Office 365 Home en Personal is op ongelimiteerd aantal systemen te in...

Graag hoop ik dat iemand een duidelijke toelichting heeft over het nu precies zit want ik kom er niet echt uit 8)7

Alvast bedankt,

TechVolger

Beste antwoord (via TechVolger op 07-07-2019 15:50)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
TechVolger schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:25:
Bij mij weten echter kan ik nu met 1 account op meerdere computers.... Het is voor mij dus ook een raadsel waarom het bij me werkt...
Er zit altijd een veiligheidsmarge in, maar afhankelijk van waar je de licentie gekocht hebt kan dat 2/3/4 apparaten zijn of 100 (en als dat laatste het geval is dan heb je een volume-licentie gekocht die voor zover ik weet niet verkocht mag worden). De ProPlus-licentie die je via schoolspot/surfspot/slim zou kopen kun je ook wel op meerdere computers activeren (ook al mag het officieel niet).

@Mel33 Je moet kijken naar de datum van de uitgebreide ondersteuning. Office 2016 krijgt nog tot 14 oktober 2025 updates. In oktober 2020 stopt de uitgebreide ondersteuning voor Office 2010, daar komen geen updates meer voor uit dan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Kijk op het bonnetje van de winkel waar je office hebt gekocht. Waarschijnlijk heb je een office die je op meerdere systemen (5) mag installeren.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@TechVolger Biedt je school geen gratis Office365 aan? Een heel groot gedeelte van de MBO's/HBO's/Universiteiten hebben die optie tegenwoordig namelijk wel. En anders zou je altijd nog via (afhankelijk van welke school) schoolspot.nl, slim.nl of surfspot.nl een Office 365-abo kunnen nemen voor iets van €4,-/jaar voor 10 apparaten (of een ProPlus-licentie voor 1 apparaat).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een Office ProPlus licentie is per apparaat.
Licentie voor gebruik op 1 PC; de hoofdgebruiker van deze PC mag de software ook op een draagbaar apparaat als een laptop gebruiken, mits niet Company-Wide aangeschaft in Open Value of Open Value Subscription.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-05 17:07
HKLM_ schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:03:
Kijk op het bonnetje van de winkel waar je office hebt gekocht. Waarschijnlijk heb je een office die je op meerdere systemen (5) mag installeren.
Dan ga ik voor de zekerheid de bon nog controleren. Op mijn account staat er namelijk alleen dit Office Professional Plus 2016 en normaal is dat maar voor 1 apparaat...
FlipFluitketel schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:12:
@TechVolger Biedt je school geen gratis Office365 aan? Een heel groot gedeelte van de MBO's/HBO's/Universiteiten hebben die optie tegenwoordig namelijk wel. En anders zou je altijd nog via (afhankelijk van welke school) schoolspot.nl, slim.nl of surfspot.nl een Office 365-abo kunnen nemen voor iets van €4,-/jaar voor 10 apparaten (of een ProPlus-licentie voor 1 apparaat).
Dat was nog de vraag of ik dat via school kon downloaden en dat was het geval. Anders was ik ook van plan om voor 4 eu de jaar het te halen want ik heb het wel nodig.
Microkid schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:01:
Een Office ProPlus licentie is per apparaat.
Bij mij weten echter kan ik nu met 1 account op meerdere computers.... Het is voor mij dus ook een raadsel waarom het bij me werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 18:41
@TechVolger hoeveel zijn er actief?
https://blogs.technet.mic...plus-on-multiple-devices/
If you use the /R parameter with the osaui.exe command you'll be presented with the above list of your computers on which you've activated OPP and be able remove one or more of these from your account.
Maar je zit ook met ondersteuning volgend jaar
Office 2016 t/m oktober 2020.

[ Voor 60% gewijzigd door Mel33 op 07-07-2019 11:44 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
TechVolger schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:25:
Er zit altijd een veiligheidsmarge in, maar afhankelijk van waar je de licentie gekocht hebt kan dat 2/3/4 apparaten zijn of 100 (en als dat laatste het geval is dan heb je een volume-licentie gekocht die voor zover ik weet niet verkocht mag worden). De ProPlus-licentie die je via schoolspot/surfspot/slim zou kopen kun je ook wel op meerdere computers activeren (ook al mag het officieel niet).

@Mel33 Je moet kijken naar de datum van de uitgebreide ondersteuning. Office 2016 krijgt nog tot 14 oktober 2025 updates. In oktober 2020 stopt de uitgebreide ondersteuning voor Office 2010, daar komen geen updates meer voor uit dan.

Pagina: 1